schokkend doorstuurmail over Red Bull

Discussion in 'De lounge' started by luuus, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik kreeg net een doorstuurmail over het drankje red bull.
    er staan best schokkende dingen in maar ik vraag me nou af wat er waar van is? iedereen weet wel dat het geen gezond drankje is maar zou het echt zulke erge bijwerkingen kunnen hebben?

ik ben benieuwd naar jullie mening hierover en misschien zijn er mensen die weten of dit echt zo is ? ?

REDBULL!

Het ware verhaal achter REDBULL en namaak ervan.ZEER SCHOKKEND!

Aan zij die zelf of mensen kennen die graag Red Bull drinken, dan moeten ze dit zeker lezen.
    En onderzoek zelf ook hoe het zit. Het geldt niet alleen voor de rode stier, maar ook voor de namaaksmaken ervan.

Het geeft je Vleugels .... maar om te sterven ...
    Lees het en stuur het door naar je contacten.

De drank wordt verkocht in alle supermarkten in ons land. Het verkoopt, is in de mode, ieder van ons kan het consumeren en we proberen het alleen al uit nieuwsgierigheid. ... en dat kan fataal zijn.
    RED BULL is opgericht ter stimulering van de hersenen bij mensen onder grote lichamelijke inspanning, en niet voor gebruik als een verfrissend of onschuldig drankje .
    RED BULL wordt wereldwijd op de markt gebracht met de slogan: "Verhoging van fysieke uithoudingsvermogen, snelheid en het vermogen zich te concentreren en van de reactiesnelheid, geeft meer energie en verbetert het humeur. (Dit alles is te vinden in een blikje van: RED BULL, energizing drank van de millennium (volgens haar hebzuchtige eigenaren).
    RED BULL heeft bijna 100 landen bereikt over de hele wereld.
    Red Bull-merk is de sleutel tot jonge consumenten en atleten, twee aantrekkelijke segmenten die zijn gefascineerd door de stimulans van de drank.
    GESCHIEDENIS:
    De drank is gemaakt door Dietrich Mateschitz, een ondernemer van Oostenrijkse afkomst, die het ontdekte op een zakenreis naar Hong Kong, terwijl die werkzaam was voor een fabrikant van tandenborstels.
    De vloeistof-gebaseerd op een formule die bevat cafeïne, taurine en die een furore veroorzaakte in het land. Hij dacht toen dan aan het succes dat deze drank zou zijn in Europa, waar er nog geen sprake was van dit product. Hij dacht ook de gelegenheid om een ondernemer te worden.

MAAR DE WAARHEID VAN DIT DRANK IS HEEL IETS ANDERS !
    In Frankrijk en Denemarken hebben ze het pas al verboden,omdat de realiteit van deze drank is dat hij een cocktail van de dood is, omdat de componenten worden gemengd met vitamine glucuronolactone.
    Glucuronolactone is een zeer gevaarlijke chemischprodukt, die fungeert als een hallucinogene drug, ontwikkeld door het Ministerie van Defensie van de Verenigde Staten in de jaren 60, om het moreel van de troepen in Vietnam te stimuleren, om de stress van de oorlog tegen te gaan. Maar de effecten ervan op het lichaam waren zo verwoestend, dat men ermee moest stoppen vanwege de hoge percentage van gevallen van migraine, hersentumoren en ziekten van de lever die is gebleken dat soldaten hadden die er gebruik van maakten.
    En ondanks dit, is op het blikje van Red Bull te lezen wat haar componenten zijn:
    GLUCURONALACTONE, medisch geclassificeerd als een stimulant.
    Maar ze zeggen niet wat de gevolgen zijn op het blikje Red Bull van zijn consumptie. Ze zouden een reeks van waarschuwingen moeten plaatsen:
    1. Het is gevaarlijk, als u geen lichaamsbeweging doet, omdat de functie van de energizing de hartslag versnelt, kan je een VOLLEDIGE hartaanval krijgen.
    2. U loopt het risico op het lijden van een hersenbloeding als gevolg van de Red Bull. Het bevat componenten die het bloed verdunnen die naar het hart wordt gepompt, het kost minder moeite, en dus is minder er fysieke uitputting.
    3. Het is verboden de de Red Bull te mengen met alcohol, omdat het drinken van het mengsel verandert in een dodelijke bom die rechtstreeks aanvallen doet op de lever, waardoor het getroffen gebied niet meer is herstellen. 4. Een van de belangrijkste onderdelen van de Red Bull is vitamine B12, gebruikt in de geneeskunde voor de herstel van de patiënten die in een geraakt zijn in een coma ethyl (coma, veroorzaakt door alcoholgebruik).
    Dat is waarom we verkeren instaat van te hoge bloeddruk en een toestand van exciteerbaarheid, alsof we dronken zijn zonder alcoholhoudende dranken te hebben genomen.
    5. Regelmatige consumptie van RED BULL20is de aanleiding van de opkomst van een aantal zenuwen neurale ziekten die onomkeerbaar zijn(geen herstel mogelijk).

