Moeder gevoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ben ik weer maar heb het idee dat er iets mankeert met mijn zoontje. Hij spuugt veel waardoor hij nu Friso comfort krijgt. Hij spuugt niet meer. In de familie zit KMA ( ik vroeger). Hij huilt niet veel maar ik heb het gevoel dat er dus iets mankeert. Na de voeding hoest hij veel en gaat hij vaak kokhalzen maar komt dus geen voeding terug. Vandaag huilt hij meer dan normaal, 15 min na de voeding begint hij ontevreden te worden. Hij duwt dan zijn hoofd naar achteren in mijn arm na tijdje valt hij in slaap maar wordt dan huilend wakker. Als hij eenmaal goed slaapt, slaapt hij ook goed. Vannacht namelijk maar 1 nachtvoeding gehad. Hij heeft verder mooi huidje en geen uitslag. Misschien huilt hij gewoon als hij moe is en heeft hij dit nodig maar wat als hij nou verborgen reflux heeft omdat de voeding nu niet meer eruit komt maar dit wel de slokdarm irriteert. Heb het idee dat ik met dit verhaal niet verder dan de HA kom.

Ben erg onzeker! Elke ochtend na een goeie nacht denk ik 'ach het is vast niks en stel me vast aan' en bel ik de HA niet, nu gaan we het weekend weer in en krijg ik weer spijt. Hij heeft ook vanaf week 1 spruw (waar hij geen last van had) maar er blijven kleine stukjes spruw zitten en krijg dit niet weg of komt gewoon weer terug. Heb al 3 kuren gehad van de HA en hij is nog geen 4 weken.

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Als ik dit lees, herken ik veel van mijn zoontje. Hij had verborgen reflux. Ik ben hier vrij laat (lees 7 weken) mee naar de huisarts gegaan en heb hier nu nog spijt van. Met de juiste medicijnen is het een heel ander kereltje. Zo jammer dat we niet eerder aan de bel hebben getrokken.
    Ik was ook onzeker en dacht elke keer: morgen gaat het vast beter. Maar nee, iedere dag was weer een drama om door te komen.

Hij huilde veel na de voeding, ging met zijn hoofd naar achter gooien en sliep steeds erg weinig overdag. 's Nachts sliep hij wel, omdat hij dan in een diepere slaap is en dan niet merkt dat hij last heeft.

Ik zou zeggen: ga naar de huisarts! Als de huisarts je niet verder kan helpen, vraag dan om een verwijzing naar de kinderarts. Hier was ook een verwijzing nodig. Via de huisarts kregen van Zantac. Dat hielp niet. Huisarts wilde in eerste instantie niet verwijzen (we moesten het maar accepteren, hij groeide goed). Gelukkig heb ik er op gestaan dat er een verwijzing kwam. De kinderarts schreef zonder problemen Nexium voor met na 4 dagen een verbluffend resultaat.

Ik zeg niet dat het bij jou ook verborgen reflux is. Zou natuurlijk ook KMA kunnen zijn of iets anders. Maar als je moedergevoel zegt dat er iets aan de hand is, moet je echt aan de bel trekken hoor!
    En als het reflux is, dan wordt het zonder medicatie of actie steeds erger. De slokdam raakt steeds geirriteerder.

Succes ermee!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoelang drinkt hij nu de comford? Babies moeten ook wennen aan een nieuwe voeding, geef het zeker even 2 weken de tijd!!

Ik herken wel het "zoeken" naar aanwijzingen dat er wat zou zijn; ik heb ook KMA gehad, vrij heftig, en mn moeder herkent veel van mij in haar, dus dan ga je ook naar symptomen zoeken...

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben met 5 weken naar de ha gegaan...ook verborgen reflux...mijn gevoel zei dit ook voordat hij ehct heftig last kreeg..idd eerst leek het dat ik niet verder kwam dan de ha....deed er nogal laconiek over..

maar zo erg op mn strepen gestaan..en uiteindlijk zei de ha ook... jij bent de moeder, als jouw gevoel zegt dat er iets mis is, moet je dara naar luisteren, binnen een week zat ik bij de kinderarts...gelijk medicijnen gekregen en de volgende dag een ander kind!

dus al met al...twijfel niet aan je gevoel...

mijn ha wilde me 2 weken laten wachten voordat er een ka werd benaderd, ik heb gewoon elke dag gebeld en gezegd dat het echt heel erg was ( was ook zo, maar klein schepje er bovenop) ik had liever dat een kinderarts iets wel of niet kon vaststellen!

