Ik had net iets heel stoms gedaan. Ik wilde gaan stofzuigen en de stekker van de stofzuiger was gevallen, (en er lag nog wat water van een sopje op de grond) toen wilde ik de stekker afdrogen en dat doe ik altijd automatisch even snel aan mijn kleren, maar deed het bij mijn zij aan mijn trui. Is het mogelijk dat je een elektrische schok daarvan kan krijgen en als dat zo is, is dat schadelijk? Misschien is het een hele rare vraag, maar ik voelde net wel wat steken op die plek vandaar dat ik me zorgen maak.
Als je een schok had gehad dan had je het wel gevoeld op het moment dat je die stekker afdroogde. Een klein schokje net als dat je statisch bent kan geen kwaad, maar serieuse schokken zijn niet goed, maar ook niet als je niet zwanger bent. misschien de volgende keer ff checken of de vloer droog is voordat je gaat stofzuigen. geen zorgen voor nu iig.
zoiets merk je echt wel als je een flinke schok krijgt die iets kan uitmaken. heb (gelukkig na de zwangerschap) keer met mijn slimme hoofd de vaatwasser opengeschroefd.... en vergeten de stekker eruit te doen. heb hele dag flinke pijn gehad. (ook met onze cv die niet geaard was flinke oplawaaien gehad...) dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken ik heb inmiddels wel mijn leven gebeterd en alles goed aangesloten nu in huis hahaha
Bedankt voor jullie reacties! Ik wist het ook niet zeker, maar voelde ook niet een hele erge schok idd. Hoop dat het dan meevalt.
dat weet ik wel zeker anders had je echt gelijk een WHAM gevoeld. zelfs al is het een klein beetje kan geen kwaad.
Als de stekker op de grond in het water lag en niet in het stopcontact, kun je onmogelijk een schok krijgen.. Als de stekker nog nat is en je doet hem in het stopcontact is dat levensgevaarlijk. Maar een natte stekker die geen contact heeft met het stroomnet kan niks doen
Alleen bij oudere apparaten kun je, als de stekker al in het stopcontact geweest is, nog een lekstroompje krijgen, maar dat is te verwaarlozen. En als je niets gevoeld hebt, heeft een eventueel stroompje je huid dus ook niet geraakt.