Hee meiden! ik heb voor Esmée een hoop schoentjes gekregen.. Verschillende maten. Maar hoe weet je in welke maat ze zit? Zou sonde zijn als ze er een paar niet aankan.. liefs Xxx
Gewoon aan proberen en voelen hoe ze zitten. Zodra ze begint te staan/lopen zou ik ze gewoon op laten meten. Maar je kleintje is nog maar 2 maanden, dus dat duurt nog even. En zou er verder op letten dat het geen zware schoentjes zijn, dat is voor kleintjes helemaal niet prettig. De maat kan per schoen/merk erg verschillen.
Ik zou haar nu helemaal nog geen schoentjes aan doen, maar je ziet het erg veel. Je kunt haar voetjes ook opmeten en dan even op internet bij een bepaald merk kijken hoeveel cm welke maat is. Maar het verschilt wel iets per merk. Je kunt ze ook aantrekken en voelen aan de voorkant of ze nog ruimte heeft. Maakt nu ook nog niet zo veel uit of ze te groot zijn.
ik zou ook nog geen schoentjes aandoen, helemaal niet prettig voor zo'n kleintje. gewoon even voelen of ze ruimte heeft, vooral bij de tenen. te groot maakt idd niet uit nu.
Ik ik had ook nog geen schoentjes aan bij onze dochter. Ik had wel van die slofjes voor toen het koud was, maar toen was ze 4 maanden. Voor de rest had ik nog geen schoentjes aangedaan. Ik had er toen ook zoveel gekregen, maar heb er niks meer gedaan. Maar als jij ze graag aan wilt doen, kan je gewoon haar voetjes opmeten.
hee! owja opmeten en passen zijn indd de makkelijkste manieren hihi.. de schoentjes die ik heb gaan vanaf maat 18.. dus dat zal dan zoiezo wel even duren.. bedankt voor jullie reacties! liefs x
Toen ze zo klein was, deed ik haar een enkele keer wel eens schoentjes aan omdat het echt te schattig stond (bij een mooi jurkje). Maar meestal had ze die niet aan, zijn idd niet comfortabel voor zo'n kleintje. Komt nog bij dat mijn kindjes allebei behoorlijk flinke voeten hadden, veel van die leuke pasgeborenen-schoentjes en slofjes hebben ze nooit aangekund. Maar ik zou dus eerst even het schoentje tegen de onderkant van het voetje zetten, dan zie je wel of voetje en schoentje goed overeenkomen. En dan aantrekken en kijken of het een beetje goed zit. Let ook op of het niet te knellend is aan de bovenkant; sommige babyschoentjes zijn écht slecht ontworpen, alsof babyvoetjes helemaal plat zijn.
Ik deed het wel met een sateprikker. Die langs de voet van de kleine houden (grote teen tot hak). Afbreken op die lengte. De sateprikker kun je dan in de schoen leggen. Er moet dan minimaal een cm ruimte bij de hak over zijn als je dat stokje in het puntje van de teen legt.
Heb je nieuwe of tweedehandse schoentjes gekregen? Tegen de tijd dat je dochter gaat staan is het niet verstandig om al gedragen schoenen aan te trekken. Ieder kind vormt de schoenen naar eigen voet namelijk, en ieder kindje stapt/ loopt anders. Bij kleine babyschoentjes (maat 16-18) gaat het denk ik meer om slofjes in de vorm van schoenen, die hebben een zachte stoffen zool. Dan loopt je kindje niet, dus het is meer voor het leuk en voor warme voeten. Die zou ik alleen aantrekken als je ergens heen gaat of bij een leuk setje of zo. Niet vaak, de voetjes moeten kunnen ademen en vrij zijn.
Ik vind het wel makkelijk om af en toe schoentjes aan te doen omdat het warmer is en omdat die iets langer aan blijven als alleen sokjes. En het is idd uitproberen, het is echt afhankelijk per merk. Quincy is nu maat 16 bij bepaalde merken nog steeds veel te groot...
als je echte schoentjes gaat kopen zou ik dat doen waar ze de voeten op kunnen meten en er verstand van hebben. Helemaal met het eerste paar. weet je zeker dat het goed is