"schokkend" artikel wij jonge ouders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dat is inderdaad niet normaal, het grappige is meestal dat juist die vrouwen die zulke dingen roepen opeens 30 kilo aankomen :p ik heb me er werkelijk waar nooit zorgen om gemaakt, hoopte juist altijd en nu weer op een gigantische waggelbuik (vind ik echt echt echt prachtig om te zien) helaas nooit gekregen hopenlijk nu wel :D

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik vond het ook een vreselijk artikel, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat er vrouwen zijn die er echt zo over denken.

Mijn tante wilde dat vroeger ook, slank blijven tijdens de zwangerschap en ging streng op dieet. Gevolg: ze verloor haar kindje toen ze op het toilet zat. Een tekort aan voedingsstoffen...

Dat wil je toch niet!?

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik vond het geciteerde zinnetje uit de openingspost wel het meest "schokkende" van het hele stuk, de rest ging (zoals gewoonlijk in de Wij), nergens over :p.

Dan denk ik; joh vrouw.. je bent niet goed bij je hoofd, vooral je eigen belang voor dat van je kind laten gaan joh. En toen heb ik alweer omgeslagen :p

Ik vind wel dat er in het stuk min of meer gezet wordt van; val je af dan ben je slecht. Even heel kort door de bocht dan.. ik viel van mijn eerste dochter alleen maar af, en ook bij deze baby val ik af (minder dan bij de eerste, maar toch). En ik eet echt als een bouwvakker.. dus daar kan het niet aan liggen.. Maar volgens het stuk zou ik mijn kind dan van alles aandoen en blablabla.
    Zoals ik eerder zei; de ervaringsverhaaltjes in de Wij zijn leuk.. maar de informatieve stukken vaak incompleet en gaan nergens over. Blijf het leuk vinden om hem te krijgen.. maar niet te veel over nadenken verder :p

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik had idd beter in mn topictitel kunnen zetten: schokkende uitspraak...

Maar het feit dat dit bestaat vind ik wel echt schokkend, daar ging dan de rest van het artikel over..dat er vrouwen zijn die daar zo meezitten als ze zwanger zijn.

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    welk blz ?? heb hem door zitten bladeren

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb de Wij vandaag binnen gekregen maar het nog niet gelezen. Klinkt idd vrij ziek en eetgestoord! Deze vrouwen hebben gewoon een probleem wat in mijn ogen gelijk is aan een eetstoornis!
    Ergens dus ook wel erg voor die vrouwen want gelukkig zullen ze er niet van worden!

7. Mismama

Mismama Lid

21 jun 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Echt niet normaal.
    Ik ben normaal gebouwd niet dik en niet extreem dun.
    Ik sport wel veel en eet erg gezond let erop dat ik niet teveel snoep.
    Nu ben ik al aardig gegroeid en ben 18 weken zwanger. Mijn baarmoeder is wat groter dan normaal. Ook ben ik maar 4 kilo aangekomen.
    Mijn moeder vond mijn buik al flink en mijn collega´s vinden hem ook al groot. Maar het is ook echt alleen mijn buik. En ik ben er trots op want dat hoort toch als je zwanger bent...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij jou wel. En bij mij gelukkig ook. Maar ik heb ook collega's met (jongeste) kinderen in de leeftijd van mijn zoon (ongeveer 2 jaar) die nog steeds met hun gewicht worstelen en waarvan het figuur na de zwangerschap echt blijvend veranderd is. Het geld dus niet voor iedereen dat het er zo weer af is. Ik denk dus niet dat het kwaad kan om een beetje op je gewicht te letten. Daarmee bedoel ik niet lijnen, maar wel gewoon gezond eten. Daa hoort af en toe een snackje bij. Maar elke dag een zak chips, bak ijs of MacWeetIkVeel naar binnen schransen is natuurlijk nooit gezond. Je hoeft ook weer niet aan elke 'craving' (hoe heet dat in goed Nederlands?) toe te geven.

Behalve als je vooral zin hebt in augurken en komkommers natuurlijk. Dan mag het. ;)

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ah, ben dus niet de enige die nogal viel over de opmerking: ".... Ik blijf tenminste een mooie mama...". Dus omdat ik 12 kilo ben aangekomen ben ik geen mooie mama meer? En bedankt!

Vind het trouwens wel erg goed als je super gezond eet, goed let op wat je per dag binnen hoort te krijgen en zo lang mogelijk door gaat met sporten/bewegen! Dat was ook mijn voornemen..kuch! Maar echt fanatiek op gewicht proberen te blijven... Sorry maar dat noem ik geen mooie mama!
    xxx

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wat een simpele ziel!
    Dit zegt meer over haar dan over wie ze het heeft.
    zij mag er in haar eigen ogen misschien mooi uitzien aan de buitenkant maar van binnen (haar houding tegenover anderen) is er nog 1 en ander te sleutelen.

