Neusamandel en buisjes ervaringen graag!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje26, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Mijn zoontje wordt op 15 febr geholpen aan zijn neusamandel en er worden buisjes geplaatst. Nu ben ik heel benieuwd na de ervaringen achteraf, heeft het echt goed geholpen en verdwenen de klachten voorgoed of was het maar van korte duur en begon de ellende na een paar maanden weer opnieuw.
    Oh ja en hoe hebben jullie kindjes de operatie ervaren? Waren ze erg overstuur, ik kan mijn zoon van 14 maanden natuuRlijk nog niet echt voorbereiden...en hoe ging het nuchter zijn?
    Ik hoop op veel reacties!!
    Groetjes M

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier een aantal maanden geleden neusamandelen eruit en buisjes gezet. Was niet geheel vlekkeloos verlopen. Wil je misschien niet horen de vervelende dingen maar goed, het kan wel gebeuren.

Het nuchter blijven ging goed. Komt omdat ie ook als eerste aan de beurt was en hij had zn speen.

Het vieze drankje dat ze vantevoren krijgen was ff paniek. Maar daarna ging het goed. Tv op de kamer dus lekker afleiding.
    Ze worden er wat dronken van dus advies was om het te laten zitten of liggen.
    Owen vond het veel te leuk dat alles zo raar bewoog denk ik. Dus meneer bleef maar rondlopen in zn bedje en omvallen. hihi

Op de operatiekamer kreeg ie een maskertje met gas. Dat was een ramp! Met 3 man hebben ze hem vast moeten houden. Dat was echt slikken voor me. Maar hij was gelukkig snel weg.

De operatie duurde 10 minuten.
    Toen ie bijkwam was het een grote paniek. Huilen dat ie deed! Niet normaal! Kreeg hem niet getroost ( lukt me anders ook niet hoor maar goed, dat is een ander verhaal ) maar hij werd maar niet rustig. Door het huilen bloedde hij als een rund!! HEel de uitslaapkamer onder het bloed. Zag er niet uit!
    Zodra ze maar een beetje dachten dat ie normaal bij zn positieven was werden we snel naar de afdeling gestuurd met hem.

Daar ook nog giga over de rooie. Het bloeden werd gelukkig iets minder. En er was weer tv op zn kamer. Daar werd ie rustig van en heeft een paar uur geslapen.
    Toen moesten we hem wakker maken want hij moest drinken.
    dat ging eerst goed. Een half flesje naar binnen gewerkt.
    Daarna wou ie niet meer drinken. Hij mocht ook geen speen ( mag niet de eerste dag van/na de operatie )

Met geen mogelijkheid kregen we drinken in hem. Hij was ook zo overstuur van de infuus in zn arm ( die moet er in blijven totdat ie goed drinkt )
    Toen kwamen ze op het idee om een fruithapje te geven ( zonder stukjes ) en dat ging er goed in!
    En dat telde ze ook als vocht. Dus mocht het infuus eruit en mocht ie naar huis. Wel met speen in omdat ie zo overstuur was. We kregen als tip zo min mogelijk de speen maar als er geen andere mogelijkheid was dan mocht het wel.

Die middag thuis was alles normaal. Meneer stapte lekker rond. Savonds gewoon gaan slapen.
    Dagen erna was het alsof ie nooit geopereerd was.

De klachten of die minder zijn. Hij heeft een stuk minder last van zn oren. Dat is duidelijk.
    Nog wel vaak een loopneus. Dus dat is niet echt mega veranderd. Maar hij heeft er wil minder last van. De snottebellen zijn minder groen.

Dus ben echt heel blij dat we het hebben laten doen.
    Maar de volgende keer gaat mn man mee hem naar de ok brengen en in de uitslaapkamer bij hem zijn ( mocht maar 1 iemand mee namelijk ) Want dat vond ik echt een ramp!

Succes met de operatie! Ik hoop dat het bij je kleine een stuk rustiger verloopt dan bij ons ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft buisjes gekregen en de neusamandel verwijderd gehad toen ze 19 maanden was.
    Voor die tijd altijd dramatische nachten, voortdurend verkouden met groen snot, steeds oorontsteking, enz enz.

Hier heeft de operatie enorm geholpen: ze was van de oorontstekingen af, ging korte tijd later eindelijk doorslapen, bij verkoudheid liep de snot nu gewoon uit haar neus en was die helder.
    Ze ging ook beter praten, was vrolijker en ging er na een tijdje veel beter uitgerust uitzien, (logisch, als je altijd zo slecht geslapen hebt).

De operatie zelf was wel heftig: ze raakte heel erg overstuur van de operatiekamer en viel krijsend in slaap. En dan worden ze dus ook zo weer wakker... Dus vastgehouden door 3 verpleegkundigen, toen ze het bed de uitslaapkamer inreden, ging dat al krijsend de ruimte door en had ze een minuut of 20 nodig voor ze rustig werd. Duurde echt een tijd voor ze doorhad dat ze weer bij mij was, geloof ik.

Mijn tip: vraag of je je zoontje op schoot mag hebben als ze hem in slaap brengen met dat kapje. Dat zou ik een volgende keer namelijk doen, dan gaat het doorgaans veel rustiger eraan toe en zodra hij dan wegvalt, kun je hem met hulp van de OK-assistenten op de tafel tillen en zelf naar de uitslaapkamer toe om daar te wachten.
    Dat wachten duurt trouwens niet lang, max 10 minuten.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook hier trouwens enorme bloed-taferelen. Ze slikte ook weer veel in, dus ze kotste een tijdje later al dat bloed er ook weer uit. Ik zat ONDER!
    Nog een tip dus: oude kleren aandoen... ;) (Het operatieschort dat ik aankreeg, hield het niet....)

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier zijn ze er vanmorgen uitgehaald en het in slaap brengen was hier ook een ramp ze raakte totaal in paniek en toen ik haar mocht halen zat ze rechtop en huilde heel erg. Eenmaal op de afdeling dronk ze gelijk heel haar fles water leeg en was ze al rustig. Ze is om kwart voor 9 geholpen en om half 11 waren we al weer thuis en ligt ze nu heerlijk te slapen

6. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    twee weken geleden is de neusamandel verwijderd, ze was toen exact 15 maanden.
    de narcose was een drama, ze werd helemaal hysterisch, was niet zo leuk om te zien, en helaas werd ze ook zo weer wakker.
    maar na 20 minuten werd ze wel wat rustiger, en wilde wel een ijsje eten. bij ons mocht overigens wel een speen, daar werd ze lekker rustig van. ze is om 08.15 uur geholpen, en om 10.00 uur waren we lekker thuis.
    thuis lekker gaan slapen, en smiddags al niets meer van gemerkt.
    nu is ze wel alweer verkouden, maar of het nu minder is dan eerst, is nog moeilijk te bepalen, het is nog zo kort geleden.
    sterkte met je kleine man.
    tip, zorg dat je met zijn tweetjes bent na de narcose, zodat ook iemand jou kan opvangen als je het even moeilijk hebt.

Deel Deze Pagina