Hoi meiden, Waarschijnlijk hoort het er gewoon bij, maar onze kleine knuffel slaat regelmatig. Ze haalt soms gericht uit, soms slaat ze in het wilde weg en in ongeveer de helft van de gevallen slaat ze zichzelf op haar been. Ze doet het wel bewust en uit frustratie (de kleinste frustratie is genoeg). Volgens mij hoort het bij haar pittige karakter en de leeftijd, dus ik probeer me geen zorgen te maken. Ik vraag me wel af, nu ze 1 jaar is, wat een goede reactie is. Wij pakken nu haar polsje en houden die vast terwijl we "nee" zeggen, en voeren dit consequent door. Ze wordt er woest om, maar zodra ze kalmeert laten we weer los. (even voor de duidelijkheid, we knijpen niet, he... gewoon vasthouden en rustig blijven terwijl we nee zeggen) Is dit nou een goede manier? Hebben jullie tips om het meppen af te remmen? Is het eigenlijk wel normaal voor de leeftijd?
Mij heeft het cb aangeraden om af te leiden. Als mijn prinsesje slaat, pak ik haar handje en dan zeg ik dat ze een streel moet geven. Ze slaat nl het liefst in mijn gezicht. Ze geef dan een streel of anders neem ik haar handje en doe het zelf. Iets anders kan je volgens mij niet doen, ze snappen er toch geen jota van.
Wij doen precies hetzelfde.. Lenn is er een ster in Geen idee of het de goede manier is, maar hier helpt het zeker.. Zo is het weken weg en zo begint het ineens weer.. 2 dagen waarschuwen en klaar.. Het is alleen wel zo dat als hij het na een paar minuten weer doet, hij in de hoek gaat zonder pardon.. We leggen uiteraard uit waarom hij daar staat en naderhand moet hij een kus geven en praten we er niet meer over..
Onze zoon had een weekje zo'n manie, steeds op je been slaan. We hebben gezegd dat hier niet wordt geslagen omdat dat pijn doet, en dat is niet leuk.
Is een faaaaassssseeeee wij gaven een alternatief: aaien... En duidelijk benoemen. Ik dacht dat het nooooit over zou gaan...maar dat deed het wel.... En toen ging ze bijten, haha
Mijn dochter doet het ook .Ze begint met aaien en dan ineens haalt ze uit.Ik zeg dan altijd ''Nee Nour,zo doe je mama pijn je moet lief zijn''Soms geeft ze me dan een knuffel en een kusje,maar soms haalt ze gewoon opnieuw uit.Ik herhaal het dan maar gewoon weer. Denk niet dat ze het altijd echt meent.Ze kan ook wel eens heel erg enthousiast zijn en dan erg hardhandig worden. Ik blijf haar gewoon steeds verbeteren en hoop dat het maar een fase is,want ze is wel echt heel erg lief.
Oh gelukkig, Fay is niet de enige ! Fijn om te horen dat hier ongeveer dezelfde tactiek gebruikt wordt, het kwam bij mij echt vanuit mijn "oergevoel" (jemig, heb ik dat) maar ik wilde het even toetsen. Ik vind de optie van aaien ook een goede, eens kijken of het helpt als we een alternatief aanreiken. Al vermoed ik dat Faytje als ze slaat niet echt in een bui is om te aaien
hier ook, handje pakken en langs het eigen gezicht halen en 'Nee Katelynn, aaaaaaaien' zeggen . En als ze aan de gang blijft, (want ze snappen het toch ergens wel hoor- maar dat merk je wel aan je kind of dat wel of niet zo is) zet ik haar toch pardoes op de grond. Dan maar even brullen en dan afleiden.
Dames... het aaien werkt! Nooit gedacht, maar nu ze krijgt ineens een heel andere blik. Ik kreeg er zelfs een - zeer zeldzame - knuffel bij! :-D
mijn zoontje wilt nog wel es "aaien" op de wang verwarren met klapjes uitdelen hahaa, maar niet ehct hard ofzo... ik zge nooti alleen "nee" ...maar altidj "mag niet" ...(want...doet pijn oid)... van alelen Nee begrijpt mn zoontje nie zo veel..ja wel dat hij iets niet mag...maar hij snapt og meer al sik zeg au...doet pijn, mag niet slaan...je moet lief doen en dan "aaien" ... zo heeft ie oo aaien geleerd...wa sieens een niuew kunstje en als ie dan sloeg...en ik zei nee mag niet, doe maar aaien...ging ie heel trots aaien...dus het was snel afgeleerd!
Toen mijn zoontje nog sloeg omdat ie te 'hardhandig' was en eigenlijk wilde aaien, maakte ik ook duidelijk dat ik liever geaaid wilde worden en hoe dat dan werkte. Als hij slaat omdat hij gefrustreerd is, zou ik hem duidelijk maken waar hij dan wel op mag slaan (zetel, tafel,...) en ook zeggen hoe ik me voel als ik geslagen wordt.
Hier ook 1 met losse handen en benen hahaha. Hij slaat soms gericht, soms in t wilde weg en trapt graag als een paard Ik negeer t soms, soms ga ik op zijn hoogte en leg uit wrm ik niet wil dat ie dat doet, soms pak ik idd ook zijn hand en leid m af met papegaaitje leef je nog of aaien/strelen. Hoe kalmer ik reageer hoe sneller hij eroverheen is . Het is een faaaaaaaseeeeeeeee, net zoals ik nu de fase meemaak van ik ben 2 en ik zeg graaaaaag nee ! BEn benieuwd wanneer t hier ophoud