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij is sinds vandaag zo overstuur na zijn fles. Hij krijgt comfort sinds maandag en zijn darmen lijken al wel gewend maar hij kan zo hartverscheurend huilen maar is dan na halve minuut weer stil dan valt hij bijna in slaap en dan gaat hij weer huilen zo gaat dat dan door totdat hij echt vast slaapt

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb er geen ervaring met reflux ed. maar luister abosluut naar je moeder gevoel!!!!!!!! je zal er spijt van krijgen als je dat niet doet en achteraf bleek het allemaal wel zo te zijn als dat jij dacht,
    verder ook niks te maken hebben met wat mensen om je heen vinden van wat jij denkt aan de hand te kunnen zijn met jouw kindje.

heel veel succes en hoop dat je kindje zich heel gauw beter mag voelen.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Net weer de fles gehad en dan valt meneer na 20 min je aangekeken te hebben rustig in slaap. Geen gehuil, op dit soort momenten twijfel ik of ik niet gewoon te bezorgd ben..

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je kunt beter te bezorgd zijn dan dat je kindej onnodig pijn heeft hoor, mijn dochtertje huilde ook intens en ook achterover met haar hoofdje ook verborgen reflux, nu met de zantac gaat het veel beter ze lacht de hele dag.
    beter een arts een keer teveel laten kijken dan niet. dus vertrouw op je gevoel.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt heel herkenbaar, vooral het uitstellen van de huisarts bellen. Ik had ook heel veel momenten dat ik dacht: het gaat eigenlijk best wel aardig. Maar eigenlijk ging het helemaal niet goed (ja af en toe een voeding), maar ja, je wil helemaal niet dat je kindje iets heeft, dat had ik tenminste heel erg.
    Maar met reflux zal je merken dat hoe langer je wacht, des te erger het wordt en dan bel je uiteindelijk echt wel, maar ik zou dus niet langer wachten.
    Helaas werkten de medicijnen hier niet genoeg, maar met alles wat er daarna met Lisa is gebeurd, ben ik telkens meteen op m'n strepen gaan staan. Ik wilde dat ik dat meteen had gedaan.

10. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Herkennen jullie ook dat jullie kindje na de fles erg moet hoesten en naar adem hapt en over zijn nek gaat (zonder dat er voeding terug komt?) Maandag ga ik gelijk de HA bellen maar heb er spijt van dat ik dit niet vrijdag gedaan heb omdat ik er nu zo over pieker

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Kan de HA trouwens medicijnen voor schrijven of moet je naar de kinderarts? Ben bang als ik naar de KA moet dat het dan nog wel goeie 2 weken duurt, lees steeds meer over verborgen reflux en veel komt me erg bekend voor. Denk eerlijk gezegd niet aan KMA.

Ben echt in staat op de huisartenpost te bellen maarja dit is natuurlijk geen spoed....

12. fafje

fafje Niet meer actief

wat ik hier op het forum soms lees, is dat ha ook voorschrijven, maar persoonlijk heb ik liever dat een ka hem nakijkt en vervolgens een conclusie trekt en eventueel medicatie voorschrijft...

hie rmoest ik ook 2 weken wachten..maar ik heb elke dag gebeld dat het ehct niet meer te houden is voor hem, dat ie kapot ging van de pijn...en na 3 dgn doorzetten kon ik ineens de volgende dag terecht in het ziekenhuis bij de ka! dus het is wel mogelijk, maar je moet vooral volhouden en op je strepen staan!

13. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn zoontje heeft nu zoveel pijn ik zie het aan hem. Hij krimpt elke keer helemaal in elkaar en kijkt dan heel zuur en zet het hem dan op een krijsen en dit een uur na de voeding. Ben zo radeloos nu!! Waarom is het zondag?

14. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Meid als je kindje zoveel pijn heeft bel de ha post en zeg dat er vandaag naar gekeken moet worden hebben wij ook gedaan ons zoontje had ook heel veel pijn hadden ons ook veel te lang laten lopen waardoor zijn slokdarmpjes verbrand waren door het opkomend zuur laat je niet afschepen jij voelt het beste als je kindje ergens pijn heeft

15. fafje

fafje Niet meer actief

hap bellen en er op staan dat je nu wilt dat hij iets krijgt of even onderzocht wordt....het is ehct heeel zielig als je kleintje dit nog een hele dag en nacht moet doorbrengen

Deel Deze Pagina