Ik ben gisteren naar het cb geweest. Alleen nu bleek mijn dochtertje maar 40 gram te zijn aangekomen in 2 weken. Dat is natuurlijk veel te weinig. Mijn dochtertje woog 3270 met de geboorte nu ze 11 weken is weegt ze 4615. Is dat te weinig? Wat woog jullie baby met de geboorte en wat woog jullie kindje met 11 weken?
mijn dochtertje woog me de geboorte 3220 en met 10 weken 4710. mijn zoontje woog me de geboorte 2870 en met 9 weken 5135 ik denk dat het opzich wel mee valt, mijn dochter zat ook onder alle lijnen ( nog steeds) maar voor haar doen groeit ze gewoon goed, hebben ze er wat van gezegt op het cb??
Als je de gemiddelde groei neemt, is ze ongeveer 120-125 gram per week gegroeid. Dat is niet veel, maar volgens mij ook niet direct te weinig. Als ze straks weer netjes een eigen lijntje aan blijft houden, is er niet zoveel aan de hand: in het eerste jaar zoekt elk kind z'n eigen lijntje op. Zolang ze voldoende drinkt, voldoende plasluiers heeft, zelf tevreden is, zou ik me bij 1 keer wat minder niet te druk maken. Het wordt wat anders als dit zo blijft, maar dat zou ik vooral met je CB bespreken!
Ik heb hetzelfde alleen is mijn zoontje wat ouder. Hij kwam eigenlijk al vanaf het begin maar 100 gram in de week aan maar 2 weken geleden was dat 95 gram in 2 weken en gisteren ben ik weer geweest. Was hij maar 30 gram in 2 weken aangekomen. De vrouw van het CB snapte het ook niet, want hij eet voldoende. Moet de fruit en groente nu gaan ophogen, maar verder weet ik het ook niet. Hij krijgt bijna een liter aan melk. Over 2 weken heb ik weer een afspraak(gisteren was weeg uurtje)en dan gaan we kijken hoe hij dan gegroeid is. Probeer me geen zorgen te maken, omdat hij het verder goed doet, maar is moeilijk
hier ook 1 die nog steeds onder de curve zit, het is een heel tenger meisje. maar ze is mooi kwa verhouding, volgens de kinderarst zag ze er gezond uit, en levendig(adhd alle dagen heerlijk druk)
Mijn zoontje was met zijn geboorte 3270 gram en na 10 weken ongeveer was hij 4810 gram alleen die keer daarna met 14 weken was hij maar 400 gram aangekomen. Toen woog hij 5210 gram. Nu is hij met bijna 15 maanden een erg tenger ventje want hij woog een paar weken terug nog maar 8920 gram. Hij ligt altijd al onder de lijnen. Zit nog steeds in kleding maat 68 (broekjes) en 74 voor shirtjes! Maak me er totaal niet druk om, hij drinkt goed, is levendig en het is gewoon een heerlijk mannetje verder. En ik en mijn vriend zijn zelf ook niet de dikste dus vind het ook niet raar dat mijn zoontje ook niet dik is.
