Heel leuk hoor, die schoentjes voor mijn kleine mannetje. Maar ik krijg met geen mogelijkheid zijn voetjes er goed in. Heb gympies met zachte zool voor hem, maar zijn hakken blijven ergens halverwege steken. Heb ook gewoon leren slofjes, maar kwam er achter dat die te klein zijn geworden dus moet sowieso nieuwe aanschaffen, maar vind die slofjes ook wel wat te koud voor op de fiets. Wie oh wie kan me uitleggen hoe ik die schoentjes normaal bij hem aankrijg??
Tja, hier doe ik ze gewoon aan zoals je zou verwachten bij schoentjes. Dus zo ver mogelijk open maken, de tong (flap achter de veters) zo ver mogelijk naar voren trekken, tenen er zo ver mogelijk in en dan de hak pas. In ieder geval zorgen dat de kleine de teentjes niet onhandig kromt en dikke sokken glijden vaak ook niet makkelijk. Maar verder zou het toch echt wel moeten lukken dan! Wat nog wel zou kunnen is dat je jochie een hoge wreef heeft en de schoentjes hem gewoon niet zo goed passen..
mijn dochtertje heeft dit ook maar dan met laarsjes heb nu gympjes met klittebant en hier komt ze in ze heeft een hoog wreefje nu misschien als ze gaat lopen kan dit minder worden (babyvet) hoop het maar want ik zie echt leuke laarsjes maar ze kan ze nu niet aan. en wat soms ook helpt is zachtjes op zijn wreefje drukken het kan ook zijn dat hij zijn tenen intrekt zeg maar. Jojo
Zoonlief was hier ster in zijn voetje zo krom houden dat die niet verder in t schoentje kwam. Tip van een medewerkster van een schoenenwinkel: Je wijsvinger onder de voetzool en zo de voet in t schoentje doen, dat lukte hier prima.
Mij is geleerd in een schoenenwinkel om het voetje vanaf de enkel iets naar links of rechts te draaien( echt zachtjes hoor) Dan kunnen ze hun voetjes niet stijf strekken en kan je het schoentje aanduwen. Succes
Ik denk dat ie een hoge wreef heeft. Finn heeft dat ook (en zette ook zn voeten krom) en bij hem past dus echt haast niets! Schoenen met klitteband en sommige met veters/rits combinatie wel.
ik heb schoentjes met een veter én rits,alles goed openmaken en ik heb hem geleerd te staan voor me mij vast te houden en dan mee te helpen met inpiepen en duwen.dat gaat meestal prima. ik heb ook gewacht met schoentjes tot hij redelijk goed binnen kon lopen en dus stevig kon staan om mee te helpen. ow mijn jongste heeft ent als mijn oudste van 16 een hoge wreef en dan is het inderdaad goed zoeken naar de juiste schoen. mijn dochter kan dus ook nooit laarsjes aan ofzo. dat is elke keer weer een klein drama als zij schoenen nodig heeft. ga maar eens voor een meisje emt een hoge wreef in maat 45 leuke schoenen zoeken of laarsjes.
Ik kreeg de tip in de schoenenwinkel; even onder de voetjes kietelen.. Sophie houdt haar tenen en voet helemaal krom, maar zodra ik dus kietel beweegt ze der voet en schiet ie zo goed in der laarsje..
Wat mij werd vertelt toen we schoenen voor Finn aan lieten meten is dat je een vinger op z'n hieltje/achillespees moet leggen en die moet als het ware mee de schoen in (als een soort van schoenlepel). Op die manier gaat het voetje heel makkelijk het schoentje in en komt het ook niet ergens halverwege vast te zitten. Het kan natuurlijk ook gewoon dat het schoentje niet past ivm hoge wreef etc.
rechtstaand de schoenen aandoen helpt hier al veel. Als huisslofjes heeft hij de oxxy, die met een klittebandje aan de hiel. het voetje glijdt er dan in als in een slipper.
Hier ook de oxxy's met het klittebandje op de hiel. Ze krijgt ze voor geen mogelijkheid uit. Ze heeft ze ook wel aan op de fiets. Altijd warme voetjes!