Dreumes 19 maanden in peuterbed. Help!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Inge88, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Wij zijn afgelopen april verhuisd naar ons nieuwe huis. Onze dochter heeft toen meteen een nieuw kamertje gekregen gezien ik toen al zwanger was van onze tweede dochter. We hebben toen ook meteen een peuterbed gekocht en in elkaar gezet onder het mom van 'dan hoeven we dat straks niet meer te doen'. Wel hebben we haar gewoon in haar ledikantje laten slapen omdat ik de verhuizing al spannend genoeg vond. Het peuterbedje gebruikte we om op te zitten als we een verhaaltje gingen lezen.

Een paar weken terug kon dochter ineens moeilijk in slaap komen of werd 's avonds laat wakker. Ze wees toen ineens naar haar 'grote' bed en ik heb haar daar toen ingelegd. Madam heeft toen ineens de nacht daarin geslapen! Dacht mooi, dan kan het ledikantje naar de babykamer. Maar helaas is het bij een paar keer in het grote bed slapen gebleven (niet eens achter elkaar). De ene keer gaat ze spoken en haar bed uit, de andere keer wil ze in het ledikantje etc.

Nu wil ik dus eigenlijk doorzetten om haar in het grote bed te laten slapen en het ledikantje weg te halen. Is dit verstandig? En wat moet ik dan doen als ze dus wel besluit uit haar bedje te komen 's nachts? Of als ze de eerste nacht al niet in het grote bed wil slapen? Door zetten of toch weer het ledikantje er bij pakken? En gaat een dreumes niet de hele kamer afbreken?? Ben zo bang dat ze lades opentrekt en de kast om trekt of wat dan ook :)

Pff vind het zo moeilijk en ook best wel spannend eigenlijk :)

Hoe zijn jullie ervaringen???

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    :) Niemand??

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Kamer dreumesproof maken, dus kasten verankeren in de muur, geen gevaarlijke dingen binnen bereik, desnoods sluitinkjes op de lades etc. En dan doorzetten! Mijn dochter heeft een weekje gespookt, daarna ging ze gewoon lekker slapen. Een echt grote rotzooi is het nooit geweest nog.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Of haar gewoon nog in het ledikant laten slapen als ze dat liever wil?

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Mee eens, vind het ook nog best jong, mijn zoontje is 18 maand, die zie ik voorlopig nog niet in een peuterbedje.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter ging idd over omdat ze uit haar ledikant klom, ook met slaapzak aan.

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Nou dat weet ze zelf dus niet denk ik, aangezien ze de ene keer het grote bed 'kiest' en de andere keer het ledikantje. Ik merk dat ze daardoor verward raakt en heb dus het idee dat ik haar gewoon één keuze moet geven. En ze kan in het grote bed slapen, dus vind ik het zonde om dan alsnog een tweede ledikant te kopen..

8. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben voor 25 euro een prachtig ledikant gekocht op MP. We hadden nog een extra matras...

Ik vind anderhalf wel heel jong. M ging over met 2j en dat was al vrij jong. T met 3j denk ik. En S ook pas laat tenzij hij gaat klauteren.... is het wel het kind voor namelijk.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Zou het ledikant weghalen en de kast vastzetten voor de zekerheid.
    Het kan best zijn dat juist de vrijheid van keuze wat onrust brengt. Het spoken is hier trouwens beperkt gebleven tot de knuffels uit bed gooien, valt reuze mee.

En mocht het toch niet lukken kan je altijd nog het ledikant terugzetten. Of je koopt bij de ikea een paar van die hekjes van een tientje.

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Het is dus juist dat ze het wel kan, ze heeft al een aantal x in het grote bed geslapen. Qua leeftijd vind in haar dan nog niet te jong. Het was ook nog niet de bedoeling haar over te doen maar gezien het feit dat ze het wel kan begin in dus te twijfelen. Wat ik nu gewoon merk is dat ze onrustig wordt van de keuze tussen ledikant en bed en vandaar dat ik dus het idee had om het bed als enige keuze te laten.

Kast vastzetten is een heel goed idee, dat staat ie nu nog niet en van die lade blokkeer dingen kan ook. Er liggen op haar hoogte echter geen gevaarlijke dingen, slechts dekentjes/hydrofieldoeken/kleding etc dus mocht ze gaan spoken dan kan het geen kwaad dat ze in die lades kan.

Uiteraard kan ik altijd nog een goedkoop ledikantje bij halen maar ze zal toch ooit in een groter bed moeten dus vandaar dat ik het zonde zou vinden aangezien ze dus wel in het grote bed kán slapen

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je er overtuigd van bent dat ze het kan dan zou ik er voor gaan (zelf vind ik het erg jong, maar elk kind is anders).
    Ritueel bedenken en afscheid nemen van haar ledikantje ('deze is nu voor de nieuwe baby') Til het samen met haar naar de nieuwe babykamer (is die er al) en leg er knuffels in die niet van haar zijn, zodat ze soort van vervreemdt van haar oude bed.
    Zoiets zou ik het doen denk ik.
    Succes!

Share This Page