schoentjes voor leren lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanne1234, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ons zoontje (enkele weken geleden 1 jaar geworden) loopt al enkele maanden (vanaf 8 maanden ongeveer) achter loopkar etc aan en steekt over van bank naar tafel etc. Aan een handje lopen gaat nu ook heel goed, hij durft alleen nog niet echt los. Nog een beetje eng.

Echter nu de volgende vraag. Hij heeft de afgelopen maanden Aapies slofjes gedragen, deze bevallen wel heel goed maar worden nu te klein. Ik zou nu liever een iets steviger schoentje willen hebben zodat hij misschien letterlijk wat steviger in zijn schoentjes staat :) en wat meer durft (ik weet het ook niet hoor)

Het punt is alleen dat onze man een hoge wreef heeft (oxxy kreeg ik echt met geen mogelijkheid aan, die was zelfs nog een maat te groot qua lengte.

Iemand ervaring? Ik weet niet welk merk nu het beste is.

Bedankt!

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Je hebt oefenschoentjes van ShoeMe. Ik heb zelf van Petit Shoes schoentjes met flexzool gekocht.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik zou even naar een schoenenzaak gaan. Tis toch wel belangrijk dat hij op deze leeftijg goeie schoenen krijgt, waar hij op kan leren lopen. En bij een schoenenwinkel kunnen ze zeggen welke maat je zoontje moet enzo. Wij konden uiteindelijk uit maar een paar schoentjes kiezen, omdat onze dochter smalle voeten heeft. Maar sinds ze goeie schoenen heeft, is ze wel veel beter gaan lopen!
    Wij hebben trouwens schoenen van 'Jochies', dacht ik..

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Idd even naar een goeie schoenenwinkel gaan!
    Wij hebben voor onze zoon toen Shoesme gekocht en zijn/waren daar supertevreden over!

Succes!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ik heb ook shoesme schoentjes en die bevallen prima! Wel duur hoor, maar ik vond er geen goedkopere met zo'n zachte maar toch rubberen zool. Want zeker als ze nu wat buiten stappen, die leren slofjes zijn zo doornat!

Succes!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Zolang hij nog niet echt zelfstandig los loopt word aangeraden geen schoenen aan te doen maar lekker te laten lopen op blote voeten of slofjes. Zo kan de voet vormen en ontwikkelen en zal je kindje het stevigst staan. Zodra je kindje een tijdje los loopt en je gaat schoenen aanschaffen let er dan op dat deze xtreem flexibel zijn. Goede merken zijn bv. jochies, shoesme, bardossa en petit shoes

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum

hier ben ik het dan niet echt mee eens mijn zoontje heeft ook al schoenen aan sinds die aan de loopkar loopt en na 2 maanden op 13 en halve maand liep die los en loopt erg stevig vanaf begin dat die los ging lopen.

daarin tegen mijn zoons neefjes die liepen altijd op blote voetjes,slofjes,sokjes, die zijn 3 maand ouder en die lopen echt niet stevig op hun voeten dus ik heb daar toch echt andere ervaringen mee.
    daarin tegen loop mijn zoon beter dan die van hun die dus geen schoenen aan kreeg

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hadden hier Shoesme schoentjes voor onze dochter en die ga ik straks bij ons zoontje weer kope. Ideale dingen, slijten ook niet zo snel.

10. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben zaterdag ook "echte" schoentjes gekocht voor ons zoontje. Ook bij Scapino van Dr. Visser. Hij loopt er prima op (hij loopt nu een maandje los en al een maand of 3 overal achter).
    Ze passen hem perfect en hij loopt er heel goed op.

