Bloeding bij 6,6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fenna81, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Goedenavond,
    Graag zou ik hier mijn vraag willen stellen en meer info of advies krijgen.
    Ik ben morgen 7 weken zwanger, maar heb sinds gister bruinverlies.
    De VK heeft vanmorgen een echo gedaan en een lege baarmoeder aangetroffen.
    Een inwendige echo leverde ook geen zicht op een vruchtje op.
    We hebben opnieuw getest en ik ben toch echt zwanger (of er dwaalt nog HCG in mijn bloed)
    Ik weet 100% dat ik geen bloed(stolsels) of vruchtje ben verloren.
    Over 5 dagen moet ik naar een gynaecoloog omdat men een buitenbaarmoederschap wilt uitsluiten.
    Verder willen zij middels bloedafnamen de exacte HCGwaarde meten.

Vragen:
    hoe is dit mogelijk, hoe gevaarlijjk is een buitenbaarmoederschap, kunt u hieruit herleiden hoe groot kans hierop is, kan het zijn dat ik tussen nu en 5 dagen alsnog het vruchtje verlies, kan het zijn dat ik niet zwanger ben maar wel HCG(restanten) draag, en hoe lang blijft dit (meetbaar) in je lichaam achter.

Kanttekening; vanmiddag hebben we getest met clear blue die ook aangeeft hoe ver je bent. Uiteraard had in het scherm >5 weken moeten staan, maar de test gaf aan dat ik 3 of 4 weken was.
    Ook al zo vreemd.

Nogmaals; ik heb iedere dag mijn urine en ondergoed gecontroleerd; ik heb geen druppel bloed oid verloren.

Ik begrijp werkelijk niet wat er met mijn lijf aan de hand is en hoe dit kan.

1e zwangerschap, 30 jaar, 4 maanden gestopt met de pil, goede cyclus, foliumzuur geslikt sinds pilstop.

Alvast zeer vriendelijk dank voor het meedenken!

Fenna

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar voor je, die onzekerheid.
    Je kunt of veel korter zwanger zijn dan je denkt, dan zie je niets met een echo en geeft een test wel pos. maar inderdaad minder weken dan je dacht.
    Als je echter een regelmatige cyclus had en ongeveer weet wanneer je eisprong en bevruchting plaatsvonden, dan is dit zo goed als uitgesloten.
    Je kunt ook een miskraam hebben gehad, die kans is het grootst, dan is de test nog wel positief, maar ook minder dan eerst. Dit zal dan langzaam afnemen. Op een gegeven moment krijg je dan wel bloedverlies, maar dit kan best nog even duren.
    De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is erg klein. Meestal heb je dan heftige klachten en ook een goed positieve test. Het is niet erg om nu even af te wachten op de echo bij de gynaecoloog. Echter bij heftige pijnklachten wel direct contact opnemen met je verloskundige.
    Sterkte gewenst

Mirjam

3. Fenna81

Fenna81 Lid

3 nov 2012
    74
    0
    0
    Groeiend besef & geluk
    Hallo Mirjam,
    dank voor je reactie.
    Inmiddels heb ik een aantal uur hevige buikkrampen gehad en stolsels verloren en vanmorgen het vruchtje.
    Deze is door de VK beoordeeld als volledige MK hoewel een vliesje met vocht ontbreekt.
    De HCGklachten nemen af en ik heb nog krampen en bloedverlies.
    Dit mag niet langer dan een week duren en daara even testen om te controleren of ik niet toevallig toch nog zwanger ben.
    In feite ben ik dan over een maand weer gewoon ongesteld en is mijn lichaam hersteld.
    Deze info voor vrouwen die hier wellicht iets aan hebben.
    Ik ga deze tegenslag verwerken en met frisse moed verder proberen.
    Nogmaals dank Mirjam.
    Gr, Fenna

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    he Fenna

wat naar om te horen, verdrietig zeg.
    Veel sterkte gewenst in deze periode.