CONCLUSIE:
    Het is een drankje dat moet worden verboden in de hele wereld.
    Puerto Rico , Dominicaanse Republiek , Venezuela en andere Caribische landen zijn de alarmeringsdiensten van andere landen aan het spreken, over wat het mengsel van deze drank met alcohol. Het creëert een tijdbom voor het menselijk lichaam, met name onder jongeren en volwassenen door hun onwetend weinig ervaring.

Het is een kwestie van de volksgezondheid,
    PLEASE pass deze e-mail aan al uw contacten, zonen en dochters en maak copien Toon het aan iedereen die je kent.

De drank wordt verkocht in supermarkten en winkels in het land en een van onze vrienden of onze kinderen het kunnen gebruiken om te testen aangetrokken door de publiciteit... kan het fataal zijn...

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    als dat echt helemaal waar is waarom word het dan nog verkocht?

ik ben benieuwd
    ik weet wel dat er heel veel cafeine in zit
    voor een paar bakken koffie
    maar verder?

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Of het waar is, geen idee, dat dergelijke drankjes niet goed voor je zijn lijkt me sowieso voor de hand liggend :rolleyes:

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    In Frankrijk is het inderdaad een hele tijd verboden geweest, inmiddels mag het er wel verkocht worden.

Mijn mening? Ja het is troep en niet zo'n beetje ook. Bij mij komt het er dan ook niet in.

5. luuus

luuus Niet meer actief

ik drink het zelf eigenlijk best vaak, maar als het echt zo slecht is vraag ik me ook af waarom het nog verkocht word.

6. girl21

girl21 Niet meer actief

er zal zeker wel een gedeelte van waar zijn, misschien zelfs alles wel, maar ik denk dat alles waar je teveel van gebruikt wel nare gevolgen kn hebben..

neem nou aspartaan, dit wordt in light dranken gebruikt, en het zoetstof zonder suiker is zelfs bijna alleen aspartaan. dit stofje kan ook de dood tot gevolg hebben want het is een soort vergif...

klinkt niet echt logisch, omdat het in de winkel verkocht wordt, maar ik heb het levend bewijs hier naast me zitten... gelukkig nog levend, want heeft wel op het randje van de dood gestaan door een aspartaan vergiftiging.. maar kijk naar suikerpatienten, die mogen alleen light drank/eten dus die hebben geen keuze.. en ik denk zolang het nog verkocht mag worden zal het denk ik mtoch nog meevallen, maar anderzijds, er moeten hier meestal eerst doden of gewonden vallen voordat 'men' er iets aan doet of het verbied!

mijn idee: drink alles, maar met mate, dan valt het vast reuze mee... maar voel je je er niet goed bij, laat t dan gewoon staan...

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Patat, chips, snoep wordt ook verkocht, alcohol ook , voor al die dingen geldt af en toe, anders kan het nadelige gevolgen voor je gezondheid hebben.
    Zo ook die drankjes, ik zou gaan minderen ermee, er is nl. ook al heel lang bekend dat overmatig cafeine (koffie) gebruik niet goed voor je is? ;)

8. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik drink ook regelmatig een redbull.
    Als het echt zo gevaarlijk zou zijn, zou het niet meer verkocht mogen worden in Nederland en de rest van de weereld.

Volgens maar gaan alle producten die in de supermarkten terecht komen een keuring door.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha weet je hoeveel dingen slecht voor je zijn? Typ maar eens 'E-nummers' in bij Google.

Ik heb het heel veel gedronken, maar gelukkig minder ik nu. Had er nooit een goed gevoel over. Maarja soms is het leven hectisch en heb je ff een boost nodig. Maargoed dan maar wat minder hectisch !

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat het niet echt gezond is snapt iedereen wel maar als dit echt allemaal zo is zou het allang uit de schappen gehaald zijn.

Mijn mening doorstuurmailtjes zijn ONZIN ik lees ze niet eens

11. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Door zulke berichten worden mensen weer bang gemaakt, waarschijnlijk voor niks.
    Als je echt hele sloten drinkt, zal het niet echt goed voor je zijn, maar dat kan iedere gek wel bedenken toch?

Girl, aspartaam is kankerverwekkend ja, als je elke dag 100 zoetjes gebruikt en 10 glazen lightdrank drinkt.
    Wat bedoel je trouwens met levend bewijs, ik vind je verhaal nogal wazig en ongeloofwaardig zo..

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zoals al gezegd wordt hier...alles met mate...

10 bakken koffie op een dag is slecht...
    zelfs teveel melk is slecht....
    Dus als je af en toe een blikje drinkt kan het denk ik geen kwaad...

hier haal ik ze ook wel eens...op dit moment niet voor mezelf...ja af en toe een slokje van mn vriend zn blikje...
    maar ik haal voor hem gemiddeld 2 blikjes per week...nou daar zal ie niet dood van gaan hoor!

