schokkend doorstuurmailt gekregen op hyves

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Als we aan de mentaliteit van vegatariers gaan voldoen dan hebben binnen paar jaar miljarden kippen/koeien/schapen die in overvloed leven. Of wil je liever de de stieren en hanen gaan castreren, maar dat is ook erg zielig voor de beesten dat kan je ook niet maken. Dit is de natuur :rolleyes: .

En ik eet geen Nederlands geslacht vlees maar islamitisch. Ik weet ook waar dat vandaan komt. En omdat anderen dieren martelen kan ik er toch niets aan doen. Dat is niet mijn zonde. Maar als ik zou weten dat het vlees wat wij eten gemartelde dieren zijn eet ik dat ook niet.

Wat is het nou omdat je het zielig vind of niet :(: :confused:

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    De dieren in deze industrie zijn er in overvloed omdat ze worden gefokt! Ze worden geinsemineerd/gefokt om zo aan de vraag naar zoveel vlees te voldoen. Dus als we de dieren met rust zouden laten in hun natuurlijke staat en er normale porties vlees gegeten zouden worden dan is er echt geen overvloed aan dieren.

Ik eet geen vlees van de bio industrie omdat ik DAT zielig vind, zielig....ik vind het barbaars! Zoals ik al zei eten mijn kinderen 1 a 2 keer in de week een stukje vlees van de biologische slagerij.

Misschien is het handig als je eerst eens wat informatie opzoekt over hoe en wat en waarom van de bio industrie en wat een biologische slager inhoudt, evenals het handig is als je mijn post leest en leert begijpen.

Bovendien is de halal industrie ook een massa industrie geworden, dus tenzij je je vlees haalt bij een particuliere boer uit het dorp ben je net zo schuldig aan het dierenleed als de rest van de wereld in mijn ogen, alleen omdat je het niet letterlijk zelf hebt gedaan Iedereen die gewoon vlees eet houdt zo ook deze industrie in stand en is dus mede schuldig, immers een heler is net zo strafbaar als de fietsendief toch!

3. Niflheim

Niflheim Niet meer actief

DAT verbaasd mij dus inderdaad ook altijd! Het lijkt wel alsof Nederland drastisch achterloopt in dit soort dingen. Onlangs is eindelijk bont uit China verboden (katten en hondenbont) dat vind ik al heel wat! In de rest van Europa was het geloof ik al langer verboden.

SyrianBeauty,,halal vlees is net zo erg; die beesten worden de nek doorgesneden en men laat ze doodbloeden zo vreselijk :'( Maar goed,ik eet zelf wel vis (geen vlees) en die dieren zijn net zo de pineut dus ik ben ook hyporciet helaas...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind het ook belachelijk wat er hier in Nederland nog allemaal wordt toegestaan.
    Zelf eet ik weinig vlees, heb ook jaren geen vlees gegeten, vind het meeste toch al niet lekker, maar haal tegenwoordig ook wel zo'n stukje biologisch vlees, want mijn man is wel een echte vleeseter en ik neem dan zelf ook wat hapjes.
    Verder koopt mijn vader ook nog wel eens vlees, maar dat is van 'scharrelvarkens' die hier in de buurt wonen. Weet zelf waar ze staan en die leven als God in Frankrijk, lekker langs de dijk tussen de fruitbomen. Nou, die hebben het prima gehad, dus dan vind ik het ook geen probleem om zo'n knorrie op te eten.

Deel Deze Pagina