Terugkerende irritatie en ontsteking voorhuid jongen 5 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by suuz09, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen van andere jongensmama's. Mijn zoontje is nu 5 jaar en heeft regelmatig last van irritatie en ontstekingen aan zijn voorhuidje. Hij kan zijn voorhuid een stuk naar achteren doen, maar toch komt er vuil onder. Hij maakt het elke dag schoon onder de douche (ik controleer)maar het blijft. We hebben al een zalf gehad van de huisarts, maar die helpt maar even. Hij heeft een afweerstoornis waardoor hij gevoelig is voor ontstekingen aan zijn slijmvliezen.
    Wat hebben jullie gedaan? Blijven smeren met verschillende zalfjes of besnijden? Het lijkt mij zo'n grote ingreep voor zo'n klein jongetje. Kortom ik weet niet precies hoe nu verder. Ik heb een huisarts die het erg van mij af laat hangen, dus daar krijg ik ook niet veel duidelijkheid, vandaar dat ik nu opzoek ben naar ervaringen van medemama's.

Groetjes Suzanne

p.s. ik ben alleen dus geen man om het mee te bespreken of ervaringen te delen.

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Kan je ivm zijn afweerstoornis niet contact opnemen met de immunoloog met de vraag of je dit beter kan blijven behandelen met cremes of dat het een betere oplossing is om het te behandelen dmv een besnijdenis?
    Elke keer creme geeft miss ook weer kans op ressistentie? (Maar daar weet je waarschijnlijk wel alles van)

Vervelend probleem, heb zelf alleen meisjes. Mn neefjes zijn wel besneden ook op wat oudere leeftijd (3 en 5 dacht ik) en hebben ee weinig last van gehad nadien.

3. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Zij gaf aan dat we het nog even moeten aankijken (wat is even eigenlijk haha). Daarom in de tussentijd op zoek naar andere ervaringen.

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

Sep 23, 2009
    1,754
    0
    0
    Hoi, mijn zoontje had er ook veel last van ( 4) Huisarts stuurde ons door naar de KA, ie cortisonenzalf voorschreef. Daar hebben we een tijdje mee in moeten smeren en voorhuidje bewegen. Dat was wat krap bij hem. Daardoor bleef er ws toch wat zitten, ook al zagen wij erop toe, dat het elke dag schoon gemaakt werd.. Na een paar dagen al, zagen we verschil. Na een paar weken ging het heel goed. Bij de na controle, was de KA tevreden en wij ook. Sindsdien geen problemen meer gehad. Jij schrijft dat je zoontje een afweerstoornis heeft. Is hij daarvoor onder behandeling? Dan zou je het misschien via deze arts kunnen proberen?
    Succes ermee
    Pluisje

5. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Dank je voor je reactie. Ik heb nu een ader zalfje gekregen. De eerste was ontstekingsremmend en antischimmel en degene die ik nu hb is alleen ontstekingsremmend. Een hogere dosis dus en als dit niet helpt wordt hij doorverwezen.

Groetjes suzabne

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Mijn broertje is om deze reden besneden. Alles hielp maar voor even namelijk. Hierna nooit meer last gehad natuurlijk. Wat ik me er van herinner was het de eerste paar dagen wat minder maar daarna ging het heel goed.

Share This Page