Tuurlijk is er geen enkele vrouw die wenst tonnetje rond te groeien, maar dat heb je gewoon niet in de hand. De meeste vrouwen zijn zo verstandig daar ook niet tegenin te gaan als ze nog zwanger zijn.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

moest er idd aan denken dat aan het eind van de zwangerschap je nog een paar flinke groeispeurten kan krijgen (heb ze zelf ook gehad)

stond er toevallig bij hoeveel weken die vrouw zwanger was? :p

12. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    goedemorgen

ik heb misschien een domme vraag...
    als ik alle reacties zo lees.. denken wij allemaal die extra kilo's maken niet uit dat hoort bij een zwangerschap!
    maar waarom zijn er dan zo veel topics met hoeveel kilo aankomen bij zoveel weken?
    eerlijk gezegd ik lees die topics niet... met mijn achtergrond wil ik me niet bezig houden met de getallen. Ik eet veel gezond en ongezond.... als ik s'nachts wakker word en heb trek in een gebakken ei met kaas dan ga ik die maken:p krijg nu ook al een buikje HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK I LOVE MY BABY BELLY :)

maar vraag me wel af waarom die topics er zijn... word je door zulke topics niet onwijs onzeker over je gewicht?
    sorry als dit echt een domme vraag is...
    groetjes tasha

13. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik denk omdat het voor sommige als een overwinning of zoiets voelt als ze het minst zijn aangekomen

14. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels 7 kilo aangekomen, en was al 8 kilo te zwaar, dus ik vind het zeer onprettig. K ben nog maar net zwanger en 't is in mijn geval dan ook echt 95% extra vet, in de buik, borsten (vooruit, daar mag ik straks een zwangerschapsexcuus voor opvoeren) en een extra onderkin.

Hoe het kan? heel simpel. Ik heb de godganse dag honger, en ben weken extreem moe geweest waardoor ik zeer inactief ben, heel veel slaap en mijn dagelijkse uurtje bewegen er maar zelden van komt. Als ik niet eet, functioneer ik nog slechter, dus ik snap echt niet hoe die meiden dat in hemelsnaam doen! Inmiddels schop ik mezelf sowieso 3/4 x per week ook in de regen het huis weer uit om weer te gaan joggen, en ik heb 8 soorten fruit in huis gehaald om mijn nooit ophoudende honger enigzins gezond te stillen, maar de wortels en kiwis komen me nu wel bijna de neus uit. maar als ik in dit tempo doorga zit ik echter straks op +40 kilo en dat lijkt me toch ook echt heeeeeel erg ongezond.

Hopelijk gaat de ergste honger wat over straks want ik hoef echt niet dunner te zijn na mijn zwangerschap dan ervoor, maar zóveel extra kilo's weg moeten werken word ik ook niet happy van.

15. Divabieb

Divabieb Actief lid

24 apr 2012
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel schokkend inderdaad. Wat zou ze denken; ik word zwanger maar wil geen kilo aankomen? Belachelijk. Niemand wil veel aankomen, en ik heb erg wel geluk want het zit hem bij mij echt in de buik, en voor de rest nergens. Maar eet ook gewoon waar ik trek in heb.

Ik weeg mij bewust niet. Op het begin van de zwangerschap ben ik gewogen en woog ik 50 kilo ( ben 1.53 kort ) en wil pas in de laatste maand mijzelf weer wegen. Weeg sowieso nooit. Als het goed voelt, en er zo uitziet, vind ik het prima en daar hoefik geen intimiderend getalletje bij te weten die je stiekem altijd in je achterhoofd houd.

Arme baby! Is toch prachtig zo'n mooi zwangerschaps buikje. Buiten dat hij soms met bukken in de weg zit, hou ik van mijn buik!

16. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Volgens mij is het ook nog ongezond om zo op je gewicht te letten dat je niet aankomt!
    Je hebt gewoon meer voedingstoffen nodig als je zwanger bent.
    Ok je hoeft echt niet te eten voor 2, maar wel gezond en gevarieerd!
    Zelf heb ik overgewicht en met de tweelingzwangerschap maar 4kg aangekomen omdat ik echt niet gesnoept heb of echt buiten het boekje ben gegaan, maar nu ben ik al wel meer aangekomen, zo what?
    Het is toch fantastisch als mensen aan je buik kunnen zien dat je zwanger bent!

Ik ben er trots op!

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je niet aankomt heb je iets van 320% meer kans op een vroeggeboorte, dat vind ik nogal!!

Ik snap dat ook niet. Ken ook zo iemand die zich helemaal uithongert tijdens haar zwangerschap, bah

Word dan niet zwanger als je zo gehecht bent aan je kilo's en kosten wat kost niet aan wil komen denk ik dan

18. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Worden jullie gewogen door de vk of doen jullie dat zelf?
    Ik weet van mijn vorige zwangerschappen dat de vk dat zelf deed en bij de tweede wilde ik het echt niet weten.
    Hoe ik ook gezond at, de kilo's vlogen eraan en ik had inmiddels een trauma van het wegen bij de vk.
    Een van de drie vk's die ik had heeft toch een keer per ongeluk gezegd hoeveel ik woog en dat vond ik erg onprettig.
    Ik wil nu deze zwangerschap gewoon echt niet op de weegschaal.
    Als ik vocht vast houd ben ik de eerste die naar de vk gaat voor een bloeddrukmeting.
    Hoe ervaren jullie dat?

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Maak me echt niet druk om die kilo's ik at gezond wel wat meer als anders maar vond de gezondheid van me kind belangrijker dan me gewicht

20. rums

rums Niet meer actief

Daar sluit ik me bij aan!

Deel Deze Pagina