Niet te druk maken hoor! Een kindje groeit zoals ie groeit, en als ie verder gezond en levendig is, is er niet zomaar iets aan de hand. De groeicurves zijn leuk, maar vooral een bron van stress voor veel ouders, vooral als je kindje nog klein is. Hier een tenger meisje dat altijd dik onder de lijnen heeft gezeten en nu zelfs met haar gewicht "vet" onder de onderste lijn duikt. Ze weegt bij 16mnd 8.2 kg. Dat is een gemiddeld gewicht voor een 9mnd oude baby. Maar ze doet het helemaal prima, en is lekker vlot in haar ontwikkeling. Haar dokter maakt zich ook helemaal geen zorgen. Het kan prima zijn dat een dipje in de gewichtstoename samengaat met iets onder de leden hebben hoor, of alle energie gaat ergens anders in zitten: veel wakker, veel spelen, nieuwe dingen leren. @angela handig he die kleding die eeuwig past. hier ook mt 68/74. 74 zakt trouwens vaak van haar kont dus dat is niks. maar 68 is soms te kort, kleding is over het algemeen gemaakt op wat vollere kindjes... dan maar hoog water, hahaha
Je dochter komt genoeg aan... niet druk om maken hoor! Hier hetzelfde, Charlotte duikt onder de curve en is een heel tenger kindje maar wel eentje die tevreden en lief is, héél beweeglijk en actief en altijd vrolijk. Dat laatste vind ik veel belangrijker. Ik heb me ook zorgen gemaakt maar heb het van me afgezet. Charlotte is geen grote eter, gistermiddag bijvoorbeeld heeft ze 1 hapje brood gehad en 2 hapjes warm eten (moet van cb vaker warm eten aanbieden als ze geen brood wil). Ze is nu ook nog ziek geweest en woog dinsdag 7340gr. Broekjes maat 62 moet ik echt bijtrekken in de taille anders zakken ze van haar kontje, maat 56 broekjes passen het beste maar dat is een beetje koud want dat zijn bermuda's nu Shirtjes maat 74 met mouwen omgerold, dus hier doe ik ook een eeuw met de kleertjes. Maak je dus niet druk, als je kindje tevreden is en zich goed ontwikkeld is er niks aan de hand!
Ik denk dat het gewicht voor 11 weken niet heel slecht is ofzo. Dat ze nu in 2 weken maar 40 gram gegroeid, is wel erg weinig. Maar je krijgt al snel gewichtsverschil, als je kindje vorige keer bijvoorbeeld na het wegen nog moest plassen en nu helemaal 'leeg' was als het ware. Een fles verschil is al gauw 150 gram verschil. Ik neem aan dat je volgende week of over 2 weken weer moet wegen en meten? Dan zou ze wel wat harder gegroeid moeten zijn. Wat waarschijnlijk ook wel zal zijn hoor, als ze verder gewoon vrolijk en alert is etc. Ik heb hier geen weging rond de 11 weken, alleen 8 en 14 .
mijn zoontje woog met zijn geboorte 2500 gram. met 4 weken 3740 gr, 8 weken 5250 gram, 3 maanden 6360 gram. wel loopt hij achter in zijn groei. Hij was ook maar 46 cm. De laatste keer was hij 59 cm terwijl gemiddeld 62 is ofzo.
Gelukkig ik ben vandaag weer bij het cb geweest, en mijn dochtertje is 200 gram aangekomen. Ik ben helemaal blij nu. Ze weegt nu 48,20 gram.
Fijn! Een hele geruststelling! Na jullie reacties gelezen te hebben ben ik bijna een beetje jaloers haha (op de moeders die zich geen zorgen maken uiteraard). 15 maanden en maat 68 lijkt me best makkelijk! Mijn meisje (zes maanden) is langer dan 70 cm (voorbij het aankleedkussen gegroeid en die is 70 cm) en acht kilo. 68 wordt hier zelfs al te klein (vooral veel te kort, echt dik is ze niet). Soms vind ik dat best wel jammer, omdat sommige kleertjes heel leuk maar best duur zijn. Een ontzettend leuk duur jurkje heeft ze maar één keer aan gehad en past nu al niet meer. Af en toe vind ik dat wel jammer...
ja zonde he... daarom koop ik ook niet zoveel jurkjes meer. Ze staan prachtig! Maar je geeft ze gewoon niet zo vaak aan je kindje aan. @ chantal: Fijn om te horen!
Hier wogen ze beiden 3230 met de geboorte en de een 4700 gram met 11 weken en de ander 4600 gram..... Als jij je zorgen maakt als er een week niet zoveel bij is gekomen aan gewicht kun je misschien beter 1 keer per maand wegen. Deden wij ook, omdat er ook wel eens een week bij zat van 20 gram ofzo en dan meteen dat commentaar van het cb....dus werd het eens per maand wegen.....