Nu al naar autostoel groep 2?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Storm, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Hey,

zit even met een vraagstukje...
    De jongste groeit uit de groep 0. Nog niet helemaal, maar dat duurt niet lang meer. (zowel qua lengte als gewicht).
    De oudste zit in de Tobi en past daar nog prima in.
    Wat gewicht aangaat zou hij net overkunnen naar een groep 2 autostoel, maar hij is nog zo jong (28 mnd).
    Zouden jullie de oudste over laten gaan naar een groep 2 stoel of er gewoon nog een groep 1 stoel bijkopen voor de jongste?

En vooral ook, waarom?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gezien het feit dat je nu zwanger bent van de 3e zou ik gaan voor een extra Tobi. De 5-puntsgordel is toch wel heel veilig en biedt meer steun dan een autostoel 2. Je hebt ze waarschijnlijk straks toch beide nodig met kindje nummer 3...

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    ik zou ook voor nog een 2e tobi gaan.

ik zou t liefst mn dochter dr ook nog indoen,maar past helaas niet meer;) maar bied veel meer steun, kan in ligstand, geen gedoe met de riem.. zitten veel steviger erin..

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij gaan binnenkort kijken naar een groep 1/2 stoel voor Lucas. Benjamin groeit ook uit de MC en Lucas kan nog nét niet naar een groep 2 stoel. Die gebruik je eerst gewoon met de 5-puntsgordel en daarna (als je kind te groot wordt), schakel je over op de gewone gordel.

Misschien is dat voor jullie ook nog een idee? Die gaat van 9-36 kilo

5. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij hebben voor onze oudste een groep 2 stoel gekocht. Zij was wel nog ietsje ouder dan jouw oudste (33-34 maanden zoiets), dat scheelt misschien al wel. Belangrijkste reden hier was dat we anders voor hooguit een paar maanden nog een nieuw (duur) groep 1 stoeltje moesten kopen, terwijl ze ook al in de groep 2 stoel kon.

Maar kan me ook wel wat in het argument van cygnet vinden: er is aan je banner te zien nog een kleintje op komst en als ik het even snel uitgerekend heb, zou je zoontje zo'n 24 maanden zijn als zijn broertje/zusje toe gaat zijn aan de Tobi. Die zal dan dus echt nog wel te jong zijn om al door te schuiven naar een groep 2 stoel, dus een 2e Tobi (of andere groep 1 stoel) zul je dan toch moeten halen.
    Aangezien een 3e kindje hier niet in de planning zat en zit, hebben wij daar geen rekening mee hoeven houden toen wij de keus moesten maken.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier bij ons consultatie bureau hing bij ons laatste bezoek een brief uitgeplakt. Het is de regel voortaan dat baby's tot 18 maanden in de gewone maxi blijven. Met het gezicht naar rug leuning van de achterbank.

Ik vond het ook gek, maar de assistent zei dat er teveel ongelukken gebeuren met kleine kindjes en dit dus de nieuwe regel gaat worden?

7. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik weet wel dat zeker voor die kleintjes met het gezicht naar achter gericht veel veiliger is. Er zijn tegenwoordig ook stoeltjes (groep 1) te krijgen die je achterstevoren in de auto plaatst...
    Maar tot 18 maanden in de maxi cosi??? Mijn kinderen waren er met een maand of 9 toch echt al wel uitgegroeid ;) Kan me niet voorstellen dat het zoveel veiliger is, wanneer ze aan alle kanten uit dat stoeltje hangen (hoofd incluis...)
    Om het nog niet te hebben over het gedoe om een dreumes elke keer in een maxi cosi te krijgen (die van mij hadden er in elk geval met 9-10 maanden al geen enkele zin meer in)

8. Storm

Storm Niet meer actief

Dat gaat mijn zoontje echt niet redden. Hij is nu met acht maanden al 11,5 kg. Ik houd hem echt zo lang mogelijk in de groep 0 maar daar blijft hij echt niet inpassen tot 18 mnd. Mijn kereltje is wel jong, maar niet zo heel klein ;)

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja daarom vondting het ook zo gek. Mischien dan die jij zegt groep 1 met gezicht naar rug

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik ben "helaas" in het bezit van lange kinderen dus 18 maanden in de maxi heb ik hier nooit gehaald. Onze dochter begon vlak voor haar eerste verjaardag met de oren over de maxi te piepen en moest toen wel over naar de volgende stoel omdat het dan ook niet meer veilig is.

Ook die stoel heeft vlak na haar 2de verjaardag plaats gemaakt voor stoel nr 2, maar wel 1 van römer met flinke oorflappen aan de zijkant zodat haar hoofd nog wel beschermt wordt.

