schoentje zetten? wat erin?

Discussie in 'De lounge' gestart door shanai, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shanai

shanai Bekend lid

8 feb 2008
    816
    0
    0
    limburg
    wat is jullie 'beleid' m.b.t schoentje zetten?
    zetten wanneer de kinderen willen en soms iets erin en soms niet, of op afgesproken dagen zetten en altijd iets erin.
    en wat gaat er dan in het schoentje? voornamelijk snoepgoed of ook een kleine cadeautje? en als het een cadeautje betreft voor welke prijs ongeveer?

mijn dochtertje is 28 maanden en wil graag voor mezelf hier een richtlijn in maken zodat het voor haar duidelijk is wat ze kan verwachten, als jullie begrijpen wat ik bedoel. ik heb ben graag duidelijk tegen haar en we maken altijd heldere afspraken. die afspraken kan ik natuurlijk geen drie keer herzien vandaag mijn vraag ;)

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb net via bartsmit leuke schoenkadootjes gehaald... als je naar die site gaat staat het er heel groot op en als je doorklikt zie je allemaal kleine schoenkadootjes vanaf 1 euro... heb er een paar leuke dingetjes tussenuit gehaald voor mijn dochters en de zoon van mijn man....

oh en ik doe er natuurlijk ook snoepgoed bij!

3. tulip

tulip Niet meer actief

2 keer per week en 2 of 3 keer een cadeautje, verder lekkers

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    denk dat ik ze 2 keer hun schoen laat zetten, met gewoon een klein cadeautje zoals een auto voor mijn zoontje! bij intertoys heb je ook veel leuke kleine cadeautjes en er is dit weekend nog korting! heb daar o.a. een pop up boek van de gelaarsde kat voor 2,00 gekocht, zag dat thomas de treintjes daar ook in de aanbieding zijn en bij lobbes.nl heb je heel veel leuke kleine cadeautjes!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva mag elke dag haar schoen zetten. Er komt 4 keer een cadeautje in (van 1 a 2 euro), 6 keer beetje snoepgoed en verder dingen als een banaan, soepstengel, rozijntjes enzo.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    ik denk dat we valerie 2x per week haar schoen laten zetten.
    Heb kleurpotloden, wasco, een kleurboek, kleine memory en een dvd van het zandkasteel gekocht.
    Dus heb genoeg om erin te stoppen, en ze krijgt er natuurlijk ook een keer wat lekkers in.
    Speelgoed wat overblijft krijgt ze met sinterklaas of kerst.

7. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    die van mij mag zijn schoen in het weekend zetten en op de woensdag

2x komt er snoep in en 1x een kleinigheidje per week

en wat er overblijft aan snoepgoed doe ik met pakjesavond in een schaal

8. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier wordt op zaterdagavond de schoen gezet. Mijn dochter is alwat ouder ( net 6), dus dat is ook al haar opblijfavond. Voor het slapen gaan nog even wat lekkers en zingen,gezellig!
    Heb de zaterdagavond regel altijd gebruikt trouwens...
    Ik doe er wat lekkers in en een klein kadootje, gewoon iets van Action ofzo. Heb nu een paardenverzorgingssetje gekocht voor 2 euro, een loopveer voor op de trap en alvast een doeboek met een cd erin,heb ik alvast een voorraad....Voor de jongste heb ik een babyboekje gekocht en een spekletter. Ze weet er zelf nog niks van,maar haar zus des te meer...
    En ik haal vaak een grapje uit,schoen heel gek weg zetten of iets wat te maken heeft met het Sinterklaasjournaal ofzo, denk dat ik nu natte pepernoten en een nepvis er in doe....( in een zakje)

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi is natuurlijk nog heel klein,maar hij mag hier 1x een schoen zetten. ( volgende week als de sint hier in het dorp is aan gekomen ) voor daarin heb ik 2 gooivliegtuigjes en mega wascokrijtjes

10. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier kijken we het even aan. vorig jaar had Jeremy er nog geen intresse in en wij vergaten het vaak. dit jaar zal hij er meer intresse in hebben. maar waarschijnlijk hooguit 3x per week. Ik heb voor allebei 3 cadeautjes. de rest wordt gewoon een beetje snoep.

11. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier mogen ze 2x per week de schoen zetten,op Zaterdag en Woensdagavond.
    Ik heb voor allemaal kwa snoepgoed een letter en munten.
    Verder hebben we allerlei kleinigheidjes van action.
    Vondhet dit jaar niet moeilijk om wat te kiezen trouwens,en het voordeel is we hebben 3 jongens die alle drie dezelfde dingen leuk vinden.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier mogen ze elke dag hun schoen zetten (behalve op de dagen dat ze hem bij opa en oma zetten) Ik moet er nog cadeautjes voor halen en dan krijgen ze op zaterdag een cadeautje en de rest een manderijn (geen snoep)

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een x of 4 denk ik. Heb oa een prikblok en vouwblaadjes met een schaartje.

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier mag de oudste ongeveer 3 keer per week zijn schoen zetten. Ik heb bij de action een hele grote zak met dino´s gekocht en daar krijgt hij er telkens een paar van in zijn schoen met daarbij een snoepje of een zakje pepernoten. Verder nog een klein puzzeltje en een vliegtuigje gekocht voor als de dino's op zijn.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier denk ik alleen op de zat oid. we doen neit echt aan sinterklaas hebben meer met kerst haha en daarbij wonen we in dld en jah das teveel voor de sint he haha.

we gaan straks wel naar de intocht toe en een keer krijgt ze schaatsen erin das kadootje van dr oma uit ned. anders word het zoveel onder de boom en moet dn voro de kleine man nog ff een autootje halen oid.

de andere keer of keren )geen idee hoeveel zat het is haha. dan word het chocoletter ed. of adventskalender

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Onze dochter is nog geen 1,5. Ik vind het dus nog niet nodig dat ze haar schoen zet (snapt ze toch nog niet, gaat ze de schoen opeten ipv het spul erin :p ) maar we hebben het er laatst wel over gehad wat we willen doen vanaf volgend jaar.

Waarschijnlijk mogen de kinderen (nou ja, de jongste is dan nog érg klein) hun schoen 2x per week zetten (woensdag en zaterdag ofzo), vanaf de intocht tot aan 5 dec.
    Voor mij is schoentje zetten echt iets voor heel kleine dingetjes. Handje pepernoten, zo'n chocolade-sint/piet of misschien een héél klein cadeautje, maar eigenlijk vind ik dat al niet hoeven. De cadeautjes krijgen ze op pakjesavond.

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier mag Robyn niet elke dag haar schoen zetten, ik denk dat we het op 2-3x per week houden, maar dat zien we wel weer.
    Vanavond mag ze hem voor het eerst zetten. Ik heb wat chocolade dingen gehaald, en wat kleine speelgoeddingetjes.

18. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier mag hij elke dag zijn schoen zetten.. Maar er komt niet elke dag een kadootje in.
    Ik maak kleine versjes en die stop ik er wel in ;)

Voor de dagen dat ik er wel wat in stop heb ik een kleurboekje , stiften, chocolade letter, zwarte piet en sint chocola, muisjes en chocolademunten mandarijntjes. Snoep wat overblijft gaat op pakjesavond op tafel..

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    J. is nog te jong, ze snapt er denk ik nog weinig van. En iets lekkers of nieuw speelgoed krijgt ze zo ook wel eens, komt voor haar denk ik op hetzelfde neer.

Als ze wat ouder is, mag ze twee keer per week haar schoen zetten: op zaterdag en op woensdag. Ik heb nog geen idee wat ik er dan in ga stoppen. Ik denk de ene keer een klein cadeautje (stiften, vouwblaadjes, kleurpotloden, iets voor de pop, kleurboekje, leesboekje, dat soort dingen) en de andere keer wat lekkers of een mandarijn ofzo.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier mogen ze elke dag hun schoen zetten.

5x in de week wat lekker maar kan ook fruit zijn. mandarijntje, chocoletter, kikkertje of muisje, sintlollie of chococentjes, krentjes, pepernootjes

2x per week een kadotje maar wel max 2,- per schoen. sintkleurboek, puzzeltje, stempelsetje, kleine sinterklaasspelletjes (erg leuke dingen bij action) en heb een doeboek met sinterklaascd, tekensetje, stickervel en bellenblaas. zoals je ziet zitten er ook dingen bij van 39cent zoals een bellenblaas

snoep wat overblijft leg ik altijd bij de kados neer op pakjes avond. wordt dat nog is extra goed versiert :)

Deel Deze Pagina