Nog een stukje vlees?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door oleander1986, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
  2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Maar ja, veel mensen interesseert het niet :(

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoorde het gisteren ook op tv. Ik zelf eet ook geen vlees en mijn vriend eet meer dan de helft van de week ook geen vlees dus wij sparen toch in ieder geval wel zo'n 750 dieren per jaar uit ;)
    Maar ik kreeg ook een beetje kippenvel op een negatieve wijze toen ik hoorde hoe veel dieren wel niet worden afgemaakt voor eten, terwijl het ook anders kan.

Helaas zal dit niet snel veranderen. Er zijn een hele hoop mensen die menen dat ze niet zonder kunnen, of niet eens kunnen minderen...

4. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet ook geen vlees en daar ben ik erg blij om.

Waar ik altijd een beetje moe van wordt is mijn omgeving: die zeggen dan dat ze wel vlees moeten eten omdat er anders teveel dieren zijn enzo. Slaat werkelijk nergens op..

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij zijn ook vegetarier. Ik zou niet met een goed geweten kunnen slapen, na het weten van al die gruwelijkheden die er aan vooraf gaan voor je dat stuk vlees op je bord hebt.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou ik eet elke avond gewoon een stukje vlees en hier begrijp ik zelfs niks van.. Als iemand geen vlees wil eten, prima toch..

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ze worden "geproduceerd" om te eten dus als er geen vraag is word er gewoon niet zoveel "geproduceerd" en zullen ze helemaal nooit bestaan ;)

Als er amper vlees word gegeten dan word er gewoon minder gefokt das simpel, het is niet zo dat je dieren "uitspaart"

Als de holbewoners ons nu zouden horen zouden ze keihard lachen, hun moesten hard werken ervoor en wisten hoe waardevolle voedingsstoffen erin zitten en wij krijgen het zo in een winkel en gaan geen vlees meer eten haha

8. Triskele

heb je wel gewerkt op een plek waar deze "gruwelijkheden" allemaal gebeuren? Ik wel en kan je zeggen dat er beter met de dieren werd omgegaan als de mensen eromheen:p dus mijn ervaring is helemaal niet zo...

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Moet je dan maar tegen die mensen zeggen dat we dan ook maar mensen moeten opeten. Echt, de wereld is zo vreselijk overbevolkt!!

;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik eet wel vlees maar vind best dat mensen er wat bewuster mee om kunnen moeten gaan. Ook van die mannen die 'echt niet zonder een stuk vlees kunnen bij de avondmaaltijd'.. doe ff normaal.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dank je:D Ik ben dan wel geen man, maar ik ben dol op mijn stukje vlees hoor.. Zonder vlees hoef ik geen aardappelen en groente:D *sorry*

12. Triskele

en een vleesvervanger of iets? of kaas of een eitje bij je eten, je eet toch niet elke avond aardappels, groente en vlees dat is ook niet erg afwisselend.

Begrijp me niet verkeerd ik ben geen vegetarier ofzo, vlees is ook niet favoriet maar lust het op zijn tijd toch wel graag.

Maar eet ook wel eens een visje, een eitje of een vleesvervanger puur om af te wisselen, is gezond en wel zo spannend hihi

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zal ik 't dan nog een stukje erger maken...? Ik kán wel zonder vlees, maar ik wil niet zonder vlees :) Vind het lekker en denk altijd maar zo: we zijn niet voor niets omnivoren :p
    Wel let ik er zoveel mogelijk op dat we biologisch vlees hebben, maar das het enige, hoor. Ik vind het veel te lekker en zou het echt heel erg missen.
    Kleine toevoeging: we eten ook wel eens vis of iets anders ipv vlees, hoor. Echt niet elke dag vlees, maar wel veel dus

Zijn hier trouwens ook vegetariers die dan wel gewoon vis eten? Kan iemand me dan ook eens uitleggen waarom dat wel 'mag', want dat snap ik nou werkelijk nog steeds niet... (sorry voor de off-topic)

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ong. 1x per week eten we spaghetti/macaroni/rijst, maar daar zit gehakt door.. dan zit er niet een apart stuk vlees bij..Alleen bij nasi komt er een satestokje o.i.d. bij.. Op zondag eten we of bij mijn ouders of chinees/italiaans.. één keer peer week frites.. 4 dagen dus aardappelen, groente, stuk vlees, 1 dag pasta en 2 dagen afhalen..

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet om flauw te doen Roeltje, maar ik vind de combi aardappelen, groenten en vlees sowieso totaal niet lekker en over het algemeen erg smakeloos. Er zijn zoveel dingen op de wereld, heel veel wat heerlijk eten is zonder vlees. Zoveel vlees is ook helemaal niet gezond.

16. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wij eten wel vlees en blijven dat doen:D;)

Ik zou niet zonder vlees kunnen. Ik ben veel te gek op rundvlees lekkere sudderlapjes met heerlijke stoofperen.
    Ik denk dat we minimaal 5x week vlees eten.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Umm
    Tja, ik hou daar dus totaal niet van.. Is voor iedereen weer anders:)

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha hier ook hoor.
    vlees varvangers vind ik echt niet te eten. een ei bij het warm eten heb ik nog nooit van gehoord hier hoort een ei op brood anders niet .

ik kan er niet rouwig om zijn maar dat komt waarschijnlijk omdat ik uit een slagers familie kom en dus zelf ook al mening dier heb geslacht om het maar zo te zeggen.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat een armoede eigenlijk, om jezelf zo te beperken met vlees

:p

Haha geintje ;)

Maar ik vind ook dat je zonder vlees de meest lekkere recepten kunt maken. Voor de vleeseters 1 tip: maak eens macaroni met vega gehakt, probeer het eens en bouw de vleesloze maandag in. Kijk eens of dat bevalt.

Als mensen hier mee eten krijg ik na de maaltijd wel eens de vraag: huh, maar jij hebt van dezelfde pan meegegeten... Je eet dus soms wel vlees??

Hahaha hebben die uber vleeseters dus vega gegeten zonder het te weten.

@vis eten en dat wel 'mogen':
    vind dat MOGEN echt altijd zo'n stomme term (sorry).
    Ik bedoel: elk mens bepaald zelf wat ze wel en niet willen en dan gaat een vlees eter tegen een (parttime) vegatarier zeggen iets wel of niet te mogen.... Dát snap ik dus nooit. Maar anyway: er zijn ''vegetariers'' die vis als iets anders zien dan vlees.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ een ei bij warm eten: is lekker bij spinazie a la creme ;)

Deel Deze Pagina