Hier zei trouwens de cb arts ook dat ze niet goed begreep waarom de fabrikanten er gewicht en/of leeftijd bij zette. Volgens haar is het veel beter om te kijken naar de lengte van het kind.

Wat ik dan nog wel weer heb onthouden is dat de gordels van je auto pas werken (dus op slot slaan) als er een gewicht vanaf 15 kilo tegenaan komt. Dus als je kindje onder de 15 kilo is zou ik het nog echt niet in een stoel 2 zetten omdat je het risico loopt dat je gordel dan gewoon nog niet werkt.

11. Skye

Skye Niet meer actief

Wij hebben alleen nog maar een stoelverhoger!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier wordt dat ook nog een punt... Mijn dochter is tegen die tijd (met een jaar ofzo) wel oud genoeg, maar of ze dan al 15 kilo is... Ik hoop dus dat no. 2 lekker lang in de MC past ;)

Enneh, ik snap het 'mijn MC is zo zwaar' argument nooit zo goed. Laat je dat ding toch in de auto staan? Moet je tenslotte met de andere autostoel ook!

13. Storm

Storm Niet meer actief

Ik til mijn zoontje ondanks zijn gewicht nog steeds met mc en al de auto in en uit. Dus dat is voor mij absoluut geen reden om naar een andere stoel te kijken. Het feit dat hij er bijna uitgegroeid is, wel.

We gaan volgend weekend even informatie opdoen in de winkel. Ik denk dat we idd voor een tweede tobi gaan, gezien het feit dat nummer drie vlot achter nummer twee aan komt en we dan sowieso nog wel 2 groep 1 stoelen nodig zijn. Better safe than sorry!

14. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben net een LIEF autostoel gekocht! Mijn dochtertje is 3, maar nog geen 13 kilo, maar dankzij de enorme hoofdsteun van de Römer King Plus past ze niet meer echt lekker in die autostoel. Het LIEF stoeltje is van 9-36 kilo en omdat je 'm op allerlei manieren kunt verstellen, kan ze er nu nog heel lang in mét de gordels van het stoeltje. En dat vind ik omdat ze en niet zwaar is en ook niet groot, een veiliger idee dan in de autogordels!

Maarrr, onze tweede is ook een meisje! Ze zijn wel erg uitgesproken jongens of meisjes qua bekleding. Al zal je deze combistoelen vast ook wel van andere merken hebben.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben dat zelfde probleem.
    Mijn zoontje is bijna een jaar. Kan nog wel een paar maandjes in de maxi cosi (ook veiliger) maar ook niet eeuwig natuurlijk.
    Mijn dochter is 31 maanden en niet heel groot maar wel al bijna zwaar genoeg.
    Ze moeten minstens 15 kilo zijn voor de groep 2 autostoel he... anders blokkeert de riem niet.

Ik kijk het gewoon nog even aan tot het niet meer gaat en anders vraag ik desnoods aan mijn ouders of ik een half jaartje hun autostoeltje mag lenen (is een van de hema en die zou ik eigelijk niet voor altijd willen hebben). Dat doe ik dan liever dan dat ik voor een paar maanden weer 200 euro uitgeef.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier voor de oudste een 1,2,3 stoel gekregen voor mijn verjaardag. De jongste zit nu natuurlijk nog in de mc, de oudste heeft er ook tot over het jaar in gezeten. Maar als ze straks overgaat gaat de oudste ook over, dan kan ze eerst nog gewoon vertrouwd in de stoel en laterna kunnen er daar alleen een stoelverhoger van maken.

17. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Oh ja wat een bullshit regel.. Mijn zoontje ging met 8 maanden al over naar de priori (cb was het er helemaal mee eens) omdat hij simpelweg niet meer paste in de mc.

Moet je dan maar gaan proppen zonder hoofdsteun en gordels want daar groeien ze uit..

Prima als je een klein kindje hebt, maar als het niet past is het echt niet veiliger hoor tot 18 maanden..

@TS, mijn dochter zit ook in een groep1+2 stoel. Dus van 9 tot 36 kilo. Maar aangezien je zwanger bent zal een extra tobi geen miskoop zijn..

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Precies, mijn zoontje zat met 9 mnd al echt vast in de MC, dat was echt proppen. Met 18 maanden had ie met zn benen in zn nek gelegen denk ik :D

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'Verzorging en Veiligheid'.

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik kan me niet voorstellen dat ze tot 18 maanden erin moeten blijven zitten. Mijn oudste was toen al 99 cm en 16 kilo en mijn middelste was 98 cm bij 18 kilo die pasten er dus echt niet meer in met 18 maanden. Ze gingen met 2 jaar al over op groep 2 stoeltje maar waren ook over de meter lang en over de 20 kilo. Dus hier moesten we wel over.

Deel Deze Pagina