"schokkend" artikel wij jonge ouders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nou ik dacht al dat ik de enige was die me daaraan stoorde!!
    Wat een mutsenopmerking van dat mens zeg pfffff
    Ben zelf ook niet zoveel aangekomen hoor maar dat soort opmerkingen vind ik echt volkomen misplaatst. Alsof je minder mooi bent met een paar kilo teveel??

2. En bedankt.. ;)

Haal net de WIJ uit de folie en lees het artikel, belachelijk. Lig me hier op de bank groen en geel te ergeren. De bevalling is net een marathon waar slaat die opmerking op? Wat is het probleem aan na de bevalling weer afvallen voor die vrouwen? Je wilt toch niet je kind in gevaar brengen? Struisvogelpolitiek van die vrouwen.

Ik ben dus dun van mezelf en krijg alleen een enorme buik, ook al ben ik nu 10 kg aangekomen het zit niet op mijn kont, heupen, benen etc. Ik vreet van alles maar je ziet het niet. Hoor altijd de opmerkingen dat je het van achter niet ziet en dat het meer lijkt alsof ik een voetbal heb ingeslikt. Voel me daar ook wel onzeker over, straks word ik ook onder de prego's geplaatst door vreemden. Aan de andere kant hebben mensen altijd wel hun opmerkingen klaar. Een zwangere vrouw is mooi zoals ze van nature is vind ik.

Ik werd ook door mijn situatie boos op de opmerking in de WIJ dat positiekleding nu ook in maatje xs verkrijgbaar is. Alsof dat raar is! Ik moet xxs/xs hebben anders lobbert alles om me heen en zakt het af. En dat is moeilijk te vinden die maat, had ik maar een small scheelde me dan ook geld. Zal ze eens even een bericht sturen dat er ook zwangeren zijn met xs die zich volproppen met taart en chocolade :x

3. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    baby engel niet onzeker voelen ik heb bij mijn twee vorige zwangerschappen alles naar voor gedragen... dus zelfde als bij jou aan de achter kant zag niemand dat ik zwanger was. Net een vriendin op bezoek gehad en die riep jahhhhhhhhh ik kan je buikje zien van mooi ( ik helemaal trots ben pas 14 weekjes ) en nu weer alleen mijn buik.. als het net zo gaat als de volgende 2 keer dan lijkt het er op dat ik een bevallingsbal heb in geslikt :p
    en of ik nou na mijn bevalling maat 34 of maat 40 heb maakt mij eigenlijk niet uit zolang ik mijn man en mijn kinderen maar gezond en gelukkig zijn!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Babyengel ik draag precies hetzelfde als jij en het is echt niet erg meid.
    Ieder draagd op haar eigen manier iedere zwangerschap weer.
    Niet druk om maken en ook niet op die opmerking of dat mooi is of niet...
    Ik ben er heel trots op en blij mee en tja bij de eerste kon ik snel in mijn eigen kleding en dat was een meevallertje.
    Ik doe er niets voor en laat er ook niets voor het is gewoon zo.

5. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Ik heb ook net dat stuk.. Gelezen... Wat naief om te denken dat je maar 3.5 kilo aan mag komen omdat je kindje maar zo zwaar is... Alsof je kindje in een luchtballon zweeft. Hahaha

Ik maake juist druk dat ik NIET genoeg aankom..hab nul komma nul honger gevoel.. Dus eet constant tegen mijn zin in...ik wil gewoon lekker kunnen schransen.. Maakt niet uit wat. Zeker omdat ik bv wil geven wil ik graag extra reserves hebben...

6. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    Helemaal mee eens. Ik ben ook dun van mezelf, (lees 45kilo) en vind het zwaar irritant dat mensen daarover zeuren. Ik vreet me rot, heb ook moeite met zwangerschapsbroeken te halen want die zijner niet in mijn maat.

7. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Niet iedereen kiest dr voor om af te vallen tijdens de zwangerschap mar de vrouwen die dit bewust doen schandalig!!!

Heb een gbp (maagverkleining) en ontzettend veel problemen met me gewicht ben alleen maar aan het afvallen terwijl ik me vol vreet!!!
    Ondertussen heb ik al bijna 3 maanden een neussonde om "bijgevoerd" te worden dag en nacht en nu blijft me gewicht redelijk stabiel hangen maar aankomen doe ik nog steeds niet :( met als gevolg baby heeft idd een groeiachterstand kwa lengte en kwa gewicht:(

Ik ben juist heel erg bang voor wat me gewicht is NA de bevalling
    en dan niet in de zin van oow ik ben te zwaar nee maar echt oow dan ben ik veels te licht :(

Heb sinds een paar weken pas een buikje en die is nog steeds heel klein terwijl ik met me dochter een hele mooie dikke buik had met 20 kilo extra dr op :)

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Eh dat staat ook niet bij het artikel he, afhankelijk van wat je eigen gewicht is mag je een bepaalde hoeveelheid kilo's aankomen. In mijn geval zou dat 9 kilo zijn en dat klopt aardig :)

9. Thanks meiden, soms als je zo'n artikel leest lijkt het net alsof je de enige bent die dun is en zwanger.. tsja het is gewoon je figuur soms doe je daar niks aan of tegen. Mijn kinderen zijn groot genoeg geboren en heb altijd een grote placenta dat zegt ook wel genoeg denk ik.. Gewicht is er na de bevalling ook zo weer af inderdaad.