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ga naar een kinderschoenen speciaalzaak, die kunnen jou precies vertellen, hoe ver jou kindje is en wat je kindje nu het beste kan dragen.
    Ons zoontje was ook bijna een jaar en kon wel lopen net als jou kindje en toen dachten wij ook even schoenen aan te gaan schaffen.
    Wij zijn naar een kinderspeciaalzaak (in Zoetermeer in ons geval) gegaan in december en die mevrouw wist precies te vertellen, dat onze zoon nog NIET toe is aan schoenen. Pas als je kindje minimaal 10 á 20 meter zelfstandig kan lopen, is hij/zij er aan toe om bepaalde schoenen te gaan dragen.

Dat onze zoon dus die aantal meters vrij kon lopen, zijn wij weer naar dezelfde winkel toe gegaan en heeft hij een bepaald soort schoen.
    Goed voor de voet en toch niet te stuk, want de voetjes konden dat nog niet aan.

Wij zijn echt heel blij met deze mensen geweest.

Succes :)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    En toch is het algemeen bekend dat het niet goed is voor de voetjes om ze schoenen aan te doen als ze niet een paar meter los kunnen lopen.
    Met los lopen wordt niet bedoeld lopen achter een blokkenkar.
    Fijn dat het bij jullie zoontje wel goed is gegaan.
    En dat je neefjes later liepen en minder stevig, dat heeft niks te maken met dat ze op blote voeten lopen.
    Dit heeft te maken dat elk kind verschilt in het 'wanneer ze gaan lopen' en in of ze zich zeker voelen tijdens het lopen.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het beste is geen schoenen, maar blote voetjes of leren slofjes. Als ze echt goed lopen, dan pas goede schoenen halen.
    Anders krijg je net als ik vroeger, luie voetjes :) Tis wel weer goed gekomen hoor, maar ik moest wel 2 jaar op klompen lopen van de dokter. Sterre loopt dus zo lang mogelijk op leren slofjes en in de zomer lekker weer op blote pootjes :D

14. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik ben toen Roy net kon lopen naar een speciaalzaak geweest, maar de goede man wilde mij geen schoentjes verkopen. Ik mocht pas terugkomen als hij zelf binnen kwam lopen.
    Nou heb ik dat niet gedaan, want ik schrok me te pletter van de prijzen, maar ik vond het wel heel netjes van die man!

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Die ontwikkeling is zo jong ook nog niet te meten en te vergelijken, heeft ook niet zo zeer met stevigheid te maken maar met ontwikkeling en houding.
    Onderzoek heeft uitgewezen dat het te maken heeft met latere ontwikkeling van rugklachten en houding ed

16. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter kon nog niet 10-20 meter zelf lopen (wel bv aan de hand), maar toch hebben ze bij een schoenenspeciaalzaak schoentjes met een zachte zool (dus wel met nopjes, maar geen leren slofjes ofzo, echte schoenen) aanbevolen.
    En als ze een week of 8 goed liep, dan moesten we terugkomen voor schoenen met een dikke zool..

17. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons zoontje loopt nu al 6 maanden langs en achter voorwerpen als zijn loopkarretje die indien nodig gewoon over een speeltje wordt getild, maar los lopen ho maar. Toch heeft hij al een paar maanden voor buiten op advies van het CB schoenen met een heel soepele zool. Kan hij ook lekker even lopen als we buiten zijn en op de fiets is het lekker warm. Maar binnen loopt hij op blote voeten, sloffen of sokken.

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dan nog ben het er niet mee eens de kinderen van me broer liepen ook al met 14 maand maar ze zijn nu 16 maanden en lopen echt als bezopen kindertjes en die liepen altijd op blote voeten

hier gewoon schoentjes aan gedaan en ging perfect nooit geen commentaar gehad van speciaalzaken cb's en artsen die het wisten

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Precies, logisch dat ze buiten iets meer dan slofjes aan moeten.
    Maar je kindje zal nog geen enorme stukken buiten lopen denk ik.
    Die hele extreem flexibele zolen zijn net zo flex als slofjes

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn.
    Wij geven echter alleen aan wat het advies is en wat onderzoek heeft uitgewezen.

Deel Deze Pagina