Hallo moeders, Mijn zoontje is vorige maand 2 jaar geworden en hij kan nog steeds niet zichzelf vermaken. Dit is eigenlijk al heel lang, sinds hij kan zitten. Ik heb al een speelgoedkast gekocht om het overzichtelijker op te bergen, maar hij neemt er zelf niets uit. Als ik hem iets aanbied of laat kiezen tussen 2 dingen doet hij dat wel, maar moet ik altijd mee spelen. Als ik dan na 5 min meespelen weg ga komt hij weeral achter me aan. Hij vindt het gewoon niet gezellig alleen spelen, maar ik kan niet de hele dag met hem spelen, hij moet ook leren zichzelf te vermaken. Hij heeft ook heel weinig concentratie, 5 min kleien, dan wil hij weeral verven,na 5 min. puzzelen, na 5 min. boekje lezen enz. Ik probeer het wel iets te verlengen en dan samen opruimen, maar het liefst begint hij aan alles te gelijk en verveelt zich dan na een kwartier omdat hij alles al gedaan heeft. Als ik even niet met hem bezig ben, dan loopt hij jengelent achter me aan...pfff ik word er zo moe van. Herkennen jullie dit? Hebben jullie tips voor mij?
Zo ontzettend herkenbaar,als of ik het zelf geschreven heb Ons zoontje is precies hetzelfde die kan zich ook helemaal niet concentreren voor iets langer dan een paar minuten de kleuren gooit hy door de kamer of bijt hij op verven oke maar niet langer dan 5 minuten puzzelen tsja wat moet hy daar nou weer mee enz enz . hy verveelt zich heel snel en ik moet altijd met hem meespelen maar moet ook het huishouden doen dus idd de hele dag mee spelen dat kan gewoon niet en dan is het ook jengelen en word hy ontzettend vervelend maar zich zelf vermaken dat gebeurt dus niet ik word er ook flin moe van pff hy word trouwens 27 oktober 2 en heeft al een hele lange tijd last van driftbuien als meneertje zijn zin niet krijgt lees dan ook graag mee ben benieuwd naar wat anderen zeggen
Dit heeft Justin ook heel lang gehad. Probeer iig duidelijke 'samenspeel' momenten in te lassen. Bijv s morgens na het ontbijt even. Hier hielp het om het wekkertje te zetten. Eerst op een paar minuten, een week later 7 min en daarna 10 min. Als hij het goed deed dan ging ik daarna even samen met hem spelen. Hier gaat het sinds een week of 3? goed alleen Justin verveelt zich snel, dus iedere week zet ik ander speelgoed neer. En ook overzichtelijk houden, niet teveel speelgoed. Ik moet ook nog genoeg zeggen dat hij nu even alleen moet gaan spelen. Als hij dit dan na een tijdje nog niet doet, geef ik hem de keus, of nu even alleen spelen óf in de stoel aan tafel spelen. Meestal wil hij dan 'ineens' wel alleen spelen.