Kerstboom en kruipende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krekeltje, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de kerstboom en kruipende baby's?
    Wij hadden altijd een echte boom, omdat ik dat altijd wilde. Ballen zijn hier al plastic (wel mooie, je ziet het niet dat ze nep zijn), omdat ik zelf ook nogal onhandig ben en vroeger hadden we een poes.
    Nu hebben we vorig jaar een kunstboom gekocht, omdat krekelman dat zo handig vond. Geen naalduitval meer, en echte bomen zijn zo duur.
    Maar nu heeft de ikea een actie. Een echte norman spar voor 1 euro.
    Je koopt hem voor 20 euro en krijgt een tegoed van 19 euro.
    En dan wil ik eigenlijk toch een echte.

Maar L kruipt natuurlijk rond en gaat daar dan ook naar toe. En er liggen dan naalden op de grond enzo (opeten?)

Hoe doen jullie dat?? En mamas met oudere kindjes bijv.

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Mark is nu 16 maand maar ik ga geen kerstboom neerzetten, iig geen grote. Ik zie het al voor me wat er gaat gebeuren, meneer is veel te nieuwschierig......
    Ik denk dat ik een kleintje kan halen welke een beetje op hoogte gezet kan worden zodat hij er niet (goed) bij kan.
    Vorig jaar hadden we ook geen kerstboom en eigenlijk is me dat wel goed bevallen, geen naalden enz. ik had andere dingen met lampjes in huis gehaald en het zo gezellig gemaakt :D

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook, kleintje en dan op hoogte (waarschijnlijk zetten we hem op een eindje van de eettafel). Meneer hier trekt echt aan alles, dus zie een grote niet echt zitten.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij zetten hem op een tafel en ik zou een echte toch afraden ivm de naalden

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We hebben alle jaren dat we kinderen hebben een echte boom gehad en ook dit jaar komt er weer een. Heel simpel ze mogen er niet aankomen! Maar voor de zekerheid wel nepballen erin en wat naalden betreft bij ons valt dat reuze mee. Elke ochtend even opvegen en als je eraf blijft valt hij amper uit. Als ze er wel aanzitten even opvegen natuurlijk.

Bij kerst hoort een echte mooie grote kerstboom en ik wil geen miniboompje ergens op een hoge tafel. Net ls meer spullen in mijn huis moeten ze gewoon leren eraf te blijven.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje is heel ondernemend en vaak ondeugend maar hheeft nog nooit aan de boom gezeten.
    Vorig jaar niet en dit jaar ook niet.
    Nou ja hij heeft 1x flink de takken vast gepakt en au dat prikt dat heeft hem geleerd.
    Zou er niet te panisch mee omgaan de meeste kinderen hebben geen probleem met bomen en ballen. De mama,s maken zich er vaker drukker om voor niks. ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meeste mensen die ik ken zetten de boom in de box (en baby dus tijdelijk even niet in de box, dat voor alle duidelijkheid).

8. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier staat de kerstboom er ook al een paar dagen en Fleur heeft er nog niet naar gekeken we een neppe boom

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wij zetten een (valse) grote boom in een hoek tussen de bank en de "poef"... Ventje kan er onmogelijk aan. Dus misschien moet je ff op zoek gaan naar een plekje dat je kan beveiligen? :)

Of met een hekje voor ofzo. Een echte vind ik ook af te raden ivm naalden (mag er niet aan denken!!)

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier een kruipende dreumes van 17 maanden en een drukke peuter van 2,5.
    Maar hier komt gewoon zoals ieder jaar een echte boom te staan in de hoek van de kamer. De breekbare ballen (die we nog hebben) gaan bovenin en de overige plastice ballen gaan over de hele boom.

Gewoon je er niet zo druk om maken, tenminste dat heb ik nooit gedaan. Onze oudste heeft nog nooit aan de boom gezeten, ondanks dat ze alles wil zien, aanraken en het liefst nog wil proeven. En de jongste zie ik wel, die kon vorig jaar niet heel veel. Maar ik denk van: hij pakt 1x aan een tak en dan leert ie het wel af, tja en anders 100x weghalen, maar denk niet dat dat nodig is.
    En qua naalden, gewoon iedere dag een x stofzuigen of vegen en het valt allemaal best mee.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier ook een baby die de boom niet eens ziet staan!:D Wij hebben wel een neppert;)

En verder sluit ik me aan bij Jewe!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben ook een neppert en RataDreumes :))) vindt hem machtig interessant! Hij gaat ervoor staan, echt op een milimeter afstand en is dan helemaal in zijn nopjes.
    De eerste keer ging zijn vingertje naar alle lampjes en naar de takken enzo en toen heb ik even politieagentje gespeeld. Nu weet hij dat hij mag kijken zoveel hij wil maar niet mag aanraken.

13. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

We hebben het er hier over gehad, en we doen toch maar een kunstboom. Vind het een veiliger idee en ach, we hebben hem toch al. De ikea boom is dit jaar dus niet voor ons. Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina