Hallo, Probleempje mijn dochter is 11 maanden bijna 1 jaar (2 april) maar loopt al los. Nu ben ik op zoek naar schoentjes maar ja die beginnen vaak vanaf maatje 20 en kan niets in maatje 16/17 vinden met een stevige zool. Haar voetjes zijn 9,5 cm klein. Dus als iemand iets weet hoor ik het graag?!
Hoelang loopt ze al los? Ze raden aan dat als ze minimaal 6 weken los lopen...(en daarmee wordt dus niet bedoeld 3 of 4 stapjes) om dan goede schoenen aan te schaffen. Ik denk dat de meeste stevige kinderschoenen met zool beginnen bij maat 18/19. Wat echt leuke schoentjes voor erbij zijn, zijn deze van de h&m, die zijn er wel in kleine maten, en maar 6 euro! Ik heb ze voor Valerie in het roze, de roze kleur hebben ze niet in de online shop. De zool is redelijk flexibel, maar wel stevig.
nee ze loopt echt los los die 3 stapjes fase is ze al voorbij. Ze loopt nu sinds anderhalve week echt los. Maar ze is heel klein 68 cm en kleine voetjes dus tegen de tijd dat ze 6 weekjes achterheen volop loopt zal ze niet veel groter zijn geworden vandaar dat ik alvast op zoek ben naar goeie schoentjes als ik ze bijvoorbeeld op maat moet laten maken dan weet ik dat alvast en kan ik me alvast orienteren.
in maat 19 zijn genoeg goede schoentjes te krijgen, vergeet niet als ze gaan lopen worden hun voeten ook groter(breder/platter) als ze gaan lopen gaat het hard, die van mij zat ineens in maat 19 terwijl ze een week ervoor nog 17 had. even geduld met schoentjes.
Mij werd ook aangeraden nog een aantal weekjes te wachten met het aanschaffen van schoentjes. Door het lopen worden de spieren in de voetjes sterker en dat schijnt er voor te zorgen dat ze een maatje groter groeien in heel korte tijd. Of gewoon een groter maatje kopen dus.
ik heb de eerste schoentjes gekocht toen Liam 2 maand goed liep,, ik zou ze even goed oplaten meten en vaak hebben ze in een goede schoenen winkel ook wel kleine schoentjes succes! Liefsz
Mijn dochter is ook erg klein en begon met maat 18. Nu met 2j3mnd zit ze nog steeds maar op maat 20. Maar ik zou gewoon de voetjes laten meten in een goede schoenenwinkel, kan best zijn dat je toch op maat 18 uit komt (kleinste echte maat). Omdat je ook nog ruimte moet hebben om de voet af te wikkelen en te groeien. Dan kom je op 10,5 a 11 cm uit, volgens mij is dat maat 18.
Ga naar een goede schoenenwinkel waar de voetjes opgemeten worden. Mijn dochter heeft nu bijvoorbeeld maat 20 aan, en haar nieuwe schoenen werd aangeraden maat 21,5 te kopen. Omdat de voetjes snel groeien mogen kindjes best schoentjes hebben die iets te groot zijn. Vorige keer heb ik ook wel in een goede winkel schoenen gekocht, maar daar voelden ze alleen met hun handen hoe de schoenen zaten. Afgelopen week naar een zaak geweest waar heel de voetjes worden opgemeten met een of ander apparaat.
Bardossa heeft schoentjes in maat 17, deze hebben een flex zool hetgeen zeer fijn is voor kindjes die net lopen. Zou even googlen Veel succes!
bij ziengs hebben ze ook kleine schoentjes die goed voor de voet zijn.. ze word daar dan ook even opgemeten zodat je zeker weet dat het goed zit....
Bij Durlinger hebben ze ook kleine maatjes schoenen en worden de voetjes opgemeten. Daar hebben wij van de week schoentjes gekocht voor ons zoontje.