Ons meisje is 5 maanden en al weken snotverkouden, nu ook sinds een week veel hoesten erbij, vooral snachts en sinds gisteren onstoken oogjes Echt heeel zielig, helemaal dichtgeplakt na het slapen met groene prut, en ze blijven tranen. Ze heeft geen koorts, 37,4 C Kan ik hier zelf iets aan doen of zal ik toch naar de huisarts gaan? Of ben ik te overbezorgd? Heb al met uitgekookt water en een watje elke keer de oogjes schoongemaakt maar het blijft net zo hard terug komen.. Ons meisje is nog nooit ziek geweest en het is allemaal nieuw voor me... Misschien hebben jullie tips?
Met gekookt water en maar 1x wrijven met 1 watje en dan een nieuwe pakken anders smeer je het er werr op.. Overigens... Word dat bij mezelf alleen maar veel erger als ik dt doe en bij mn zoontje dus ook die had het toen ie een maand oud was ofzo na 5 dagen ofzo naar de dokter gegaan, zalfje gekrgen en na 4 dagen was t helemaal weg
Gekookt water hoeft niet perse. Onze huisarts zei dat gewoon kraanwater schoon genoeg was. Maar wel schone watjes/papiertjes gebruiken. Als het lang aanhoud, of echt flink dicht zit kun je wel langs de huisarts. Er zijn wel oogdruppels/zalf voor. Maar hier verdween het altijd vanzelf wel met de verkoudheid.
mijn dochter heeft nu ook een rood oog, werd van de week op het hoogtepunt van haar verkoudheid wakker met 2 dichtgeplakte ogen. Was zo zielig, huilen dat ze deed, kreeg haar ogen gewoon helemaal niet meer open! In principe kan je het even aankijken, maar als het echt een pussige toestand wordt die niet lekker op lijkt te klaren kan je beter even een antibiotica crème bij de huisarts halen.
oh ja, in principe kan een simpele oogontsteking geen kwaad (is hoogstens besmettelijk). Het wordt een ander verhaal als ze echt pijn aan de ogen heeft of lichtschuw is. Dan kan er een diepere ontsteking zijn ontstaan die wel spoed vereist. Ik ga er niet van uit dat dit het geval is, maar het moet toch altijd even gezegd worden
hier werden watje safgeraden, omdat dit pluisjes kan achter laten. Wij moesten met een gaasje schoonmaken.