Gooischemama dat is ook heftig zo zeg, afvallen na een gbp hoort er natuurlijk bij maar zo in de zwangerschap moet het minimaal zijn. Hoop dat het toch een beetje meevalt bij jullie mannetje!

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik las het ook, maar eigenlijk vind ik het alleen maar heel erg zielig voor diegene, dat ze blijbaar zo'n laag zelfbeeld heeft, dat ze de gezondheid van haar baby op het spel zet om een 'mooie mama' te zijn. Mijns inziens is dat helemaal niet zo mooi.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dun en zwanger kan toch? Zijn genoeg meiden die superslank zijn en niet aankomen omdat ze bijv. misselijk zijn of gewoon een snellere stofwisseling hebben. Dat is toch heel wat anders dan doelbewust lijnen om slank te blijven.

12. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Nou die claudia uit dat artikel zegt " je kind weegt aan het eind ongeveer 3.5 kilo. Dus als je er zelf nog 12 kilo bij eet, vind je het gek dat je aan alle kanten uitdijt"

Vind ik erg naief.. Ze heeft blijkbaar geen enkel benul wat de zwangerschap nog meer met je lichaam doet..

Ik was bij mijn eerste netjes 10 kilo zwaarder. Ben er ook van overtuigd dat dat nu ook weer gaat lukken:D

13. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Is ook heel heftig en kan me ook echt boos maken als andere zwangere dames aan het "janken" zijn dat ze zijn aangekomen..
    Hmmmz ruilen dan???

Hij groeit heel langzaam maar elk grammetje wat er weer is bijgekomen ben ik trots op :)

Vind een zwangere vrouw mooier als ze wat meer kilo's bij zich draagt dan een bottenzak met een buikje (niet negatief voor de dunnere dames want ikzelf behoor tot de bottenzakken!)

14. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Kindje zelf zorgt niet alleen voor extra gewicht maar ook de placenta vruchtwater extra bloed en het vocht wat je vasthoudt...
    Alles bij elkaar zo rond de 10 kilo extra wat echt alleen voor de zw staat..

15. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Idd dat bedoel ik...

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, idd. Ik viel bij Thirza in eerste in stantie 7-8 kilo af, door de misselijkheid, maar ik was liever wat aangekomen dan dat ik zo misselijk was... :(
    Uiteindelijk kwam ik vanaf m'n laagste gewicht in de zwangerschap 17 kilo aan gelukkig, en zat daardoor op het eind 10 kilo boven m'n startgewicht, die er dus direct na de bevalling weer af waren, (Thirza 4330 gram, veel vruchtwater, grote placenta).

Het hele gebeuren bestaat al een tijdje trouwens, en werd een paar jaar geleden zwangorexia genoemd... Lijkt me een passende naam en en zeer ongezonde manier om om te gaan met je lijf en met zwangerschap en je kindje... :(

17. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik zat op het laatste op -14kg ,en met ons klein meneertje geboren te zijn was er nog meer af
    ik heb wel heel veel last gehad van extreem zwangerschapsbraken de eerste 15weken
    maar had op het einde toch een serieuze buik!!!
    dus ze mogen dieeten zoveel ze willen die buik groeit toch hoor ,dus vind hun redenering maar achterlijk

18. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik zal ook maar eens reageren.
    Ik herken mijzelf een beetje in het artikel. Niet het niet willen aankomen ofzo. Ik ben nu 24 weken zwanger en ongeveer 3/4 kilo aangekomen. Ik groei niet enorm snel ook. Gisteren nog kreeg ik de opmerking: Uhh ben jij zwanger? Ik eet normale hoeveelheden en snaai als een gek. Eerste 16 weken extreem braken. Ben ook 5 kilo afgevallen. Vind het alleen niet leuk dat ik mijn eigen kleding meer kan dragen. Ik vind dat er weinig betaalbare leuke zwangerschapskleding is. En ben dat ook pas gaan dragen vanaf 19 weken omdat alles strak ging zitten.

Ons kindje groeit gewoon prima enzo en zit netjes op de curve. Dus echt anorexia en ik? Nee!

19. Mandyilana

17 feb 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voornamelijk schokkend hierin vind ik dat er dus moeders zijn die hun uiterlijk belangrijker vinden dan de welzijn van het kind, en dus niet luisteren naar wat de experts zeggen.

Daarbij scheren ze mensen allemaal over een kam, alsof iedereen hetzelfde lichaam heeft wat hetzelfde reageert.

Bij mijn zoon heb ik super gezond gegeten, alles netjes binnen de perken, fruit gepakt ipv snoepen, allemaal uit angst dat ik teveel zou aankomen. Einde van de zwangerschap was ik zeker 18 kilo aangekomen. Balen want ik dacht, jeetje dat wordt hard werken omdat er allemaal af te krijgen.

De zuster in het ziekenhuis zette een trombose spuit in mijn been, (KZ gehad), zegt " ooh jij gaat lekker afvallen de komende weken. " ik " huh? hoezo?" zuster "Je zit vol met vocht!"

Bij mij hoopt het dus allemaal op tussen mijn knieen en mijn schouders, binnen 2 weken was ik 14 kilo afgevallen.

Inmiddels in mijn tweede zwangerschap al ruim 20 kilo aangekomen, en maak me niet druk, heb een enorme buik, maar dat hoort erbij.

20. tulip

tulip Niet meer actief

precies...ik was 11 kilo aangekomen en mijn vk vond dat echt aan de weinige kant. Kampte toen zelf al met ondergewicht.

Deel Deze Pagina