Baby 5wkn obstipatie, iemand ervaring met Kindicol (VSM)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMomma, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMomma

MissMomma Actief lid

4 feb 2012
    172
    0
    0
    Moederen, huishouden, werken (verpleegkundige)..
    Droomland
    Zoals de titel al doet vermoeden hebben we hier een jonge dochter met obstipatie.

Fiene is op 17-07-2013 geboren als tweede van een tweeling. Sinds haar geboorte heeft ze moeite met poepen. De eerste 10 dgn kreeg ze borstvoeding, maar inmiddels krijgt ze volledig flesvoeding. Ook in de borstvoedingsperiode had ze al last van erg harde ontlasting. Vaak poepte ze alleen als reactie op het temperaturen.

Ze krijgt HA flesvoeding van Kruitvat. 6x120ml

Na de tips van het bureau: extra water geven, zonnebloemolie door de fles, lactulose (=laxeermiddel) te hebben opgevolgd ben ik naar de huisarts gegaan. Deze vond veel poep in haar buik en heeft ons klysma's voorgeschreven. Ze poept zo nu en dan wel zelf, maar het blijft "droge klei" terwijl haar broer gewone babypoep produceert.

Ze heeft om de dag een klysma nodig. Ze huilt dan onafgebroken en stopt (vaak) pas na het klysma waar ook altijd flink ontlasting op komt.

Verder is ze vrolijk, tevreden, groeit ze , drinkt ze haar flesjes goed, soms heeft ze wat krampjes, maar ze is duidelijk niet ziek!

Mijn vraag is dus: heeft iemand "de tip" in deze situatie? Ik vond op de site van VSM het product Kindicol. Heeft iemand daar mogelijk ervaring mee?

Graag hoor ik van jullie! Alvast bedankt!

Oh en ps: natuurlijk overweeg ik om de kinderarts te raadplegen, maar vaak volgen die ook de "gebaande paden" en stappen ze op medicatie. Voor we dat doen wil ik "alles" geprobeerd hebben!

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    VSM hielp hier niet toen ons jochie zo'n moeite met zn ontlasting had. Wat naar dat ze zo enorm verstopt zit. Vergt van jezelf ook erg veel.
    Je hebt er nog niks aan.. maar hier hielp het pas echt toen ons mannetje vezels kreeg in de vorm van Bambix.
    Als je het niet vertrouwt zou ik toch echt naar de kinderarts gaan hoor.

Veel sterkte en succes!

3. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Wij hebben Kindicol gebruikt en werkte als een trein!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan ook heel eenvoudig eens veranderen van water. Mineraalwater helpt vaak voor zo'n situaties, en het is toch een pak beter voor je kindje dan met allerlei medicatie te experimenteren.

Deel Deze Pagina