Buikgriep...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cyntje78, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ons mannetje heeft buikgriep :(

    Vrijdag was hij al de hele dag uit z'n doen. Huilen, buikkrampen, heel slecht slapen en slecht drinken.
    Gisteren begonnen de spuitluiers en savonds koorts. Overdag voelde hij ook warm aan maar de thermometer gaf geen koorts aan.
    Gisteren avond naar de hap geweest. Mannetje is nog wel goed allert en huilt met traantjes. Zelfs nog liggen glimlachen naar de arts.
    Vanmorgen weer 2 spuitluiers en verhoging 37.8 (na zetpil gisteren avond 22.30) en dus maar weer een zetpil gegeven.
    Weer 50 cc van de 195 cc laten staan.

    Zo zielig... ik hoop dat hij snel opknapt want hij heeft al zo weinig bij te zetten. We moeten hem goed in de gaten houden anders weer contact opnemen met de hap.

    Hoe lang duurt zo'n buikgriep nou eigenlijk? ben zo bang voor uitdroging....

    Bedankt voor het lezen.
     
  2. mamavanDdjim

    mamavanDdjim Actief lid

    21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    zielig he hier ook beide kids hoge koorts en overgeven
    :(:(
     
  3. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ochjee... jullie ook al in de lappenmand... en dan dubbelop! Beterschap!

    Hier gaat het iets beter. Ons ventje heeft vandaag na 10 uur geen koorts meer gehad. En minder poepluiers.
    Hij slaapt wel flink! Maar als ie wakker is, is hij goed allert.

    Hoop dat het dus morgen over is.
     
  4. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Toch weer spuitluiers :(

    Vind hem ook rustiger als normaal dus we gaan zo weer even naar de hap om uitdroging uit te sluiten......
     
  5. ramoontjuh82

    ramoontjuh82 Actief lid

    8 okt 2008
    406
    1
    18
    Als hij wel drinkt dan droogt hij niet gauw uit hoor. Misschien tussen door even een beetje water geven. Hoeveel cc krijgt hij?
    Onze zoon had het laatst ook die krijgt 180 cc en liet daar soms tussen de 60 en 100cc van staan en had soms 5 a 6 dunne luiers op een dag ik heb toen vaker de fles aangeboden en mindere hoeveelheid. Misschien kun je dat nog proberen.

    Succes met je kindje
     
  6. kandy

    kandy Actief lid

    5 aug 2008
    133
    0
    16
    Heey meid,

    Hoop dat het weer wat beter gaat met jullie mannetje. Zo´n buikgriep kan makkelijk 10 dagen aanhouden hoor. Ik gaf Quinn toen hij buikgriep had preventief ORS.

    Daar zitten heel veel zouten en mineralen in, dan hoef je bijna niet bang te zijn voor uitdroging. Ze hebben die ORS in een lekker smaakje voor baby´s doe je in water en geef je met kleine slokjes met een interval van 2 minuutjes geloof ik. Quinn vond dat gelukkig erg lekker, heeft mama ook niet meer zoveel zorgen.

    Heel veel beterschap voor de kleine man!:)

    groetjes
     
  7. mamavanDdjim

    mamavanDdjim Actief lid

    21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    hier gaat het niet zo goed, Djim ligt sinds zaterdag in het ziekenhuis met een sonde . hij houd niks binnen nog steeds:(
     
  8. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Ddjim... jeetje wat vervelend. Hopelijk knapt hij snel op!

    @Hier... gisteren avond week veel gehuild en buikkrampen. Wel redelijk gedronken.
    Vanmorgen om 5 uur weer een volle luier maar iets dikker. En de fles helemaal leeg.
    Zo even de ka bellen of we vandaag mogen komen. Toch even voor de zekerheid.
     
  9. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    mijn zoontje van 3 maanden ook opgenomen geweest ivm diarree, koorts en niet willen drinken. In ZH zeiden ze dat de grens 100ml per kilo is. Als hij minder drinkt dan moet je ORS geven tegen uitdroging!
    Veel sterkte.
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Hoi Cyntje, wat vreselijk om je kleintje zo ziek te zien.

    Eeven een paar tips bij buikgriep (hier helaas een veelvoudig ervaringsdeskundige :():

    - geef hem vaker kleinere flesjes, ipv grote. Het is veel rustiger voor zijn maag om bijv. elk uur 50cc te drinken;
    - meestal is sprake van uitdrogingsgevaar als de kleine meer dan 5-6 spuitluiers heeft per dag (en daarbij heel slecht drinkt of veel spuugt);
    - koorts goed in de gaten houden;
    - als je het gevoel hebt dat hij meer vocht kwijtraakt dan binnenkrijgt kun je hem ORS geven. Omdat hij nog zo klein is moet je dit wel eerst goed overleggen met de dokter!
    - bij krampen een washandje warm maken en daarmee zijn buikje masseren, rondjes draaien met de klok mee over zijn onderbuik. Dit is fijn voor de darmen.

    Heel veel beterschap!!!
     
  11. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Vocht krijgt hij gelukkig zeker genoeg binnen. Toch zeker 600 cc.
    Vanmorgen de hele fles zelfs (180+6)
    Verder kreeg hij de afgelopen dagen vaak 8 kleinere ipv 5 normale flessen.
    Is goed allert, huilt mét traantjes, kan ook gewoon liggen lachen en sjanzen en tot vanmorgen 5.00 géén koorts meer.

    Ik ga hem zo uit bed halen voor zijn flesje (ja,ja... slaapt nog lekker met af en toe eventjes ophuilen) Ik kijk even hoe het dan met hem gaat en anders bel ik even de huisarts.
     
  12. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hoi dames,

    volgens mij is ons meisje ziek... Ik dacht dat het tandjes waren, maar ze begint nu toch wel erg veel mondjes terug te geven en daarbij flink te huilen. Ik heb net met een theelepeltje gevoeld en voelde linksonderin, op de plek waar de hoektand zal komen, een bobbel. Is toch niet logisch dat die als eerste komt? En hoort spugen daarbij? Ze heeft verborgen reflux, maar dit is totaal anders dan anders zeg maar. Wat kan ik voor haar doen? Ze is aan het jammeren en wil eigenlijk alleen maar bij mij 'hangen'. Heb haar net maar een zetpilletje gegeven. Temp was 37.0, dus keurig. Net wel 155 cc gedronken, vanochtend iets minder. Wel goede plasluiers.
     

Deel Deze Pagina