Raar....of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje wordt binnenkort 2 jaar. Nu hebben we vorig jaar ( en ook bij de verjaardagen van ons zoontje) bonnen gevraagd ipv cadeaus zodat we iets "groters" voor hem/haar konden kopen. Nu willen we weer bonnen vragen ( bijv intertoys of vvv bonnen). Aan de opas en omas vragen we wel een kado omdat die graag iets willen geven. Vinden jullie het gek om bonnen te vragen voor een kind of toch maar een lijstje maken?

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    zolang het voor het kind niet uitmaakt vind ik het niet raar. Mijn 2 oudste die weten nu echt wel dat er cadeautjes komen dus met bonnen kom ik denk ik niet weg nu.

3. Flubje

Flubje Niet meer actief

ja precies, laatst vroeg iemand vor een kind van 5 een bon. Dát vond ik raar. Als het kindje er toch nog geen idee van heeft vind ik het een ander verhaal. Ik was idd ook erg blij met de bonnen die zl voor zijn 1e verjaardag kreeg!

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ligt eraan of ze al het besef heeft dat ze jarig is en dus cadeaus krijgt. Anders gewoon bonnen vragen. Of aan een aantal mensen bonnen en aan een aantal mensen een cadeau.

5. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    nu kom je er wel mee weg denk ik. maar volgend jaar lukt dat niet meer. tenminste hier toen niet dochter wist al weken wat ze voor haar verjaardag wou en dat er cadeautjes bij horen.

ik vind het geen gek idee, nooit aan gedacht zelf maar wel slim. ga ik onthouden.

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Ik vind het wel gek sorry. Je kan toch een lijstje maken met dingen die je voor je kindje wil hebben? Of desnoods dat mensen samen met anderen een cadeau geven? Het is toch leuk als je kleintje een cadeautje uitpakt? De mijne is 9 maanden en snapt het cadeau principe uiteraard niet, maar kapotscheuren wel!
    Ik zou zelf geen bonnen vragen en eigenlijk ook niet geven.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik wilniet direct zeggen dat ik het gek vind maar ik zou het niet doen. Mensen vinden het sowieso leuker om een kind een cadeau te geven en het is voor het kind ook leuker.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan toch ook 'nuttige' cadeaus vragen naast het speelgoed? Boekjes, kleertjes etc?
    Of iets heel kleins vragen en daarnaast een bon? Dat je een bellenblazer vraagt (noem maar even wat) en dan een bon ernaast? Dan kan de kleine toch iets uitpakken en heb jij voor later nog een bon.

9. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Ik vind het eerlijk gezegd wel raar om bonnen te vragen voor een kinderverjaardag. Cadeautjes geven en uitpakken is juist hartstikke leuk voor een kind van 2. Ik zou gewoon een lijstje op internet maken met wat je wilt hebben. Daar kunnen mensen gewoon afstrepen als ze iets gekocht hebben en zelfs met elkaar communiceren om samen een duurder cadeau te geven.

10. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Het lijkt mij juist ook erg leuk voor familie etc. om zelf iets uit te zoeken voor het kindje. Ook juist omdat je dan later kunt zeggen: dat heb je van die en die gekregen bijvoorbeeld.
    Je kunt ook tips geven in het algemeen zoals een leuk voorleesboek bijvoorbeeld, hebben ze zelf genoeg keus.

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou ook een lijstje maken.
    Denk dat voor een kind van 2 een kadootje leuker is ipv een kadobon.

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Eens met de meesten. Ik vind het zelf ook leuker om een cadeautje te geven in plaats van geld/bon. Ik geef bij neefjes/nichtjes ook vaak samen een cadeau met mijn zusje, zodat we toch iets "groters" kunnen geven. Heb nu al verschillende keren een digitaal verlanglijstje gehad, werkte goed. Of een cadeaumand bij een speelgoedwinkel (als iedereen uit dezelfde buurt komt), werkte ook goed.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

als in mijn omgeving iemand bonnen vraagt voor haar kind geef ik er meestal een klein cadeautje bij. bellenblaas kost 30 cent is altijd een hit!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf niet doen, het is met een 1e en 2e verjaardag al super leuk om kadootjes uit te pakken, en als je aangeeft wat je leuk vind/nodig hebt, dan krijg je best leuke dingen! Zo staan hier nu 4 vrachtwagens/trekkers/hijskranen voor onze 1 jarige zoon.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind bonnen ook niet echt leuk, de hele sfeer van een verjaardag gaat er toch een beetje van weg. Juist bij een kinderverjaardag horen heel veel cadeaus!

Ik had voor mijn dochters eerste verjaardag weinig wensen. Ja, alles zonder batterijen ;) dit was heel duidelijk voor iedereen en ze heeft geweldige cadeaus gehad (loopkar, kleren, pop, haar eerste duplo, zwempakje, paraplu, puzzel).

Deel Deze Pagina