zitten baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hoi, mijn vraag is dat onze baby zich telkens omhoog wil komen door zn hele hoofd naar voren en benen in de lucht. Hij doet dit al een tijdje en heeft er buikspieren van gekregen! (zo vaak dus) Soms zet baby het ook op krijsen omdat baby met alle geweld wilt zitten. Dan laat ik hem bij ons zitten op schoo, dan is het helemaal goed en geweldig, zodra de 5 a 10min omzijn leg ik baby weer neer en dan is baby erg neidig :eek: want baby moet en zou ZITTEN.

wie herkent dit en weet wat te doen?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als je baby zelfstandig al goed kan zitten maar nog niet zelf kan gaan zitten mag je hem neer zetten (aldus arts van cb) maar leg hem ook nog vaak genoeg op znnbuik anders belemmer je het leerproces van zelf gaan zitten.

Hier overigens ook herkenbaar die benen en hoofd in de lucht, hihi ziet er zo grappig uit...

3. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    hoi, hihi nee hij kan nog niet zelfstandig zitten hihi :)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

doet hij hier ook, dan wil hij zitten, hij ligt dan half tegen de leuning aan, of op mijn schoot, zwangerschapskussen,...wil hij zitten, gaat helemaal naar voren, lukt vaak ook maar dat gezicht wat hij daar bij trekt, hilarisch gewoon

als hij plat ligt wil hij zelfs zitten, heft dan zijn hoofdje op haha ik moet altijd lachen om die bekken wat hij dan trekt

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook zo.. Alleen willen staan en zitten, maar zelf niet verder komen dan rollen... Gewoon op de buik leggen. Laat hem/haar maar ff huilen.. Frustraties zorgen vaak voor prestaties. Natuurlijk niet dat hij/zij helemaal over de rooie is;) maar n beetje boos kan geen kwaad...

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja dat is de fase ervoor. Dan willen ze bij je op schoot zitten. Heb ik toen aan fisio gevraagd en kon geen kwaad zo lang je het niet de hele dag deed.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Dat wilde ons mannetje ook. Al vanaf 2,5-3 maanden. En de hele dag staan. Werd echt boos en nijdig als hij tegen je aan moest zitten, hij wilde altijd rechtop zitten. Heb hem zelf eens betrapt in de maxi cosi in de auto, was hij ook "buikspieroefeningen" aan het doen, hilarisch :)

Maar ik leg hem inderdaad ook heel vaak neer, op rug of buik. Moet hij ook tegenkunnen en oefenen met draaien etc.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    En tegen je aanzitten wil hij ook niet? Dus beetje in een wipstoel-houding met ondersteuning in z'n rug? Hier veel zo gezeten, geen probleem, ze wilde graag rond kunnen kijken. En verder veel gedragen in een draagdoek; lekker rechtop, goede houding, alles kunnen zien.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier hetzelfde, dochter wil ook al overeind met 2 maanden, ze vond liggen echt niks.

Hier slaapt mijn dochter sowieso op haar buik, en kan ze draaien van buik naar rug. Ben nu aan het oefenen voor het terugdraaien.

Zelfstandig laten zitten, zijn ze nog veel te jong voor. Misschien kun je hem wat meer op zijn buik leggen? (als je dit nog niet doet)

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter probeert idd ook zo overeind te komen maar dat lukt nog niet.
    Ik zet haar per dag een keer op haar billen en dan zit ze 20-30 minuten helemaal happy te spelen.

Maar zelf omhoog komen lukt nog niet.

En veder is ze tevreden op haar buik misschien is dst een optie in de kamer ?
    Hier probeert ze nu op ontdekkingsreis te gaan door proberen te tijgeren/kruipen

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Heel herkenbaar! Mijn dochtertje doet ook haar hoofdje en beentjes heel ver de lucht in omdat ze rechtop wil. Mijn man grapt ook vaak dat ze straks een gespierde buik heeft.
    Als ze op schoot zit wil ze ook helemaal rechtop en mag je haar niet te dicht tegen je aan houden want ze wil alles zien;)
    Ik oefen nu vaak met het zitten maar ze zal nog even geduld moeten hebben voor ze echt zelfstandig kan zitten.

12. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hier

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Hier ook !! En zelfs in de maxicosi hihi erg grappig gezicht

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ligt ze ook vaak op haar buik, tilt dr kont op en probeert iets te doen wat op omhoog komen lijkt. Ook wil ze overeind komen in de maxi-cosi. Lachen die nieuwe fase :D

Deel Deze Pagina