Hoe moet ik dit doen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter wil meestal alleen nog s ochtends op bed, ze slaapt dan van 11.00u tot 12.30uur ongeveer. Voorheen kwam daar altijd in de namiddag nog een uur bij. Nu wil ze dat dus meestal niet meer, en s morgens langer ophouden lukt ook niet..

Wij eten s avonds meestal pas om half 7, dat red ze dus nooit. Ik dacht vandaag: dan moet ze toch maar vooruit eten, niet leuk, maar ja. Haar om 18.15u eten gegeven, wilde ze nauwelijks van, yoghurt ook amper. (vanwege moeheid.) 18.30u lag ze in bed en slaapt als een roosje.

1 Moet ik haar nóg eerder eten geven??
    2 Eerder naar bed kan toch zeker niet.. ze is s ochtends ook al zo
    vroeg wakker..
    3 Wanneer kook ik?? Ik kan niet altijd iets makkelijks doen, pas
    beginnen als ze er in ligt is wat laat. Ze slaapt boven de keuk-
    en dus moet ook heel zachtjes doen dan...

Hoe doen jullie dit? Wie heeft er een tip voor me?

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. eet eigenlijk altijd vooruit. Omdat we vaak pas om 18:00 thuis zijn. Als hij dan nog moet wachten op zijn eten werkt dat niet.

Wij hebben hier rond die leeftijd ook gehad dat hij heel weinig sliep, ook net tussen één en twee slaapjes per dag in.

Op een gegeven moment zijn we het toch een beetje gaan rekken en nu gaat hij om half 1 naar bedje.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ze is misschien aan het overgaan naar 1 lange dut. Meestal gaat dat in het begin wat rommelig. Ik zou proberen om het s ochtends net steeds wat langer te maken, dus nu om 11 uur een boterham geven bv. Zo kun je langzamerhand het begintijdstip wat later maken, als dat op een gegeven moment gelukt is, dan zal ze s middags ook wat langer slapen.

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Tulip, een boterham voor de slaap?? Ik doe het erna.. Hoe komt ze anders zon lange middag door, koek?? :$

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Maar wanneer koken jullie dan..

6. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Onze kleine eet ook vaak vooruit, mijn man begint meestal te koken als ik met d'r naar boven ga. Soms eten we wel samen dat schil ik vast aardappels als ze op bed ligt of zet d'r bij me in de keuken tijdens het koken.
    Hier begon het ook wat rommelig, maar nu lukt het prima om half 12 een boterham te geven en dan rond 12 uur de melk en dan gaat ze naar bed.
    Je kan als ze uit bed komt toch fruit geven en dan tegen het einde van de middag nog een koekje/cracker of iets? Of voor het slapen 1 boterham en na het slapen nog 1?

7. tulip

tulip Niet meer actief

jep, ik heb er hier 1 van 2 die om half 12 naar bed wil. Maar zij slaapt dan ook tot 15.00/15.30 en dan s middags eerst fruit en dan eventueel een koekje, rijstewafel. Je kan ook nog een droge cracker geven.

Met een volle buik slapen ze meestal ook beter en langer.

8. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ok genoeg tips dus, fijn. Ik heb een keer eerder brood gedaan en daarna slapen, maar waarschijnlijk heb ik toen ook te lang gewacht want ze hoefde niet..

O ja volgend dilemma, ik ben 2 keer in de week bij mensen aan het werk, dan gaat ze mee. Kan natuurlijk niet uitgebreid gaan brood voeren enzo onder werktijd..
    Bij 1 ging ik 12.00u weg maar hield ze niet vol..

koken doe ik alleen, zorg dat alles klaar staat als man thuis komt, anders wordt het helemaal zo laat.. Schillen doe ik wel van te voren, bedoel meer vlees enzo?!

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier eet zoonlief altijd vooruit. We zijn op werkdagen allemaal op z'n vroegst om 17:45u thuis en dan heeft hij echt trek. Meestal geeft één van ons hem zijn eten en kookt de ander. Heel soms wachten we met koken tot zoonlief op bed ligt en eten we laat met z'n 2-en.

