hallo meiden, ik ben al bezig met het ontwerp voor het geboorte kaartje, maar loop nu even vast. ik heb nu al heel veel spullen voor de kleine gehad en heb als kraamkado dus liever geld dan kleding of speelgoed waar ik al heel veel van heb. hoe kan ik dat het beste op een leuke manier neer zetten. ik weet dat er hier ergens op het forum iemand een keer een tekst had geschreven met de streking; omdat ik voor de geboorte al zo verwend ben hebben me ouders meer aan geld dan aan andere dingen, maar kan nu die tekst niet meer vinden!!!! iemand suggesties
kleertjes en beertjes heb ik al genoeg in de kast en heb dus liever iets dat in een envelopje past. ons huis is al voorzien van babyspullen, dus hebben we liever iets om de spaarpot te vullen kleding of speelgoed heeft kleine al genoeg, maar voor een studiebeurs is het nooit te vroeg.
Ik zou er persoonlijk nooit zoiets op zetten. Ik vind een geboortekaartje meer een mededeling en geen uitnodiging voor een feest ofzo. Maar om toch even mee te denken: Gewoon een tekentje van een envelopje kan ook.
Ik zou het er ook niet opzetten. Het zou op mij overkomen alsof je er vanuit gaat dat mensen iets voor de kleine kopen. Dat het geen keuze is. Maar ik snap de overweging wel, je krijgt zoveel.... (wat je soms helemaal niet gebruikt). Dus ik zou ook voor het envelopje gaan. In een ander topic adviseerde iemand om een lijstje online te maken. Mensen die er dan om vragen kun je daarna verwijzen. Of laten verwijzen door bijvoorbeeld je moeder of schoonmoeder? Succes!
Vreselijk, ik zou t er ook niet opzetten. Je laat met een geboortekaartje naar mijn idee weten dat je zoon/dochter geboren is en dat je daar blij mee bent en dat mensen kunnen komen kijken. Maar wat ze wel of niet meenemen, vind ik eigenlijk niet op zo'n kaartje thuishoren. Maar smaken verschillen.
Ik zou het er zelf ook nooit opzetten, maar als je er dan toch voor kiest zou ik volstaan met een spaarvarkentje of een envelopje.
Ik zou het er ook nooit opzetten. Mijn ervaring is ook dat als mensen bellen voor een afspraak ze toch wel vragen wat je graag zou willen hebben. Je kunt het dan ook altijd aangeven.
Je zou er natuurlijk ook op kunnen zetten dat een bezoekje al genoeg is, maar als ze iets willen geven dat het in een envelopje 'moet' passen. Zoiets misschien: Alle kleerhangertjes zijn al vol, wilt u toch iets meebrengen, doet u ons met een kadobon of geld de meeste lol Hier kan je misschien ook iets vinden: Zwangerschapspagina (Gezocht op 'geld' in het topic van gedichtjes/teksten op geboortekaartjes)
ik zou dat er ook nooit opzetten! vind het een beetje raar eigenlijk.. een geboortekaartje is een aankondiging dat je kindje is geboren en geen uitnodiging. Mensen zijn niet verplicht iets voor de kleine spruit mee te nemen..
Vind het ook raar als dat erop gezet wordt. Kunt als ze bellen en vragen jullie nog kunnen gebruiken altijd aangeven dat je liever een bon of e.d. wil hebben... van bijv. een Etos ofzo.. om badspulletjes te kopen... ( of luiers, voeding etc etc )
hhhmmm ik zal er nog eens overdenken. ik wil natuurlijk niemand het idee geven dat ze me iets moeten geven
Laat mensen gewoon geven wat ze willen geven. Als het jou niet bevalt kun je er vast iemand anders blij mee maken. Geld voor een geboorte vind ik zelf ook niet zo gepast. Dan nog eerder Prenatal cadeau kaarten ofzo. Succes met je keuze!
Ben het met de meeste eens dat het niet leuk is om geld te vragen, maar ik denk dat ik het bij een tweede toch dmv een envelopje zou doen... Ik heb nu zoveel kleertjes hangen die onze zoon of niet past omdat hij erg dikke dijtjes heeft. Of die hij wel paste maar die dus te warm waren. Hij is nl erg groot (4,5maand en 8,1 kilo) Dus zoveel gehad en zoveel nieuw op moeten bergen...En dan vind ik dan ook wel weer erg zonde. Doen mensen de moeite om iets voor je te kopen, geven er geld aan uit en dan hebben ze het niet aan... Dus ondanks dat ik het zelf ook veel leuker vind om kleertjes te kopen voor een kraambezoek zou ik toch (mocht hier nog een 2e komen) kiezen voor een envelopje... Zo lekker lang verhaal X