Schoenzetfratsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tupp, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is al wel eens vaker een topic over geweest; fratsen die je kunt uithalen om je kinderen nòg meer overstuur te maken tijdens de Sinterklaasperiode. :D Allerlei grappen die je kunt uithalen om hebt zetten van de schoen op te leuken. Bij ons zetten ze 2 à 3 keer per week hun schoen. En elk jaar probeer ik dan één of twee keer iets extra’s te doen rondom het schoenzetten.

    Wat ik al eens heb gedaan:
    - Foto maken van de woonkamer en daar een zwarte Piet in fotoshoppen. Ik had een briljant plaatje gevonden van een Piet die leek te schrikken. Die foto heb ik uitgeprint en bij de schoen gelegd.
    - Toen een wortel in de schoen zat, heb ik een bord en bestek en verfrommeld servet bij de schoenen gezet. Met een briefje: “Dank je wel, ik had echt trek. Ik lust ook graag komkommer.”
    - Hoefijzer goud gespoten en op de oprit gelegd.
    - Cadeau in de schoen, daarna schoen met cadeau en al inpakken.
    - Vanaf de openhaard een spoor van pepernoten naar een andere plek. Daar stond een kist die op slot was. Oudste zoon moest een raadsel oplossen om de code te vinden van het cijferslot, terwijl de jongste het sleuteltje moest zoeken van het andere slot. In de kist zaten de schoenen met cadeaus.

    Verder natuurlijk ook wel eens rommelpiet in huis gehad. Net als de bekende letter van pepernoten of een achtergelaten veer.

    Ik begin een beetje door mijn ideetjes heen te raken. Ik kan natuurlijk nog een keer de handafdruk doen maar... mwah. Dit is het laatste jaar dat de oudste nog gelooft en ik denk dat hij daar echt niet intrapt. Hij heeft van begin af aan gezien dat Pieten geschminkt zijn en dat ze zwarte handschoenen dragen. Dus dan slaat zo’n handafdruk nergens op.
    Een spoor maken van schoenen is ook wel leuk. Of alle schoenen aan een touw maken en als een soort slinger ophangen ofzo.

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën! Ik doe graag weer inspiratie op!

    Volgend jaar mag de oudste meehelpen rare fratsen te verzinnen voor de jongste. Ik den dat daar ook weer veel moois uit gaat komen!
     
    pregnantje, nizzie86, jolien 1986 en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik kom nooit veel verder dan een briefje van 'sinterklaas' in de schoen. Nou ja, ze zetten altijd water neer en een wortel voor het paard, die wortel knaag ik dan half op en het bakje gooi ik leeg.
     
    Emama vindt dit leuk.
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wat bedoel je met een handafdruk?

    Ik Heb hier al eens allemaal poppetjes van playmobil neergezet alsof de pieten ermee hebben gespeeld.

    Een keer een kleurplaat alvast half ingekleurd.

    Mijn zoontje heeft geen zin in een tekening te maken voor de Sint. Vind ik zo jammer, probeerde daar in te stimuleren. Vorig jaar een briefje neergelegd met die vraag.. hielp niet
    hij vindt het zonde want dan ziet hij de tekeningn nooit meer... haha
     
    Roanna, Nellie4, Emama en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Handafdruk deden ze vroeger bij ons op school altijd. Gewoon je hand zwart maken met plakkaatverf en dan ergens op stempel. Als je dat op een glad oppervlak doet, is het gewoon afwasbaar.

    Ik zat net te denken... misschien kan ik wel aan een paar paardendrollen komen en die op de oprit leggen.:roflmao:

    Iets met speelgoed is ook leuk ja.
     
    joepy, Emama, Baileyy en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb wel eens een spoor van pepernoten van haar kamer naar haar schoen (die ze toen had gezet) gelegd. Dat was ook een succes. :D
     
  6. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Sinterklaas in vriendenboekje laten schrijven, rommel maken, met washitape of schilderstape pijlen maken en zo speurtocht door het huis waar de schoenen staan, heel klein cadeautje helemaal voor in de schoen duwen, zodat het lijkt of er niks in zit (tot de schoenen aangetrokken worden).
     
