Hallo dames, De titel zegt het al een beetje, mijn zoontje slaapt overdag maar 2 keer 3 kwartier. Hij is nu 13 weken. Op advies van het cb regelmaat ingebouwd zodat hij weet waar hij aan toe is. Na de fles spelen we nog even, zodra hij moe wordt (gaat in zijn oogjes wrijven, wordt drukker etc) breng ik hem naar bed. Ik leg hem wakker in bed, dit gaat allemaal goed en ook het in slaap komen doet hij super! Maar dan.. na 3 kwartier (kan de klok erop gelijk zetten) wordt hij erg overstuur wakker. Hij krijst het dan uit! Eerst dacht ik altijd dat hij dan last had van kramp maar nu weet ik dat hij dan nog gewoon erg moe is! Lijkt wel of hij boos is dat hij wakker is geworden. Cb zegt dat ik hem dan gewoon moet laten huilen maar hij wordt daar alleen maar meer overstuur van en komt dan echt niet meer in slaap hoor! Bovendien vind ik dat ook zielig!! Ik heb al van alles geprobeerd, inbakeren helpt ook niet. De tut spuugt hij gewoon weer uit. Hij wilt gewoon slapen maar dat lukt 'm niet Het gekke is dat het s'avonds en snachts (GELUKKIG) wel goed gaat.. Na de fles van 18.00 uur slaapt hij in een stuk tot de fles van 22.00/22.30 uur. Daarna weer tot 06.00 uur Hebben meer kindjes hier last van? Groeien ze hier overheen? Vind het voor mijn mannetje zo vervelend want hij lijkt er echt last van te hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie Groetjes Susanne
Hoi Susanne Als ik dit verhaal lees, heb ik echt precies hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. Zij is nu net 6 maanden geworden Zij werd ook continu na 3 kwartier krijsend wakker...en waarom.??Ik weet het nog steeds niet, maar ik had ook net als jij nu doet regelmaat ingebouwd etc, maar na die 3 kwartier (1 slaapcyclus) kon ze niet meer in slaap komen en snachts ging het altijd (gelukkig) perfect. Als ze dat ook snachts had gedaan dan was ik echt gebroken geweest hahaha. Wat ik meestal deed was haar proberen te troosten (zo een kleintje laten huilen vind ik maar niks, daar werd ze alleen nog maar overstuurder van), soms met haar wiegen en vaak sliep ze in mijn armen wel even verder, op een gegeven moment legde ik een lodger doekje over haar oogjes met haar speentje eraan. En dan pakte ze vaak de speen wel en zorgde dat doekje ervoor dat ze weer rustig werd. Dan sliep ze vaak nog wel even. Sinds ze ongeveer 4 maanden is (ik heb het niet precies bijgehouden) Ging het stukken beter, volgens mij komt dit omdat ze nu elke keer langer wakker is en dus beter haar slaap kan pakken. En nu pakt ze in de middag dus ook vaak 2 uurtjes slaap. Alleen heel soms wordt ze in haar avondslaapje nog krijsend wakker, dan ga ik naar haar toe troost haar en heel vaak slaapt ze dan weer verder. Dat kon ik eerst ook niet doen hoor. Dus mijn dochter had het ook, en nu is het zo goed als over, ik zou niet weten waardoor het komt, maar het gaat als het goed is gewoon over. Dat hoop ik iedergeval voor je, want ik vond het echt GEEN leuke periode. Hopelijk kan je wat met mijn verhaal! Groetjes Miem
Mijn zoontje heeft dit ook gehad en slaapt nu nog steeds heel weinig overdag, gelukkig wordt hij wel minder overstuur wakker tegenwoordig. Ook lijkt hij wat minder moe aan het eind van de middag. Maar hij gaat wel nog steeds om 18u naar bed en met 1 a 2 voedingen slaapt hij tot 8u de volgende dag. Wij hebben geen verduisterend gordijn op zijn kamertje. Jullie wel? Ik vraag me soms af of het daardoor komt, maar aan de andere kant ben ik bang dat we zijn goede dag/nachtritme verstoren als we overdag zijn kamer verduisteren.
Bedankt dames voor de snelle reacties! Had natuurlijk gehoopt dat iemand het wondermiddeltje zou vertellen maar helaas haha Denk toch dat het 15 keer de trap op en af rennen blijft.. misshien niet eens zo erg voor de lijn Hopelijk gaat het ook over met 4 maandjes, we houden stug vol! Ik heb ook geen verduisterende gordijntjes op zijn kamer, denk ook niet dat dat veel verschil maakt want in de ochtend is het ook licht en slaapt hij wel goed... tot een uurtje of 10 dan. Ben al lang blij dat hij snachts wel goed slaapt want anders had ik het niet volgehouden! Bedankt voor jullie verhalen! Gr Suus
En als je hem op zijn buik legt? Ja, ik weet van de risico's, maar bij ons heeft het wonderen gedaan, zoonlief slaapt nu trouwens prima op zijn rug inmiddels. Laten huilen ben ik ook niet voor trouwens.