Piemeltje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne1980, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Meiden,

Met name een vraag voor de mama's die een jongetje hebben.

Weet iemand of je het voorhuidje van je peuter af en toe naar achter moet halen? Hij is nu bijna 2 jaar (9 jan).

Ik hoor van alle kanten wat anders, maar ik weet het niet zo goed...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ben toevallig gister met jesper bij de ha geweest en toevallig kwam het hierop (ha moest even naar zijn piemeltje kijken ivm urineweginfectie)

Hij zei dat het niet nodig is tot ze een jaar of 5 zijn. (heeft ook 25 jaar bij zuigelingenbureau gewerkt, dus ga er vanuit dat hij weet waar hij over praat). Hij zei ook dat vroeger de adviezen anders waren, maar dat dus achterhaald is.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij zit het nog vastgegroeid ... en is het vooral een kwestie van niet forceren ;)

Bij jongens zit de voorhuid verkleefd aan het penisje in de eerste jaren. Dit is normaal. Het is van belang om de voorhuid niet terug te schuiven en/of te oefenen om de huid losser te maken. Dit is niet nodig, want het komt vanzelf goed. Je kunt gewoon de buitenkant wassen. De voorhuid laat na enkele maanden tot enkele jaren vanzelf los. Daarna kun je onder de voorhuid wassen door de voorhuid terug te schuiven.

(google op 'voorhuid baby' en dan krijg je veel links die iets soortgelijks vermelden)

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Oeps, ik zie dat er al een topic over is...deze mag dicht dan hoor! :oops:

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Bedankt meiden voor jullie berichtjes trouwens!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oke, doe ik hem dicht.
    Elmo

Deel Deze Pagina