Hoi meiden, Ik heb al veel spenen geprobeerd (bibi, difrax dental, difrax comfort, verschilende maten) niks houd hij vast nu merk ik wel dat hij graag sabbelt op zijn hand (allen houd hij dat nog niet zo lang vol), mijn arm/huid. Tuurlijk ga ik het niet aanmoedigen om een speen te gebruiken maar ik heb het idee dat hij er behoefte aan heeft. Hoe hebben jullie het aangepakt met een speen? Welke spenen zou ik nog kunnen proberen? Thanks Roos
Ik heb twee soorten spenen geprobeerd en die wil hij allebei niet. Heel af en toe sabbelt hij een paar minuutjes op de Bibi. Maar meestal wordt het een wedstrijdje speen-schieten. Ik denk dat hij dus gewoon geen speen wil en laat hem lekker op zijn handje sabbelen. Of soms op onze vingers.
Onze dochter duimde ook en wilde geen speen.. Ik ben bij de HA geweest omdat ze bijna continue verkouden is en hij zegt dat het KAN komen doordat ze veel duimt en zo het mondje open staat en ze onzuivere lucht binnenkrijgt... Nouja ga maar duimen afleren bij een kind van 4 maanden, dat werkt niet.. We probeerden steeds speen aan te bieden maar na drie seconden lag hij alweer uit het mondje, of ik moest hem tegenhouden, dan hield ze hem langer in.. Vorige week moest ik een nieuwe speen gaan halen omdat we hem nergens meer konden vinden en heb toen een speen vanaf 6 maanden meegenomen en tot onze verbazing houdt ze die wel in!! Ze wilde dus gewoon een grotere Ze heeft trouwens de Nuby natural touch speen..
Mijn zoontje vond de Nuby Natural Flex het fijnst (die 'veert' mee met het sabbelen). Toen hij iets groter werd, ging de voorkeur naar de MAM-speen. Geen idee waarom, maar wie weet heb je er iets aan Sterkte met zoeken. Wij hebben ook alle soorten, merken en maten wel gehad
Wij hebben de speentjes van de hema en die gaan prima en ik las ook in een tijdschrift (ouders van nu volgens mij) over van die natuurhars/kunstof spenen uit 1 stuk, misschien het proberen waard? Misschien is het speentje ook te klein naar zijn zin, misschien een idee om een speen voor 6 maanden te proberen? Of een kersvormig speentje ipv dental speen.
Toen mijn zoontje net geboren was destijds wilde hij absoluut geen bibi of Difrax. Welke merk hij wel wilde was Avent en MAM/Dodie-spenen. Deze zijn kersvormig ipv dental. Misschien het proberen waard?
hier avent, bibi, difrax spenen geprobeerd. maar wilt eigenlijk ook geen speen. sabbelt af en toe op knuistje maar ook niet veel. ga ook geen andere spenen meer kopen. denk niet dat het zin heeft. of iemand moet nog met een gouden tip komen.
Mijn zoontje is inmiddels even van zijn speen af.... maar ook mijn zoontje wilde alleen de AVENT spenen!!
mijn oudste wilde alleen maar de MAM spenen... en nu mijn jongste heeft het liefste de avent speen en dan vanaf 6 maanden... de kleinere kan ze allemaal niet in haar mondje houden.. en dental wil ze al helemaal niet... af en toe pakt ze ook de difrax combi vanaf 6 maanden