Baby 8.5 maanden wordt 's nachts ineens wakker en krijst dan..help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama-in-love, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier een baby van bijna 9 maanden die ineens 's avonds wakker wordt en dan alleen maar vastgehouden wil worden... Zodra je hem weer in bed legt is het krijsen geblazen :( Dat hou ik natuurlijk niet vol...Ik moet ook slapen.
    Heb al geprobeerd om op een matrasje te slapen als tie begint naast zijn bedje zodat ik wel kan blijven liggen maar hij me wel hoort maar dan blijft ie krijsen :(

Het is steeds hetzelfde ritueel. Overdag normaal slapen, 's avonds normaal naar bed en slapen, maar na een paar uur wordt ie wakker en dan begint het drama voor minimaal een uur krijsen, behalve als je'm vast hebt... Spelen is ook niet goed want hij moet buik tegen buik..

Overdag vind ik em trouwens ook aanhankelijker...Wil graag vastgehouden worden en hangt aan je been...

Hoe lang duurt zo'n fase en wat is de beste manier om er mee om te gaan? Toegeven? Laten huilen?

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    das toch de verlatingsangst rond die leeftijd? Overdag veel kiekeboe spelletjes doen en je verstoppen en weer verschijnen. Hij moet leren dat je er wel bent voor hem, ook al ziet hij je niet... Weet niet hoe lang zo iets duurt hoor!

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Precies dit gedrag is hier nu ook begonnen. Mijn dochtertje is bijna 8 maanden. Wat bij ons helpt is er aan toe te geven. Ik vereis wel dat ze 's avonds en het liefst ook 's middags in haar eigen bedje in slaap valt. Wat tegenwoordig helpt is haar eerst op haar gemak stellen en daarna slaapt ze bij ons op het aankleedkussen verder, tussen ons in. Ik weet dat dit de zwakke methode is maar als je beide fulltime werkt heb je gewoon je slaap nodig. Ik hoop dat ze op deze manier het slapen in haar bedje niet verleert en dat de fase weer overwaait.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij ons in bed slapen is echt geen optie. Meneer spurt het hele bed door en ligt binnen no time op de grond ben ik bang.
    De tijd dat ie netjes op een aankleedkussen blijft liggen ligt inmiddels ver achter ons hihi...

Bovendien heb ik al vaak angstige dromen dat ie bij ons op bed ligt en uit bed kukelt dus dat zou mij alleen maar zeer onrustige nachten geven :)
    Maar wanneer verwen je een kleine nou? Ik vind het maar moeilijk hoor!!

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    #5 Ona, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2013
    Dat is lastig en in andere opzichten ook wel weer beter. zo leert hij niet telkens bij mamma en pappa in bed te willen.;) Dan helpt afleiding misschien? Of uiteindelijk een flesje als hij echt niet tot rust komt? Zingen wil hier ook wel eens helpen. Het beste is om hem als hij tot rust is telkens weer in zijn bedje terug te leggen. De vraag is of je daar zin in hebt midden in de nacht. Bij ons wilde ze de eerste paar nachten ook niet op het aankleedkussen. Dit lukte enkel als ze heel moe was. Uiteindelijk wint de slaap het toch meestal (soms na enige tijd) en nu vindt ze het wel fijn tussen pappa en mamma in. Het leek wel alsof ze er even aan moest wennen.

Deel Deze Pagina