Hoi dames, heb even een vraagje..mijn zoontje van 10, 5 maand is vanochtend gebeten door het konijn thuis. Huilen natuurlijk en in zn middelvinger een sneetje met los velletje. Ha gebeld en in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Maar nu..het bloed nog wel, zeker als hij hem gaat bewegen en vastpakken. Maar een pleister blijft dus niet zitten en vind het doodeng..jij had hem daarstraks al in zn mond.. Zou ik nou heel zn vinger moeten gaan verbinden met verband? Wat is het beste? Dank je wel alvast!
als het nog bloed, en hij een pleister niet acceerd, zou ik het eff verbinden idd. Wel eff opletten dat je het verbandje niet aan de binnekant van de hand langs laat lopen maar aan het bovenzijde van de hand en dan een keer om de pols, vast zetten met een stukje verbandtape. Een gaasje eromheen doen en vastzetten aan de hand-pols met een paar lange stroken verbandtape, kan ook. Ik zou denk ik het laatste eerst proberen, want een verbandje om zo n klein vingertje wikkelen is ook een uitdaging. Zodra het niet meer bloed, zou ik er niks op doen en evt regelmatig ontsmetten met bv ontsmettingsspray succes en sterkte met je ventje.
Ik zou het ook even goed ontsmetten voordat het verband er om gaat. Verbinden lijkt me ook de beste optie als een pleister niet werkt en hij zijn vinger in z'n mondje stopt
Pleisterspray? Volgens mij heeft hansaplast dat. Ik weet alleen niet of dat al mag bij zo'n kleintje.. volgens mij wel en lijkt het me zelfs beter dan een pleister, met het zicht op verstikkingsgevaar.
Dank jullie voor het meedenken! Bloeden is gestopt en er zit een klein velletje over. Moest van de dokter goed ontsmetten met sodabadje, net gedaan en ging goed, had niet verwacht haha. Hij heeft er volgens mij niet echt pijn aan want hij slaat weer net zo hard op tafel!