Sinds een paar dagen is de fontanel van ons meisje wat ingedeukt. Tot aan een paar dagen geleden was haar hoofdje mooi glad (om het zo maar te noemen), maar nu is haar fontanel voor op het hoofdje wat ingedeukt. Weet iemand wat dat kan betekenen, of is het niets? Ze heeft overigens nergens last van of zo, ik vind het gewoon raar.
Heeft mijn dochtertje ook gehad, kan soms een teken van uitdroging zijn maar mijn dochter kreeg genoeg vocht binnen en spuugde niet en zag er verder niet uitgedroogd uit. Ik liet het er dus bij, en het is ook weer weggetrokken.
Jep, wat Nikita zegt. Kan een teken van uitdroging zijn. Noor heeft een groter dan gemiddelde fontanel en er zit echt een flinke deuk in en helemaal als ze bijna aan d'r fles toe is. Helemaal naar als je die ader daaronder ziet kloppen. Maar goed, ik wijk af. Als je meissie verder goed drinkt, geen diarree heeft of wat ook is er ws niets aan de hand. Vertrouw je het niet even cb bellen of ha.
Hier ook wel eens een ingedeukte fontanel. Is volgens mij heel normaal. Kan idd duiden op uitdroging. Pas als je kindje langdurig een bolle fontanel heeft, geloof ik dat je wel even naar de dokter moet gaan.
Ik zat ook te denken aan uitdroging, maar ze drinkt (bv op verzoek), nog net zoveel als anders, dus uitdroging kan het denk ik niet zijn. En diarree heeft ze ook niet. Ze is verder gewoon super gezond. Ze drinkt ook ongeveer 50 ml lauwe thee extra erbij omdat ze dat lekker vind. Ik denk dat het niet ernstig is. Over 2 weken moet ik naar het cb, dan vraag ik het wel eens na.
Oh en voor uitdroging kun je ook even de luiers tellen. Heeft ze ongeveer drie á vier kletsnatte luiers? Dan is er zéker geen sprake van uitdroging. Heeft ze maar heel weinig plasjes of hele minimale luiers zou ik even controleren of ze momenteel genoeg binnen krijgt.
3a4 kletsnatte luiers per dag heeft ze vanaf de 3 maanden niet meer gehad. Vanaf de 3 maanden heeft ze 1 bomvolle plasluier (ochtend), en de rest van de dag zullen het 4/5 luiers zijn met een paar plasjes en s'avonds heeft ze ook nog wel een redelijke volle. En dat is nog steeds zo.
3a4 kletsnatte luiers per dag heeft ze vanaf de 3 maanden niet meer gehad. Vanaf de 3 maanden heeft ze 1 bomvolle plasluier (ochtend), en de rest van de dag zullen het 4/5 luiers zijn met een paar plasjes en s'avonds heeft ze ook nog wel een redelijke volle. En dat is nog steeds zo.[/QUOTE] Dan zou ik als ik jou was toch eerder contact opnemen met het cb. Het kan namelijk zo zijn dat je, net als ik, een stille hongeraar hebt. Ik gaf ook borstvoeding en opeens na twee maanden weer op het cb bleek dat zoonlief niet aangekomen was maar zelfs iets afgevallen! Hij gaf niet meer aan dat hij honger had; dronk bij mij en liet op een gegeven moment los. Dan dacht ik dat hij klaar was, terwijl hij dus nog wel honger had bleek achteraf. Heel vervelend vond ik dat, voelde me echt een slechte moeder terwijl je er helemaal niets aan kunt doen natuurlijk. In combinatie met de plasluiers en de gedeukte fontanel zou ik toch even bellen. Bij mijn zoon werd namelijk meteen gecontroleerd of de fontanel ingedeukt was. Gelukkig was dat niet zo.
Thee onttrekt vocht aan je lichaam dus dat werkt alleen in het nadeel van uitdrogen. En op deze leeftijd moeten ze minimaal 200 cc vocht extra binnenkrijgen behalve melk.
Mij is altijd vertelt, dat als je bv op verzoek geeft, dat je het eerste jaar geen extra vocht hoeft te geven. Ze is van 4 maanden t/m de 6 maanden bijna niets aangekomen. Maar sinds ze bijvoeding krijgt vliegen de grammen erbij. En ik zit ook met het probleem dat ze alleen tiet wil. Alle soorten flessen weigerd ze, zowel met bv gevuld als kv. Ik wacht nog een dagje af, en anders zal ik toch even bellen. Beter een keer teveel dan te weinig.
Ingedeukt fontanel hoeft niets te betekenen. Maar als ze niet goed drinkt, weinig plasluiers heeft of zich anders gedraagt zou ik zeker met ha of cb contact opnemen. Ook moet ze goed alert blijven. Ik zou geen thee geven, maar als je graag wat wilt geven gewoon water? Succes ik hoop dat het niets betekent!
Sasha heeft ook een gedeukte fontanel. Maar volgens mij geen uitdroging. Ze drinkt 1 beker leeg en voor de rest nog bv. Althans zal toch niet? Of 'telt' dat niet bij oudere kindjes? Als je het niet vertrouwt inderdaad cb bellen of je huisarts.