    Roanna en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. halve

    halve Niet meer actief

    Het kruidvat heeft nu een setje met sjablonen van hoefafdruk en schoen van sinterklaas met zand. Zoon is gek op sporen dus ga daar iets mee doen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die heb ik zien liggen. Maar met een 8-jarige in huis ben ik iets voorzichtiger. Dat zond was wel erg nep. Ik zou wel echte moddersporen kunnen maken. Zal eens aan mijn broer vragen of ik een paar schoenen van hem mag lenen, die heeft van die grote zeeschuiten.
     
    famofthree en pietje1987 vinden dit leuk.
  9. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Hier komt natuurlijk een half opgegeten en in stukjes maar verder nog wat inspiratieloos.
    Vorig jaar heeft piet in zijn boekje geschreven
     
  10. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    Schoen inpakken en cadeautje er zo bij leggen vonden ze hier ook grote hilariteit!
     
    Emama, nicole18, Jules! en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik ben echt vreselijk niet-creatief als ik al deze ideeën lees. Superleuk! Dat van de schoen inpakken en het cadeautje ernaast ga ik ook eens doen :D.
     
    Zara75, PeAn, Hopsatee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Op een dag waren mijn ouders pakjesavond helemaal beu. We waren bloedirritant en altijd ruzie.

    Wij verdenken onze ouders er nog steeds van dat ze het een beetje opstookte.

    Maar goed vanaf toen dekte we de tafel en kwam sint snachts eten en de lag de tafel vol cadeautjes de volgende ochtend.

    De tafel zag er wel zou uit dat er flink gegeten was die nacht ;)
     
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.567
    7.392
    113
    Vrienden boekje bij de schoen leggen en de keer er op ingevuld in de schoen ;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Wat leuk! Ik ga dit ff doorlezen en inspiratie opdoen!
     
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Paar happen nemen uit een chocolade letter en excuus briefje van Piet erbij.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Of verkeerde letter in een doosje. Zoals net bij de intocht.
     
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Kan je ergens paardenpoep krijgen en dan bij de deur (buiten neerleggen) en briefje in de schoen met sorry?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Mijn dochter wilde graag een selfie van Zwarte Piet en Sinterklaas. Ze heeft een briefje geschreven en haar eigen cameraatje bij haar schoen gelegd.

    Wij hebben toen ze op bed lag 2fotos van internet geplukt en met haar camera een foto van gemaakt.

    Ze keek niet eens naar haar schoencadeautje om. Wilde eerst op haar camera kijken! Ze vond het geweldig!
     
    pregnantje, kleinepien, Robijn89 en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Peentje83

    Peentje83 Lid

    2 aug 2014
    47
    50
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben zwarte Piet een keer te logeren gehad op een matras in de woonkamer. Kussen en dekentje er op en hij was net verdwenen toen de kinderen beneden kwamen.
    We hebben hem ook een keer met een stiekeme camera kunnen vastleggen. De jongste twijfelde toen. Het plaatsen van de camera was dan ook zijn idee om zeker te weten dat wij niet de schoenen vulden.......geloof was meteen weer maximaal.
    Verder hebben we heel vaak speelgoed Piet gehad........
     
    Roanna, Emama en Marchella vinden dit leuk.
  20. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik heb paardenpoep genoeg!

    Ik heb het ooit binnen bij de kachel gelegd... Dat hebben ze het nu nog over.
    Zo ook heb ik mijn paard wens en enorme hap van een appel laten nemen, dan zie je dus echt zijn afdrukken erin. Erg leuk!

    Amerigo wordt hier goed verzorgd, dus eens een briefje neergelegd van de piet dat hij eigenlijk ook wel wat lekkers lustte.

    Papa zijn schoen erbij laten zetten en die kreeg dan uiteraard alleen een briefje in de schoen dat hij niet zijn best had gedaan met liedjes zingen.

    Gebruikte ontbijttafel, mandarijnen schillen op het bord. Lege melkfles...geknoeide hagel. Ook heel leuk.

    Rommeltje van de speelhoek, duidelijk dat de pieten lekker hadden gespeeld met hun speelgoed.
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina