Hallo allemaal, In juli gaan wij verhuizen naar Amerika. Nu is het zo dat ik midden mei ongeveer ga bevallen. De kindjes zullen dan naar alle waarschijnlijkheid 8 weken oud zijn (misschien iets ouder). We zullen een hele tijd met het vliegtuig moeten en ik vroeg me af of iemand hier met een heel jong babytje heeft gevlogen? En hoe ging dat? Of raden jullie het heel sterk af? Het zou eventueel 2 weken uitgesteld kunnen worden, maar 1 augustus moeten we ons huis hier uit zijn dus later kunnen we sowieso niet weg.
Die echte hele kleintjes zie ik wat minder vaak,maar toch ook af en toe. Ik zou er zelf zo lang mogelijk mee wachten. Maar als het niet anders kan, dan heb je geen keuze toch? Voordeel is wel dat ze nog veel slapen en nog niet er vandoor willen gaan Neem veel laagjes kleding mee. Omslag spul. Want soms is het wat fris aan boord.En een andere keer juist warm. Denk aan een dekentje.Die krijg je wel maar een dekentje van thuis is fijn. Vlieg je met KLM? Reserveer dan een plek (2 plaatsen in jouw geval) op de family row en een baby basket. Dan kunnen je babies daar lekker in liggen en heb je even je handen vrij. Neem genoeg luiers en doekjes mee,en schone kleertjes. Borstvoeding heb je natuurlijk altijd bij je In geval van kv, we warmen graag een flesje voor je op. Als baby slaapt:fijn. Moet baby huilen:dat gebeurd nu eenmaal. Succes en goede vlucht!
Volgens mij is het pijnlijk voor de oortjes. Misschien kun je vooraf even informeren wat je het beste kunt doen.
Ik heb ook met een baby gevlogen. Wel was ze al 5 maanden. Dit ging prima. Mijn moeder heeft met mij gevlogen (van Amerika naar Nederland) toen ik 5 weken was. Dit ging heel goed! Ik had blijkbaar alleen maar gedronken en geslapen. Ik denk dat het sowieso makkelijker is om te vliegen met een baby dan een peuter.
Hier al een aantal keer gevlogen met N. Vind her zelf ideaal, vliegen met een baby. Veel handiger nu zo nog zo klein zijn dan als ze straks kunnen lopen. Mocht je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen!
Ik heb gevlogen toen mijn dochter vier maanden was. De heenreis was een drama, terug ging super! Heen heb ik mijn draagdoek afgedaan. Terug heb ik die ingelaten en haar na het opstijgen weer ingedaan! Ze heeft heerlijk geslapen en flesjes gedronken in de draagdoek en weer verder geslapen. Om de last aan de oortjes te voorkomen raden ze aan ze te laten drinken bij het stijgen en dalen. Als je flesvoeding gaat geven is het handig een thermosfles handwarm water bij je te hebben, dan kun je elk moment voeding maken en hoef je niet te wachten op de stewardessen die niet altijd gelijk tijd voor je hebben.
Vliegen met een baby is prima te doen. Je moet alleen zelf zorgen dat je rustig blijft en de situatie accepteert zoals hij is, je zit een tijd in het vliegtuig en je kan er niet uit. Baby's kunnen gaan huilen en mensen zullen dat vervelend vinden (en dat is begrijpelijk) maar uiteindelijk gaat het om een baby die je nog niets kan uitleggen. Zorg dat je goed voorbereid bent en alle belangrijke dingen binnen hand bereik hebt. Reserveer een baby basket en verzoek of ze die gehele rij voor jou kunnen vasthouden (soms verplaatsen ze op het laatste moment andere mensen zodat je de hele rij kan gebruiken). Verder relaxen en het over je heen laten komen. Flesje water en een speentje voor het opstijgen is prettig.
Bedankt voor de tips! Ik ga zodra ze geboren zijn vragen naar de mogelijkheden bij de vliegtuigmaatschappij. De oortjes maakte ik me ook het meest zorgen om dat ze pijn krijgen.
Mijn dochtertje was 3,5 maand toen we voor het eerst gingen vliegen. Ik reisde alleen met haar, maar alles ging goed gelukkig. Ze zat in de draagdoek tijdens het inchecken, dat was handig. Ik heb haar ook laten drinken tijdens het opstijgen en landen, ze heeft niet gehuild. Wel een doorgelekte poepbroek, dat was minder! Genoeg verschoontjes meenemen dus! Het is echt makkelijker als ze nog zo jong zijn, dan slapen en drinken ze nog heel lang. We hebben ondertussen al een paar keer gevlogen, ook langere vluchten (8,5 uur) maar het ging allemaal goed. Ik zou ook zeker om reiswiegjes vragen dat scheelt ook een hoop als je ze even weg kan leggen!
Ik zou nu de maatschappij bellen en alles regelen, mei is kortdag als je 2 maanden daarna gaat Mss meerdere mensen die basket nodig hebben en dan heb jij pech... Nu alles regelen!
Jahoor, ik heb met dochter gevlogen vanaf 6 weken, en daarna elke 2 maanden. Zoon was 8 weken toen hij voor t eerst mee ging. Hij is nu 4,5 maand en is al twee keer mee geweest. Gaat altijd prima. Flesje geven bij stijgen en landen en een lekkere warme omslagdoek oid. Mijn ervaring is dat het juist met de hele kleintjes het makkelijkst is. Dochter is nu 1,5 en die is een stuk moeilijker bezig te houden dan mijn zoon. Hij slaapt alleen maar, dat deed dochter ook toen ze zo klein was.