Wanneer zelf speen/duim in mond houden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toke, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mijn zoontje van 6 wkn heeft een flinke zuigbehoefte. Zijn duim heeft hij (nog) niet gevonden en een speentje pakt hij gretig aan, maar werkt hij er steeds per ongeluk weer uit (en dan vervolgens wanhopig zoeken met zn mond).
    Tot nu toe hebben we hem snachts geen speen gegeven en nam hij daar genoegen mee. Sinds een paar nachten is het echter het enige wat hem tot rust brengt. Het is alleen nogal intensief voor ons, iedere twee minuten is hij hem alweer kwijt.
    Wanneer kon jullie kleintje zelf zn duimpje vinden of de speen zelf in zn mondje houden?

Ik heb al verschillende maten en soorten spenen in huis, het maakt geen verschil...

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is ze bijna 12 weken en floept de speen er ook steeds uit, duim kan ze alleen vinden als ze heel wakker is, in bed is ze daar vaak veel te moe voor... Dus ook hier vaaaaak het speentje aangeven ;)

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Volgens mij pakte ze hem hier met 3 of 3,5 maand ineens goed.. daarvoor floepte ze de speen er ook constant uit..

Verschillende maten ook hier geprobeerd, niks hielp.. Zo van de een op de andere dag begon ze erop te zuigen:)

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier floepte alle spenen eruit, behalve de difrax speen (met een bolling aan beide kanten). Misschien eens proberen?
    Ging hier vanaf week 1 goed, de rest viel eruit

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier gaat de Avent prima vanaf dat ze 5-6 weken is. Onze oudste hield de speen vanaf de 2e week in.

Natuurlijk verliest ze hem wel eens, en gaat dan ook wanhopig op zoek, zeker wanneer ze in slaap aan het vallen is, maar ze kan hem ook een uur of 2 inhouden.

6. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    De difraxspenen heb ik inderdaad in huis, maar dat maakt geen verschil.
    Ik wist niet dat Avent ook spenen had, alleen bibi ken ik nog naast Difrax. Zal eens gaan kijken.... Bedankt voor jullie tips!

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier idem, al hoef ik niet super vaak erheen als hij in bed ligt.
    Na een keer of 4 a 5 valt hij hier echt in slaap.
    Wat ik wel altijd even doe als ik de speen in zijn mondje doe is mijn wijsvinger op de fiep leggen en dan met mijn duim over zijn wangetje aaien. Daar word hij rustiger van en duurt het wat langet eer de fiep eruit floept.

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier ging alleen avent spenen goed.

Maar moet af en toe nog de speen terug geven nu.

9. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Bij ons duurde het tot een maand of 2,5-3 tot hij zijn duimpje gevonden had. Speen wel geprobeerd maar was ook geen succes.

Deel Deze Pagina