Ik zat net even deze onderwerpen te bekijken. En voel me zo kut door het onderwerp van dr Phill en de baby in de glascontainer. Ishet misschien voor ons allemaal niet beter om geen berichten meer over dode kindjes of mishandeling van kindjes te plaatsen. Dan kan je wel zeggen van dan moet je het maar niet lezen. Maar als je zo'n onderwerp ziet wil je toch weten wat er aan de hand is. Wij allemaal hier houden van kinderen. En het doet iedereen ontzettend pijn om deze berichten of te plaatsen of te lezen. Misschien is het dus beter om geen onderwerpen meer te plaatsen m.b.t. Kindermishandeling en of Babymoord of wat dan ook. This maar een ideetje maar ik dacht zet mijn mening hier even neer hoe ik erover denk...
Ik voel me er ook erg naar over en heb vanacht niet kunnen slapen en loop er nog mee in mijn hoofd. Dat is het mama hart wat je hebt, het doet zeer en je snapt het niet dat zoiets kan gebeuren. Maar daarbij het gebeurd wel, we kunnen onze ogen er niet voor sluiten. En wat nou als iedereen zijn ogen hiervoor zou sluiten? Dan word het nooit opgemerkt en worden die kindjes nooit geholpen. Je ogen hiervoor dicht doen maakt het alleen maar erger. We kiezen zelf het topic te openen.
ja omdat je dus het onderwerp leest en dat trekt je aandacht.... Wij vreten ( ik iig wel) ons eraan op dat er zulke mensen bestaan die dit een kind aandoen. En dat is dan niet je ogen sluiten. Iedereen weet dat dit gebeurd. En het moet stoppen maar helaas kunnen wij dat niet doen. En al helemaal niet in Amerika of waar dr Phill ook zit.
Sorry maar je mag je ogen niet sluiten voor het leed dat hier gebeurd in de wereld. De meesten van dit soort onderwerpen word al aangeduid met schokkend. En als jij het niet wilt lezen moet je zelf stevig genoeg in je schoenen staan om het dan ook echt niet te gaan lezen. Natuurlijk is het klote en verdrietig om dit soort heftige berichten te bekijken, ben ik helemaal met je eens. Maar nogmaals ik vind niet dat je daar je ogen voor moet sluiten, maar dat is mijn mening
Dat heb ik ook nergens geschreven dat ik mijn ogen ervoor sluit. Alleen las ik al de woede en het verdriet van andere medeforummers en dat doet mij ook pijn. Waarom iemand met zo'n nieuwsbericht verdriet doen. En het zit in heel veel mensen als ze iets zien wat interessant is om dat te gaan lezen ook al is het schokkend.
ik snap je heel goed en ben het gedeeltelijk wel met je eens hoor. maar aan de andere kant ik hoef de tv of de krant maar aan tezetten of open te slaan en ik zie het ook. helaas kun je het niet tegenhouden om dit te weten te komen... hoe erg gruwelijk het ook is.
Ik wou dat ik er iets aan kon doen aan die kindermishandeling en weet ik veel wat. Maar het gaat niet, hoe graag ik en heel veel anderen het ook zouden willen. Het enigste wat wij doen is het wel houden van je kind en het niet mishandelen. Maar al die arme kindjes bij wie dat wel gebeurd. brrrr... Ik moet er niet aan denken laat staan zien..
Nee dat schrijf je inderdaad niet maar komt wel het zelfde over. Dus als niemand er meer over schrijft dan sluit ieder zijn ogen daarvoor. Natuurlijk doet het iemand verdriet, maar helaas gebeuren die dingen. Je hoeft maar een krant open te slaan of je leest hierover.
This wat anders dat ik hier gezellig bij de lounge zit te lezen en dan klik ik op nieuws en tv en dan zie je gelijk zo'n rot onderwerp ( begrijp me niet verkeerd, het is het onderwerp zelf niet degene die hem gemaakt heeft) . Ja dan ga ik door mijn nieuwschierigheid kijken, wat ik dus eigenlijk beter niet had kunnen doen.
ja ik snap je wel. maar het IS nu eenmaal nieuws. soms staat er leuk nieuws, soms niet. zelfde als met de krant of tv. je kiest ervoor om de tv aan te zetten of de krant te lezen. en je kiest ervoor om hier het onderdeel nieuws te openen
Dit is ook al het zoveelste topic dat vraagt om een stop voor de schokkende berichten, je gaat hier niks mee bereiken, het zal niet stoppen dat kan ik je beloven want het gebeurd. En dan heb ik die schokkende topics gelezen en dan voel ik me weer kut en denk ik "ik had dit nooit moeten lezen" Maargoed,, ook dit topic ga je niks mee bereiken want zoals ik al zei er zijn je er meer voor geweest met dit topic, die hebben er niks mee bereikt, dus jij zal met dit topic waarschijnlijk ook niks bereiken.
Gek genoeg worden júist alle berichten waarin kinderen mishandeld of gedood worden hier geplaatst, terwijl er heel veel nieuwsbericht níet geplaatst worden. Een beetje een overkill aan dit soort dramatische berichten om het zo maar te zeggen. Wat mij betreft mag het wel iets minder. Of misschien is het een idee om er 1 apart topic voor aan te maken? Dan kan iedereen die het wil lezen ervoor kiezen om het topic af en toe te openen. Net als bij beroemde zwangeren zeg maar.
Dat lijkt me geen juiste instelling. Dan kan je beter heel weinig je mond opentrekken, want meestal verandert er toch niks. Als iets je dwars zit, moet je daar gewoon een topic over kunnen openen. Wie weet kunnen we wel wat bereiken deze keer, misschien mijn idee in m'n vorige bericht?
En zo'n titel doet je helemaal niets? Dan zit je anders in elkaar dan ik Zoals ik al zei, het is prima dat er zulke berichten geplaatst worden hoor. Maar het is voornamelijk baby- en kinderleed wat hier geplaatst wordt, de nieuwsverhoudingen zijn helemaal zoek.