We vieren hier Sinterklaas voor het eerst met onze kinderen. De oudste begint het nu wel een beetje te begrijpen. Ze is onder de indruk wanneer er zwarte pieten op tv zijn. Ze kijkt ook graag naar 'de club van Sinterklaas.' Hier mag ze de schoen ook zetten. Ons leek 1x in de week voldoende, en dan in het weekeinde. Ik doe er geen lekkers in. Als ze haar schoentje vindt en er zit snoepgoed in, wil ze dat meteen eten. En dat wil ik niet hebben. En ik kan zeggen NEE, maar dan krijgen we ook hele boze peuter en dat vind ik niet de intentie van sinterklaas . Ik heb wat leuke cadeautjes voor in de schoentjes gekocht. Twee zwarte pieten mutsjes, 2 leuke sinterklaasfilms, en een leuke sinterklaas CD. De jongste is 1 jaar, maar ja, als de oudste haar schoen zet moet de jongste denk ik ook. Dat is met alles zo. En of ze het echt begrijpen...... Ik vind het zelf zo leuk om eindelijk sinterklaas met de kinderen te vieren. Dus doe het ook een beetje voor mezelf denk ik .
hier op zaterdag en dinsdag, ben daar altijd strikt in, want ze slapen een stuk minder op de dagen dat de schoen zetten.... zeg altijd dat ik dat met sint heb afgesproken.... de eerste keer krijgen ze wat te snoepen, heb zo'n jute pietenzakje gevuld met snoepgoed van blokker....
ze mogen hier elke avond de schoen zetten, alleen hoe vaak er iets in komt.. dat zien we wel. Vorig jaar zat er regelmatig een paar pepernoten in (lees: 3 of zo...) of twee choco centen. Ook soms een klein heel goedkoop cadeautje En dan op 5 december iets groters.
ja daarom doe ik altijd de eerste keer wat lekkers, dat valt altijd op zaterdag( de dag van de intocht) en dan mogen ze van mij voor die ene keer gerust alvast een ding snoepen..... je kan ook een briefje van piet erbij doen dat ze het om 10uur op mag eten of zo....op een grappige manier....dan word ze niet boos.... haha
Hier mogen ze 2 keer in de week hun schoentje zetten. De ene keer zal er wat lekkers inzitten (kan ook gewoon een mandarijn zijn) en de keer erna een klein cadeautje. Zwarte piet laten komen doen we dit jaar maar niet meer. Vorig jaar kwam er een vriend van ons langs maar Milan zei gelijk: hé Makkie BlupBlup (zo noemt hij hem altijd). Hij had volgens mij niet eens in de gaten dat 'ie verkleed was .
Ze heeft nu al 3 jaar bij een Sint op schoot gezeten bij mn man op zn werk dus ik denk dat ze er nu wel klaar voor is haha. Vind t wel spannend hoor! Ik heb een Sint ingehuurd die het al jaaaaren doet, ken m niet persoonlijk.
Hier max 2 keer in de week schoentje zetten. Wel elke zaterdag en dan misschien doordeweeks nog een keer. De geboorte van zijn zusje staat ook gepland, en ben bang dat hij dan teveel indrukken in 1 keer gaat krijgen. En dan ook nog eens de kraamhulp en bezoek over de vloer. Hier dus in de weekenden(zaterdag) schoen zetten met een kleinigheidje, en evt extra doordeweeks met iets lekkers er in
Hier mogen ze vanaf volgende week zaterdag 2 keer per week hun schoen zetten en krijgen er gewoon kleine 1 of 2 euro kadootjes in of wat lekkers. Ze krijgen genoeg! De week erna is er feest in het dorp waar hij dan aankomt, de week erna mogen ze mee naar het feest op Schiphol (bij mijn vader). Eigenlijk mogen ze naar het bedrijfsfeest van mijn man maar dat gaat niet door dit jaar door zijn ziekte. Dat vonden ze sneu op mijn vaders werk dus mogen ze bij hem op zijn werk komen (ook al is het eigenlijk alleen voor kinderen van medewerkers). Dus dat is wel heel gaaf. Weet nog van vroeger dat de Sint dan altijd heel spectaculair aankomt daar, in een helikopter bijvoorbeeld. Erg leuk. En dan vieren we hier gewoon Sint op 3 december en dan komt hij 4 december nog in de wijk met een kadootje. En op het kdv krijgen ze ook nog wat (en dat gaan wij a.s. donderdagavond in elkaar knutselen haha). Dus verwennerij genoeg!
