Magnesium: wie weet hier het fijne van ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MSU, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Nu is mij verteld via de apotheek dat je waarschijnlijk makkelijker zwanger raakt indien je zwangerschapstabletjes inneemt waar magnesium inzit. In de één zit het wel en in de ander niet. Nu google ik wat over magnesium en lees maar es wat ik heb gevonden:

ZWANGERSCHAP
    Zwangere en lacterende vrouwen hebben een sterk verhoogde behoefte aan allerlei essentiële nutriënten zoals magnesium, om de kans op te vroege weeën en te vroeg geboren baby's, maar ook de kans op een postnatale depressie voor de moeder te verkleinen. Dubbelblind onderzoek heeft aangetoond dat magnesium beter in staat is eclampsie (zwangerschapsstuipen) te voorkomen dan phenytoïne.[17] V. Kuti et. al. hebben aangetoond dat het aantal miskramen dat optreedt door het tijdig geven van magnesium(citraat) met meer dan 80% verlaagd wordt. L. en G. Spätling konden vervolgens in hun dubbelblinde en placebogecontroleerde studie met 568 vrouwen aantonen dat door de inname van magnesium het optreden van vroegtijdige weeën met 55% en bloedingen met 76% gereduceerd kan worden. Daardoor kon het aantal ziekenhuisopnamen van zwangeren met 40% worden teruggebracht. Verder vonden in de magnesiumgroep 50% minder vroeggeboorten plaats en was het aantal zuigelingen dat met een ondergewicht werd geboren 40% lager. Maar liefst 40% minder pasgeborenen moesten op de intensive care behandeld worden. Wanneer een vrouw tijdens de zwangerschap extra magnesium krijgt toegediend, verkleint dit de kans op sterfte van haar baby wanneer deze twee maanden te vroeg geboren wordt. Ook treedt er minder hersenschade op, aldus de onderzoeker Dr. Caroline Crowther.[3] Maar liefst 80% van de westerse babypopulatie heeft onvoldoende magnesium in de lichaamscellen, hetgeen niet zelden tot darmkolieken leidt.[14]
    Bron: http://fonteine.com/magnesium_tekort.html

Wie heeft hier al eerder over gehoord ? :(:

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

in de vitaminepillen speciaal voor zwangere vrouwen zit ook magnesium, dus als je die slikt krijg je extra magnesium,

ik had er niet eerder van gehoord zoals het in jouw artikel wordt gemeld maar ik ga er vanuit dat vrouwen die de vitamines voor zwangeren slikken wel genoeg binnen krijgen omdat er al exta magnesium aan is toegevoegd, en ik eet elke dag een banaantje en daar zit ook magnesium in.

het artikel is best lang trouwens, ben halverwege gestopt :):)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je gewoon gezond eet, kom je al aan je dagelijkse behoefte magnesium.
    Het komt in bijna alle voedingsmiddelen voor. Het gehalte aan magnesium verschilt per voedingsmiddel. Cacao en bittere chocolade, schelpdieren, garnalen, sojabonen en noten bevatten meer dan 100 milligram magnesium per 100 gram. Ook groene groenten, ongepelde granen en noten zijn rijk aan magnesium. Verder kan drinkwater een belangrijke bijdrage leveren aan de inname van magnesium. Dit is afhankelijk van het magnesium gehalte van het drinkwater.

De ADH voor zwangere vrouwen is 300-350 milligram per dag.

Als je dus een multivitamine voor zwangeren neemt, komt het met de inname zeker goed.

50 mg. magnesium zit in:
    2 gemiddelde bananen
    250 g broccoli
    500 ml melk (volle, halfvolle of afgeroomde)
    150 g kabeljauw
    3 sneetjes volkoren brood
    100 g gekookte volle deegwaren
    300 g aardappelen
    50 g zwarte chocolade
    100 g melkchocolade of 70 g melkchocolade met nootjes
    40 g noten
    80 g gedroogde abrikozen
    150 g frambozen
    100 g spinazie

Als je dus 6 of 7 stuks per dag uit de lijst neemt, zit je goed.

4. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    ok bedankt voor de info! Het bericht was inderdaad een beetje lang ;) , maar om zeker te weten dat dit niet "zomaar " een bericht is, heb ik het hier geplaatst om te zien of er meer mensen iets vanaf wisten..Zo zie je maar weeer..

Deel Deze Pagina