hallo allemaal.. mn zoon is 2 jaar en 3 maanden..en echt soms onhandelbaar.. als hij iets niet mag en ik zeg er wat van dan begint ie echt te schreeuwen..hij stopt niet..en blijft boos...ook gooit hij met dingen.. sochtends als hij wakker is, dan staat ie bij de deur te schreeuwen.. ( we hebben een haakje op de deur dus hij kan er niet uit, maar de deur staat wel op een kier zodat we em wel horen) maar hij schreeuwt dus de hele boel bij elkaar..zo erg dat zijn zusje die bij ons op de kamer ligt er ook wakker van wordt.. wat moet ik hier aan doen? ik wil dat ie stopt met schreeuwen ,maar wil ook niet ik toegeef en boos moet worden elke keer dat ie schreeuwt.. pfff... het gaat echt soms door merg en been bij me dat schreeuwen van hem..dat ik zelf ook wel es uit mn slof schiet en boos op hem wordt...en dat is juist wat ik niet will... hebben jullie tips please?
O jee, ik heb hier ook zo'n exemplaar. Als hij iets niet mag, begint te schreeuwen/gillen/huilen en gaat met alles gooien wat ie tegenkomt. Net had ie ook zo'n bui en ging zelfs met z'n hoofd op grond bonken. Geen tips dus, maar ik lees wel even mee.
Toch negeren.. dat is het enige wat effectief is. Doorbijten dus. En zelf het goeie voorbeeld geven: NIET schreeuwen (tegen je kind maar ook niet tegen je man, buurman etc etc)
oeeeh hier schreeuwt ze dan niet maar ze is echt in de peuterpuberteit.....om gek van te worden soms!!! Hier is er dus ook een zusje bij sinds 2 maanden en soms dan krijg ik het even niet geregeld hahahaha....tja je moet dan rustig blijven maar altijd maar negeren? Ze moeten ook leren dat het niet mag lijkt mij...
Hier wordt nauwelijks geschreeuwd (2 jaar en 3 maanden).. wij hebben het altijd genegeerd.. hij houdt het ongeveer 2 minuten vol.. dan is de lol er al snel af... nooit aandacht aan gegeven. Negatieve aandacht is ook aandacht.. en dat is waar ze naar op zoek zijn als ze gaan schreeuwen.
Ik denk dat je dat zelf moet inschatten en kijken hoe je kindje is....ik snap wat jij bedoelt maar er zijn ook grenzen. Negeren oke, negatieve aandacht oke maar soms mogen dingen gewoon niet en dan heeft ze te luisteren. Hier gaat ze bijvoorbeeld dingen doen die ze niet mag en dat weet ze ook nou dan waarschuw ik haar en dat doe ik een paar keer en dan is het in de hoek gaan staan....Nou ik merk dat het werkt en ze luistert de volgende keer gelijk hoor
Trouwens schreeuwen doet ze dus niet he...het zijn onschuldige dingetje uitspoken die bij haar leeftijd horen, en soms dan gaat ze maar door en dan wordt ik langzaam een beetje gek van haar hahaha...en tuurlijk altijd op momenten als het echt niet uitkomt hahaha.. maar de dvd van teletubbies doet wonderen...het is hier echt tijdens de bv bijvoorbeeld...tja aandacht vragen he
ik lees mee!! Mijn zoontje is wel een stuk jonger (16 maanden) maar schreeuwt ook heel veel en kijkt daarbij ook steeds mij aan, hij is dus echt een t uitdagen en kijken wat wel en niet mag! Ik maak dus ook de ''fout'' om wel is boos te worden want hij doet dit echt bijna de hele dag! Ook als hem iets niet lukt met spelen of hij mag iets niet kan hij soms erg driftig worden en slaat en schopt dan....
ja ik probeer me ook ECHT rustig te houden..maar door de nachtrust die wat minder is omdat mn dochter snachts meestal nog komt ben ik prikkelbaarder..niet alleen naar mn zoontje toe...mn man is af en toe ook de kloss...maja die kan je et uitleggen..een kind van 2 niet... hoelang duren dit soort fases meestal??
Pfff... hier ook een pittige peuterdame hoor! Schreeuwen doet ze niet (meer), dat kun je namelijk vrij makkelijk negeren. Wilde ook nog wel eens helpen als ik als ze stond te schreeuwen juist heeeel zacht tegen haar ging fluisteren. Want ja... ze is donders nieuwsgierig en om te horen wat mama zegt moet je dan toch even je mondje dichthouden! Nu wil ze, als ze echt heel boos is, nog wel eens bijten of knijpen en dat vind ik moeilijker. Negeren vind ik geen optie, want je doet een ander gewoon pijn en dat kan niet ongemerkt voorbijgaan. Maar ja: negatieve aandacht is ook aandacht... Ik merk nu gelukkig al dat het minder wordt nu ze zich meer in woorden kan uitdrukken... even volhouden dus nog maar!
Idd ze kunnen zich niet uiten he.....maar als ze gaat bijten jezus nou dan ga ik het al helemaal niet negeren... Tja hoelang duurt die fase ik hoop niet lang!!!