schoentje zetten? wat erin?

Discussie in 'De lounge' gestart door shanai, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    heb eigenlijk ook een vraagje he. vanaf wanneer moet je eigenlijk zo schoentje laten neer zetten ben een beetje in de war wij thuis deden dat ook altijd, maar mijn moeder weet het zelf niet meer vanaf wanneer welke datum dat gedaan werd.
    weet wel dat er iedere ochtend iets in zat zakje pepernoten, chocolade muntjes, mandarijntje, rozijntjes, klein kadotje :D en dan met sinterklaas zelf ging de buurman als een gek op de deur bonzen ( voordeur ) en dan gingen wij zoeken naar kado's boven , hihi en dan meestal lag het bad helemaal vol kado;s dan. dat bonzen was dan zwarte piet die dat deed. om ons af te leiden haha. dat was dan na het avond eten ongeveer 6 uur in de avond. zodat we nog even gezellig konden uitpakken voor we om 7 uur - half 8 naar bed gingen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik weet het nog niet, in ieder geval mag hij hem vanavond zetten (en Kinley ook), vanavond doe we er een stuurtje met een wii game in (was gisteren in de aanbieding) en voor Kinley een nijntje boek.

Kylian kan namelijk al die grote cadeau's in 1 keer (5 dec) erg moeilijk verwerken dus wij verspreiden het op die manier een beetje.
    Dus op 5 dec zijn er nog 6 cadeaus over om uit te pakken van zijn opa's en oma's, oom en tante en nog 1 van ons.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze kids mogen vanaf volgende week zaterdag elke dag hun schoentje zetten :). Wat we erin doen zou elke dag verschillen, van snoep tot een klein kado van 1 euro :)

4. p1982

p1982 Niet meer actief

iedere zaterdagavond thuis
    en van dinsdag op woensdag bij opa en oma

krijgt een klein kadotjes meestal rond de 4 euro

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    2x per week
    vind elke dag weer een beetje te vaak
    helemaal als ze wat ouder zijn en op school zegegn dat ze elke dag hun schoen zetten en ook elke dag iets krijgen

hier een zakje pepernootjes een boekje van dikkie dik ontmoet sinterklaas een popje kleine dingen bij het kruidvat een houten dora puzzeltje

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    mijn zoontje (5,5) mag 2-3 keer per week zn schoen zetten.. ligt aan zn gedrag...
    afgelopen zondag mocht hij zn schoen zetten en kreeg er een chocolade letter in.. zo giga blij ermee!!
    morgenochtend ga ik ff naar de action om kleinigheidjes van rond de 1 a 2 euro halen...

merk wel dat er heel erg veel verschil zit in wat er in de schoen gaat.. gister was een neefje van 6 bij ons en die vroeg wat mn zoontje in zn schoen had gehad.. hij vond het zo raar dat er geen speelkadootje in zat... uitgelegd dat sint bij het ene kind een choco letter oid doet en bij de ander een speelkadootje en dat mijn zoontje misschien van de week wel een speelkadootje kreeg en hij een letter... vond het kind maar raar want volgens hem hoort er een speelkadootje in te zitten.... (tis dus maar net "wat je ze wijs maakt")

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter mag hem iedere dag zetten...
    wat kreeg ze er tot nog toe in:
    -zondag: Zakje pepernootjes (mini zakjes)
    -maandag: 2 choco muntjes
    -dinsdag: vergeten ;)
    -woensdag: 3 schuimpjes

komende dagen: choco -lolly , chocomuntjes, mandarijntjes als we boodschappen gedaan hebben ;) , vingerpoppetjes als we ze nog tegenkomen in de winkel ;) en af en toe een dagje niets.

het snoepgoed wordt overigens bewaard tot de middag ;) . Dus eigenlijk is er weinig anders dan normaal, smiddags mag ze ook regelmatig een koekje of snoepje.

8. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Elk weekend tot 5 december, dus 3 keer.
    Misschien door de week nog 1 keer...

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

3 keer per week doen wij, en wij doen er nu alleen nog maar pepernootjes of een taipopje in. Kadootjes krijgt ze zat deze maand (sint, kerst, verjaardag) dus vandaar. Misschien als ze een jaar of 4 is dat we dan ook kleine kadootjes doen. Op Lobbes.nl kan je veel voor weinig bestellen :)

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh wat leuk! zulke gekke dingen deed mijn moeder vroeger ook... :p ook lagen de pepernoten overal tot voor het raampje en dan buiten nog wat :p vond ik ontzettend spannend en leuk altijd... dus doe ik dat nu zelf ook :p helaas vind mijn dochter het allemaal nog een beetje eng... dus begin ik er rustig mee... vanochtend hadden ze allebei een snoepsinterklaasje in hun schoen en wat pepernootjes...

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier 2 x in de week thuis, op dinsdag (dan krijgt hij er wat lekkers in, of iets gezonds) en op vrijdag (dan zit er wat lekkers in met een klein cadeautje).

Bij mijn schoonouders zet hij elke zaterdag z'n schoentje en bij mijn ouders elke zondag. Maar ik heb gezegd (tegen de opa's en oma's) dat hij er niet elke keer een cadeautje in mag, anders wordt 't wel erg veel.

12. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wij zetten enkel de schoentjes op 4 / 5 / 6 december. Op 4 & 5 december leggen wij wat lekker en iedere keer een klein geschenkje van ongeveer 5 euro ofzo. En op 6 december dan de grote kadoos...

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee mag 2-3 keer per week haar schoen zetten. Ze krijgt dan sinterklaas snoepgoed en een klein cadeautje.

Deel Deze Pagina