Ik kreeg gister de WIJ binnen en schrok toch wel van een artikel. Over zwangere vrouwen die niks aan willen komen en geen buik willen. Daarbij de opmerking van een moeder: " dat anderen mij ongezond noemen is alleen maar een excuus omdat ze zelf dik zijn. Ik blijf tenminste een mooie mama" Dit is toch niet normaal?? Ik bedoel, ik probeer het wel normaal te houden, maar zit er echt geen seconde mee dat ik aankom. Misschien zal dit moeilijker zijn als je bv al wat zwaarder bent, maar ik vind opmerkingen zoals van deze vrouw echt niet normaal.
Dat is idd niet normaal nee. Ik ga niet zeggen dat ik er rouwig om ben dat ik alleen maar afval van zwanger zijn maar als ik de keuze heb tussen niet misselijk zijn en 20 kilo aankomen dan kies ik toch voor die 20 kilo
Vind ik ook idioot! Je hoort het wel vaker, maar ik snap daar echt niets van hoor. Ik ben nu echt niet met de lijn bezig... Komt strakkies wel weer
Ik heb het ook vol verbazing gelezen maar had er wel eerder over gehoord.. Kan me er alleen echt niks bij voorstellen aankomen hoort er gewoon bij en de een houdt ook nog eens vocht vast waardoor ze opzwelt en de andere weer niet. Ik heb gewoon vaak honger dus dan eet ik en ik ga echt niet nadenken over m'n omvang! Er zit wel een baby in zeg...
Ik vind het ook niet normaal. Ik wil niet extreem veel aankomen (wie wil dit wel..?) en let er goed op dat ik gezond eet en niet extreem veel snoep of vet eet. Ik pak eerder een stuk fruit dan een stuk chocolade (al heb ik natuurlijk dat stuk chocolade veeeeeel liever haha) maar ik zorg wel dat ik genoeg eet en dat als ik nog honger heb, dat ik gewoon een tweede bord eten pak of als ik echt zin heb in een 2e keer friet die week, dan eet ik dat gewoon. Dan zorg ik gewoon dat ik de week erna geen friet eet of de dagen daarna extra gezond om toch mijn vitamines enzo op pijl te houden. Als je zwanger bent, weet je gewoon dat je aan gaat komen. De een heeft er aanleg voor om veel en snel aan te komen en de ander niet.. maar om nou expres ervoor te zorgen dat je NIETS aan komt tijdens een zwangerschap.. vind ik toch wel gevaarlijk.. het is toch slecht voor het kindje als je af gaat vallen tijdens een zwangerschap?
ik zit nu gewoon een reep melkshocola weg te vreten... Heb de WIJ nog in de folie zitten, zal het zo ook even gaan lezen. Ben er zelf totaal niet mee bezig, maar weet eigenlijk wel dat ik het ook een beetje laat gaan... Ik kan inderdaad ook lekker veel fruit en gezonde snacks pakken, maar ergens boeit het me gewoon totaal niet... Dus naast het fruit en de gezonde dingen die ik eet snaai ik ships en shocola... Ben inmiddels 12 kg aangekomen sinds het begin, vind het niet erg. Heb nog nooit zo'n strakke buik gehad, hahaha! Geniet mateloos van het rond-zijn
Ik begrijp die vrouwen echt niet... Ik heb zelf een eetprobleem(gehad) en wel even moeten slikken toen ik zwanger bleek en op zag tegen al die kilo's . Maar ik heb een knop omgedraaid, eet gezond en genoeg en dat allemaal voor mijn kindje. En ik hoop dat ik dat na de bevalling ook gewoon blijf doen. Ik ben trouwens hartstikke trots op mijn dikke buik!! Vind het geweldig om opmerkingen daarover te horen, er zit tenslotte een enorm wondertje daar verstopt!!!
Ik vind die hele dunne zwangere juist absoluut niet mooi... En daar hoor ik zelf bij tot de 25ste week ofzo. Ik weeg mezelf alleen tot ik zie dat ik niet meer afval. Nu ik met 28 weken eindelijk 5 kg eraan heb zitten ben ik dus ook erg blij, geen weegschaal meer voor mij dus. Aankomen hoort een beetje bij zwanger zijn vind ik. In de weken dat ik afval door al het overgeven bij beiden dochters voel ik me ook helemaal niet lekker. Ook omdat ik dan richting onder gewicht ga. Wat andere vrouwen in bladen zeggen moeten ze zelf weten, maar ze moet er niet te erg vanuit gaan dat ze 'mooi zwanger' is in iedereens ogen als ze niet aankomt. Want ik denk daar dus absoluut nietzo over.