Ik zou toch proberen de ochtend te rekken. Heeft hier ook even geduurd maar uiteindelijk hadden we het voor elkaar. Nu gaat hij tussen 12:30u en 13:00u naar bed (na z'n middageten) en slaapt dan zo'n 2 uur. Op goede dagen wat langer.

Hij is 's ochtends overigens altijd rond 07:00u wakker en gaat om 19:30u weer naar bed.

Tussendoor krijgt hij 's ochtends een cracotte of cracker of koekje en 's middags na z'n slaapje krijgt hij fruit.

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Fransa bedankt. Maar vlees braden en voeren.. dat gaat niet..

Hoe laat gaan jullie kindjes naar bed dan, vind half 7 toch wel op zn vroegst..

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb het probleem ook gehad. Nu is mijn zoontje eraan gewent laat te eten en red hij dit ook. Ik gaf toen ook om 11.30 een boterham en daarvoor gingen we even naar de winkels om de tijd iets op te rekken. "s middags geef ik fruit als hij wakker is en als hij weer vroeg honger heeft een rijstewafel oid.
    Nu slaapt hij van 12.00/13.00 tot 15.00 ong maar het is echt een tijdje rommelen.

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier in de overgangsfase zat ik ook vaak al om 11 uur aan het brood met Tim. Hij sliep dan van half 12 tot twee uur/half drie.
    Dan idd lekker fruitje met wat drinken. Wij aten wel meestal om 17.15 uur al.. Dat is dan wel anders dan bij jullie..

13. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hier:
    s ochtends 1 broodje
    slapen
    rijstwafel
    smiddags een broodje
    fruit
    soms slapen, soms niet
    liga
    s avonds groenten, aardappelen

Borstvoeding

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Maar hoe laat gaan jullie kindjes naar bed s avonds dan?
    Ik heb haar nu een slaapje laten doen, van 11,45u tot 13.30.

Ze was niet te houden vanaf 16.00u. Om 17.15 heb ik haar al eten gegeven maar weer at ze maar een beetje op, van moeheid dus!! Hoe moet dit nu verder..

18.00u maar nar bed gebracht..

15. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik heb hier dus een baby van 8 maanden die al een tijd lang het op 1 slaapje doet.
    Ik zou dus wat ik volgens mij ook al in een flits zag eerst lunchen dan eten, dan ben je een langer stuk van de middag kwijt en red ze het misschien wel. Hier lukt het in ieder geval wel zo

Ons ritme is
    tussen 7 en 8 wakker worden,
    Dan krijgt hij BV,
    rond 9:30 fruithap en wat drinken
    rond 12 uur brood en weer BV
    Dan naar bed, vaak tussen de 2 en 3 uur slaapt hij dan
    In de middag dan nog wat drinken, en iets te knabbelen, een koekje of nog een stukje fruit
    En dan eten we ergens tussen 18 en 18:30
    rond 19:30 de borst en dan naar bedje

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    En als je haar dan om 16 uur nog ff een tukje laat doen van een 45 min.
    Soms is dat hier ook nog wel eens nodig, als we veel gedaan hebben

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier bijna precies hetzelfde ritme als Pipelina. Maar dan inderdaad met nog een kort slaapje tussen 16.00 en 17.00. Vervolgens gaat ze rond 19.30-20.00 naar bed voor de nacht.

18. adi

adi Niet meer actief

Maar tot wanneer slaapt ze dan in de ochtend als ze zo vroeg naar bed gaat?
    Als ze hier om 17.00 al bijna omvallen van moeheid gaan ze even naar bed voor een klein dutje, en eten daarna. Dan om 20.00-20.30uur naar bed voor de nacht.
    Ik vind 18.00uur zo midden op de dag...

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. slaapt van half 1 tot ongeveer drie uur (gemiddeld). 's Avonds gaat hij om 19:00 weer naar bed en kan dan tot half 9-9 uur de volgende ochtend doorslapen. Hij is overdag super-actief en daardoor ook 's avonds snel weer moe.

Deel Deze Pagina