Als het echt zo slecht zou zijn zou het verboden zijn....

13. luuus

luuus Niet meer actief

jullie hebben gelijk indd als je het met mate drinkt zal het vast wel meevallen allemaal het stond zo overdreven in de doorstuurmail dat ik er toch wel even van schrok toen ik het las :D

14. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Het is zeker niet gezond, daarom drink ik het ook niet en vind alleen de geur al vies bah. Ik ken ook iemand die er daadwerkelijk van in het ziekenhuis is beland. Hij werd getest op drugsgebruik omdat hij zogenoemd aan het trippen was maar hij had dus niks gebruikt en ze wouden hem eerst niet geloven. Het was dus achteraf de red bull.

15. ik heb helemaal geen goed gevoel bij Red Bull en andere energy drinks.
    Als je sport (als volwassene) kan ik me voorstellen dat je zoiets drinkt, maar sommige kinderen drinken een energie drankje gewoon als limonade weg. Kinderen hebben zelf al genoeg energie, ik vind het echt ongezond dat ze dat drinken.

Gelukkig lust ik het niet. Ik weet niet of dit onderzoek klopt, maar dat het niet gezond is, is volgens mij algemeen bekend ;)

16. girl21

girl21 Niet meer actief

even ter verduidelijking:

mijn vriendin (het levende bewijs dat aspartaam dodelijk kan zijn) heeft op het randje van de dood gelegen omdat zij aspartaam vergiftiging had, en is er gelukkig nog net op tijd bijgeweest...
    zij leeft in een gezin waar praktisch alleen maar light producten zijn ivm diabetespatienten in het gezin.. dus idd misschien wel 10 glazen light drank drinkt... zij eten nauwelijks tot geen suiker, dus in bijna alle producten zit aspartaam verwerkt!

zij is iemand die het op tijd ontdekt heeft, en er vroeg mee in het ziekenhuis is gekomen. (ondanks dat ze wel al de vergiftiging onder de leden had)

ik vind het gewoon byzonder dat diabetes patienten als het ware gedwongen worden om maar light producten met aspartaam te gebruiken.. zij kunnen bijna niet anders leven..

tuurlijk heeft het voor mensen zonder deze ziekte niet gauw de vergiftiging tot gevolg, maar 9 van de 10 mensen weet het helaas niet hoe gevaarlijk het KAN zijn.. mensen dieeten er maar op los, met dus meestal veel producten die aspartaam bevatten..

tuurlijk weet ik dat het alleen bij een grote hoeveelheid is, maar ik vind het een beetje hetzelfde als red-bull, want in principe kan alles, zolang het maar met mate gebruikt wordt toch? het lijkt mij dat het anders wel uit de schappen wordt gehaald!

maar zulke dingen blijven eeuwenlange discussiepunten, puur omdat het niet wetenschappelijk bewezen is, en het dus nog verkocht wordt...

hoop dat je nu begrijpt hoe ik het bedoeld heb ;)

17. girl21

girl21 Niet meer actief

ow jah en wat ik bedoel met het levend bewijs dat naast me zit...

dat is een uitspraak die wij hier vaak gebruiken om dit soort dingen uit te leggen... zij is voor mij het bewijs hoe het KAN en zij is levend...
    misschien een plaatselijke uitspraak? geen idee, maar ik ben er mee opgegroeid :)

18. nou zo erg zal het toch niet zijn? je kan toch ook natuurlijke produkten eten zonder suiker of toevoegingen en jezelf aanleren geen zoetige tussendoortjes te eten?

Wat erg van je vriendin zeg :eek:

19. girl21

girl21 Niet meer actief

ja in principe zal het misschien mee vallen, maar ik vind dat er toch weinig producten zijn zonder bv aspartaam... men stopt er steeds meer chemische stoffen in denk ik.. vooral om de productie zo hoog mogelijk te houden...

maargoed met goed opletten en je er erg goed in verdiepen zal het vast te doen zijn, ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee...

20. 2bb

2bb Niet meer actief

ter info over red bull: in eerste instantie (begin jaren '90) was red bull overal verboden behalve in oostenrijk zelf: de hoeveelheden en samenstelling waren nl totaal anders dan nu en het was idd een sterk stimulerend drankje met vreemde componenten, wij dronken het toen tijdens het sporten en off piste skiën, het had zeker effect, je voelde je hartslag versnellen! Maar het was geen fijn spul.

Tegenwoordig is de samenstelling totaal anders dan toen en zo is het ook in andere landen geintroduceerd. Gezond zal het niet zijn, maar dit is typisch zo'n broodje aap email kettingbrief hoor, dus je kan heus wel af en toe een blikje drinken ;)

groetjes

Share This Page