Griepvaccin eerste trimester zwangerschap, schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nelllie, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Op het werk werd enkele weken geleden gevraagd of we een griepvaccin wensen. Ik volmondig en enthousiast JA geantwoord;)

MAAR ... nu had ik er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat ik zo snel zwanger kon zijn... Ik ben aan het opzoeken geslagen, maar kan helemaal geen informatie vinden over een griepvaccin het eerste trimester van de zwangerschap, zowel niet positief als negatief. Ik kan enkel vinden dat het aangeraden is in het tweede en derde trimester van de zwangerschap.

Zou dat schadelijk kunnen zijn in het eerste trimester, of helemaal niet? Ik moet pas volgende week naar de dokter. Stel dat ze daar morgen al staan om de prik te zetten zou ik wel graag weten of ik die weiger, of dat het net béter is dat ik die wel neem...

Weet iemand hier meer over?!? Alvast bedankt!!!!!:D

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb een oproep gehad voor de griepprik omdat ik vorig jaar een longontsteking heb gehad en er zat netjes een foldertje bij. Daar stond in dat je gewoon tijdens je zwangerschap een griepprik mag krijgen.
    Als je echt duidelijkheid wil kan je natuurlijk je vk even vragen.
    Ik kan die van mij pas in november halen en voor die tijd ben ik al bij de vk geweest en vraag het dan wel even voor de zekerheid.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Griepprik tijdens zwangerschap kan idd geen kwaad. Ook niet in het eerste trimester.

4. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

5. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Bedankt voor jullie reactie! :)

6. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn vk heeft me afgeraden een griepvaccin te nemen.
    Als er geen aanleiding is waarom je er voor in aanmerking komt zou ik het zelf niet doen denk ik.

7. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    In BE wordt de griepprik aangeraden tijdens de zw.schap, maar geen idee in welk trimester. Bij de oudste heb ik 'm niet gehad (prik wordt gezet in oktober/november, toen was ik nog niet zwanger, en heb hem toen ook niet genomen omdat ik bijna nooit laat griepprikken), bij de jongste viel dit voor mij eind tweede/begin laatste trimester.
    Ik heb hem bij de oudste ook wél gehad toen ik borstvoeding gaf, en denk hem bij de jongste ook te halen dit jaar (ai, moet ik snel zijn).

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Zou ik ook doen. Wachten tot na de bevalling. Je weet maar nooit wat voor een troep erin zit. Ik zou zelf niet die risico willen nemen ondanks dat iedereen zegt dat het wel kan.

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik ben donderdag naar de dokter geweest en heb hem de vraag gesteld. Hij zij dat het in het 2e en 3e trimester sterk aan te raden is. Niet voor de griep zelf, maar meer voor de gevolgen die je van de griep kan krijgen, bv longontsteking enzo...

Maar in het 1e trimester raadde hij het helemaal af, sterker nog, hij zei letterlijk: "Moest je mijn vrouw zijn, dan zou ik het je zeker niet toedienen". Dus dat zegt genoeg natuurlijk!

Uitstellen die handel!!:)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen probleem :)

Deel Deze Pagina