idd dan vind ze het ws ook niet zo spannend. Hier echt afwachten wat Emma ervan vind mocht het doorgaan.
mijn moeder heeft me gisteren gevraagd of mijn dochtertje haar schoen mag komen zetten (zie onderschrift) toch maar even gevraagd of ze wel begrijpt dat mn dochter daar nog niets van snapt....tuurlijk begrijpt mijn moeder dat, maar ze kan (en wil hahaha)niet nog een paar jaar wachten ach ja als sinterklaas een cadeautje heeft gebracht naar oma dan komt mn dochtertje wel even (altans mama dan) voor de show een liedje zingen bij haar schoen. sint blij, oma blij, mama blij en dochterlief maakt dat allemaal niet uit Het zelfde geld voor 5 december....speelgoed wat al op de lijst stond wordt nu ingepakt gegeven op 3 december,wat pepernoten en warme chocolademelk erbij en voila een leuke avond voor ons(oma,ooms,tante's papa en mama)
Ja ook hier mogen de meisjes 2 keer per week hun schoentje zetten vanaf Zaterdag. Ook hier de ene keer iets lekker en de andere keer een klein kado van max 2 euro.
ja hoor, mijn zoontje is 2 en die mag zijn schoentje zetten 's avonds. Ik denk dat hij een gat in de lucht spring 's morgens want hij is gek op cadeautjes hihi. en mijn dochter is pas 3 maanden dus die krijgt gewoon wat knuffeltjes en op 5 december samen nog wat cadeautjes.
ach wat lief van oma!! Hier was ik zo gek toen hoor. Kijk in mijn onderschrift wanneer ons mopje geboren is, en ze heeft ook dr eerste sinterklaas dr schoentje gezet. Ze was toen 3,5 week oud. Zaten zowat nog in de kraamtijd. We zijn ook naar de sintviering op het werk van mn man geweest. Ze sliep toen nog hele dagen en had niks in de gaten, maar ik vond het wel leuk om er even uit te zijn. We hebben haar ook even bij sint op schoot gezet, die arme man kreeg tranen in zn ogen. Was een oudere collega van mn man.
haha die is er snel bij. Ze is erg enthousiast dus. Wel heel leuk. Julia krijgt op 5 december ook wat van sinterklaas ook al is ze dan nog maar 5 maand
ons dochtertje is 2 jaar en 9 maanden oud en elke dag mag ze de schoen neer zetten ik heb 10 kleine kadootjes wat een euro kost gekocht en tussendoor krijg ze snoep in de schoen op 5 dec vieren we het bij me broer thuis en dan krijg ze echt grote kadootjes van ons en van de familie met de kest krijg ze 3 kadootjes onder de boom
Onze dochter (3 jaar) gaat ook haar schoen zetten. Ik denk alleen op de zaterdagen maar misschien in de laatste week nog een keer door de week.. Ik heb nog niks gekocht maar de bedoeling is een keer iets te snoepen en een keer een klein cadeautje. In het weekend van 2tm5 dec dan met de hele familie naar Centerparcs en dan 4 december pakjesavond.
Ja er is vanalles te knutselen, een pietendisco en een bezoek van sinterklaas aan het centrum. Vorig jaar ook gedaan en het was super leuk.