Ik kom vast en zeker aan! Maar kom op dat is de keuze die je maakt, Je draagt en baart een kind en we hebben nou eenmaal niet allemaal het geld en de kliniek om de hoek om alles weer te laten wegzuigen en strak trekken, so be it! Kom op, ik word mama!
Ik verbaasde me ook over het topic op deze site, waar sommige meiden voor mijn gevoel trots zijn dat ze zo weinig zijn aangekomen. Ik zit nu op 11 kilo, ben er best trots op Ik was een beetje te zwaar voor de zwangerschap (8 kilo ofzo) en hoop nu niet over de 100 kilo te gaan, dat zou wel een schok zijn voor me. Maar alles voor de kleine, die kilo's gaan we gewoon (NA de bevalling) weer hard voor werken om ze eraf te krijgen. Ik let wel een beetje op wat ik eet, MAAR ... ik ben ook zwanger en mag daar ook van genieten. Dus af en toe zonder schuldgevoel iets naar binnen werken doe ik ook!!!
Ach voor zo'n klein wondertje heb je toch onderhand alles over Ik vind het alleen belangrijk dat ik genoeg groente en fruit binnen krijg.. verder maakt t me echt niet uit als ik eens wat (meer) snoep.. al kan ik dan niet meer stoppen haha. Ik ben nu nog net geen 5,5 kg aangekomen, maar wil graag wel meer aankomen. Dat ik na de bevalling nog wat hebt bij te zetten en niet zo slap bent als een vaatdoek of zo (al heeft dat ook met bloedverlies en ijzer enzo te maken). Opzich maakt het dan wel wat makkelijker om dan iets vaker te snoepen of zo haha
Ja er zijn er genoeg...die er zo over denken... zo ook eennvriendin van mij. Ik vind het zeer kwalijk... die buik groeide toch wel.. maar ze at amper wat... echt om de haverklap flauwvallen.. ja zei ze dan lachen.. dat hoort erbij... shocking! Het interesseert mij echt niet dat ik aankom.. na de bevalling ga ik weer lekker sporten en lijnen... ik maak me niet druk...en vl schijnt de extra houvast helemaal niet erg te vinden( ik wel..).
Heeft het gesmaakt Deerne Ik eet misschien niet veel maar ik eet gewoon waar ik trek in heb. Is het gebak? nou en! @ Saartje Ik zei toevallig tegen mijn man gister hetzelfde over die topic.
is het niet iemand die dit zei die een eetstoornis heeft, die hebben er vaak moeite mee... een vriendin van mij was net bevallen of ze was al aan het hardlopen...
Ik eet heel de zwangerschap al waar ik zin in heb. Eet meerdere roombroodjes per week en als ik zin heb in friet haal ik dat. Ik geniet er heerlijk van. Ik ben nu 3 kg aangekomen waar ik weinig van begrijp. De vk zei dat het bij iedereen weer anders is. Heb wel zeer intensief werk. Werk in het zh op de trauma afdeling waar je geen minuut stilstaat. Zal er ook mee te maken hebben. Even off topic; dat blad van WIJ hoelang krijg je dat? Ik heb hem nu een paar keer gekregen. Vind er erg leuke dingen instaan!
Tja, ik doe zelf ook mijn best om niet meer aan te komen dan strikt noodzakelijk. Ik heb al 2 kinderen en ik weet dat bij mij de kilo's na de bevalling heel moeilijk weer weggaan. Daar moet ik zo streng voor lijnen en veel voor sporten, dat ik ze liever nu voorkom. Ik weet nu al dat ik straks niet de energie of tijd zal hebben om een streng dieet te volgen of 3x per week te gaan sporten. Maar ik eet wel normaal hoor, net als altijd, alleen ik let nu nog meer op de tussendoortjes en de sapjes, want die zijn gewoon niet nodig en zetten bij mij wel erg aan. Ik ben tot nu toe nog geen 2 kilo aangekomen, dus het werkt wel.
Het is maar wat je mooi noemt. Alsof vrouwen die wel aankomen geen mooie mama's zijn. Wat een domme opmerking en zegt meer over haar dan over gezonde zwangeren. Ik ben ook wel 15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (moeten er nog steeds 3 af ) Ik heb de laatste 2 maanden zwangerschap, naast groente en fruit, zo'n beetje op poffertjes geleefd En ik voelde me hééééérlijk!
Ik zit nu nog steeds op -3,5 kg en ik baal daar juist van. Zou juist veel meer een zwangere buik willen hebben, onbekenden zien het nog steeds niet....
het komt ook door de maatschappij en door modellen die op korte termijn weer helemaal strak zijn. Ik werd toen ik zwanger was keer op keer herinnerd dat ik zooooo dik ben ik durfde haast de deur niet meer uit joh niet normaal meer! jah ik ben zwanger en dik logisch he maar nee voor sommige mensen is dat echt abnormaal