schokkend doorstuurmail over Red Bull

Discussion in 'De lounge' started by luuus, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Sigaretten zijn ook slecht en worden ook verkocht ;) Sterker nog, er wordt lekker aan verdient door de overheid met het steeds hoger belasten van rookwerk...

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als je 2 blikjes redbull achter elkaar drinkt en er last van krijgt, krijg je een ineens een stoot cafeïne binnen. Redbull staat gelijk aan 2-4 kopjes koffie. Dus je zou dan eigenlijk 4-8 kopjes koffie drinken. Ja dan gaat ieder mens stuiteren denk ik.

Mijn schoonzus drinkt het wel veel. Wij noemen het altijd een blikje Gevudo (is in Dordt een afvalverwerkingsbedrijf :) ;) ) . Dat zegt al genoeg toch?!

Wat betreft Diabetes en zoetstof. Ik werk als vezorgende in een verpleeghuis. De bewoners met Diabetes drinken geen light producten hoor. En zij mogen ook gewoon suiker gebruiken. Hun medicatie is daarop aangepast.

3. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat vind ik ook van andere energie drankjes zoals AA enz. Bij mijn vriend op de voetbalclub krijgen bijna alle kinderen 1 of 2 van die flesjes, in ieder geval op zondag.

Sorry hoor maar dat geef je toch niet aan je kind. Zeker niet als ze 1 jaar zijn. Echt ongelofelijk.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ach joh, dit is gewoon bangmakerij. Google eens op e-nummers, mag je kijken wat daar allemaal voor troep in zit ;). En dat weten we elke dag hoor.

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ghehehe...vleugels naar de hemel?:p

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Hmm ja dat is zo, maar in dat drankje zit extreem veel van en bepaalde stof in een klein blikje gepropt, dat is het juist.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik heb nu trouwens wel zin in red bull :)

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Moet je eens kijken wat cola doet met een vies euromuntje. En dat drinken we toch ook massaal?

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik denk dat het niet zo dramatisch zal zijn als dat het in die mail beschreven is, maar goed is het echt niet voor je idd... Maar er zijn zoveel dingen niet goed voor je.

Ik drink het iig bijna nooit, héél soms één blikje want vind het wel erg lekker. Maar als ik meer dan één blikje drink (al is het maar één slok van een volgend blikje) dan begin ik helemaal te trillen, vreselijk rotgevoel is dat!

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Nee :p Niet echt vergelijkbaar ook, vind ik.

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    cola is goed tegen roest, dus dan roest je i.i.g. niet vanbinnen :)

12. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ik weet natuurlijk ook wel dat het geen goed drankje is..
    Dronk het eerst heel veel maar toen kreeg ik de stempel ADHD dus ik mag het soieso niet meer..

En idd als het echt zo is wat hier allemaal staat verkopen ze het toch niet?

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik was iemand die opstond met een kop koffie, en dan op het werk meteen een blikje red bull uit de koelkast pakte, en de hele dag door red bull dronk. Zo'n blikje of 8 per dag.

Zelf merkte ik er niks van geen hartkloppingen of zo.

Toen ik zwanger wilde worden ben ik meteen met de red bull gestopt. Ik ben toen in korte tijd heel wat kilo's afgevallen. Waarschijnlijk toch door de suikers.

Nadat ik bevallen was heb ik af en toe eens een blikje red bull gepakt, maar Roy wist meteen wanneer ik het gedronken had. Ik werd er schijnbaar chagrijnig van.
    Nu sinds een jaar of 1.5 drink ik helemaal geen red bull meer, en als ik het al ruik wordt ik er misselijk van.

Gr Vera

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Ik wist allang dat het troep is en dat het in sommige landen verboden is. Vooral in combinatie met alcohol kan het gevaarlijk zijn. Radar of kassa had er laatst een uitzending over, die zeiden ook zoiets als in deze brief.

15. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    ik krijg er wel hartkloppingen van, krijg ik ook als ik teveel koffie drink.. heel irritant.

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    @veraenroy, had je niet ontzettend last van maagzuur?:eek:

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dan is de light variant vast veeeeel gezonder?! ;)

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    joh als het werkelijk zo schadelijk of gevaarlijks zou zijn geweest, zou het hier ook wel verboden zijn hoor, hier zijn ze al helemaal betuttelend de laatste tijd, en daarbij zou je veel meer zien over horen op het nieuws over redbull want op dit soort dingen is de media gek, dusse wat er al gezegd is, met veel, zo ook met red bull moet je het gewoon met mate gebruiken en je niet volgooien. :)

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    :) :) :) daarom ben ik nog altijd zo flexibel!

20. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    PLEASE pass deze e-mail aan al uw contacten, zonen en dochters en maak copien Toon het aan iedereen die je kent.

dit alleen al wijst op een hoax! ;)

Share This Page