15 weken en 2 dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 26Lotte26, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben vandaag 15 weken en 2 dagen zwanger en moest vandaag in het zkh zijn bij de verpleegkundige. (ben onder contole vanwege vorige zw.)
    Nu wilde zij het hartje zoeken en dit lukte niet. Heel even leken we hem kort te horen, maar daarna niet meer. Gelijk een echo gekregen en toen een kloppend hartje en bewegend kindje gezien.
    Nu ging het me allemaal erg snel en ben vergeten te vragen hoe het komt dat ze hem nu niet kon vinden. Moet ik me nu meer zorgen maken. Of is het goed als ik op de echo een kloppend hartje en bewegend kindje zag.

Gr. Lotte

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Lotte.

Dat is schrikken als ze eerst niks kunnen horen.

Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken! Dat ze het niet gevonden kreeg heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze met de doptone (zo heet het apparaatje waarmee wij het hartje laten horen) niet op de juiste plek had staan, of die kleine was in je bekken gaan liggen en dan kun wij het met de doptone niet laten horen, want die gaat niet door bot heen. En de echo kan dat wel.
    Als je op de echo een mooi kloppend hartje heb gehoord, is dat goed, heeft die kleine gewoon even verstoppertje gespeeld!!!

Groetjes Ineke.

3. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Dank je voor je antwoord. Ze heeft echt met de doptone mijn hele onderbuik gehad, maar helaas. Toen een echo. Het hartje toen niet gehoord, maar wel zien kloppen zeg maar. En het kindje bewoog. Ik neem aan dat ze ook wel gelet hebben op het aantal slagen... heb ik eigenlijk niet naar gevraagd.

Gr. Lotte

Deel Deze Pagina