Ik heb gisteravond in bed een zeer heftige jankaanval gehad nog...mijn hart is gebroken voor dat ventje. Ik zie mezelf staan en ik weet hoe hij zich voelt. Hoe gebroken hij is. Als je thuis niet veilig bent, geen warmte kan verwachten...waar dan wel?? Hij leert alleen maar dat het beter is om niet open en eerlijk te zijn tegen zijn 'moeder'. Want shit krijgt hij toch wel...kan hij beter proberen om het nog te ontlopen. En hoe gebroken moet je zijn om zonder ook maar enige tegenstribbeling een slok hotsaus te nemen? Hoe vaak heeft hij het al gehad en uitgespuugd en tegen gevochten? Het staat zelfs al standaard in de badkamer Weet je wel hoe eng het is voor een kind om van school naar huis te gaan...omdat je weet wat je te wachten staat. Je hebt op school al straf gehad (een kaart gekregen) en vanwege de ontvangen straf wordt je nog eens gestraft?! Een ondervraging waarbij je al trillend en huilend stil staat...je kan geen kant op. Hoe erg en eng is dat al? Is dat niet al straf genoeg?? Waarom zou je ooit nog iets tegen je 'moeder' willen zeggen? Hoe eenzaam en alleen hij zich voelt....hoe gebroken zijn spirit is...hoe onwelkom hij zich voelt...en dat als je pas 7 jaar bent. En dit is duidelijk al veel langer aan de gang. Ik wou dat ik het filmpje in kon stappen en hem in mijn armen kon sluiten en zeggen dat dit nooit maar dan ook nooit meer zal gebeuren. Warmte en liefde..openheid en gewaardeerd worden als persoon. Je welkom voelen en gewild. Het is niet zijn keus dat hij daar woont...en hij kan geen kant op. Wat zou ik hem het liefst vertellen dat dit niet normaal is, dan hij zich er terecht heel verdrietig om mag voelen... Ik wou dat ik hem kon redden...als volwassen vrouw mijn eigen ik van 7 jaar kon redden. Het liefst schrijf ik die jongen een brief... Ik ben er stuk van
Wat een achterlijk ziek wijf. Als je dat mannetje hoort huilen in de douche echt mijn hart breekt ervan. Je ziet gewoon aan dat kereltje dat ie bang is. De plek waar hij zich veilig zou moeten voelen thuis dus is een hel voor hem. Thuis is voor onze dochter het veiligste plekje dat er is en ook altijd moet blijven kan het me niet voorstellen dat ik haar dat af zou nemen. Dat gestoorde wijf zou hetzelfde moeten ondergaan als dat mannetje maar dan 10x erger. Echt waar om te kotsen.
Ik had beter eerst de reacties kunnen lezen... ik heb het stopgezet toen hij onder de koude douche moest..echt hartverscheurend...zit gewoon hard te huilen hier...wat zou ik dat kindje graag willen helpen... wat is eigenlijk het vervolg,wil niet meer het filmpje afkijken dus weet niet wat dr phil erover zegt etc,wat de stappen zijn tegen haar? ik moet zoiets echt niet zien,ik ga meteen weer nadenken dat dit de harde realiteit is in sommige gezinnen helaas...ook in nederland...wil het niet weten... wat ik ze ze graag willen helpen,arme onschuldige kindjes...er is nu een camera bij (van dr phil of homecamera?) maar wie weet dat ze het dus nog erger doet zonder camera?
Gatverdarrie zeg, ik huil niet snel maar zit nu toch echt te janken Wat een verschrikkelijk mens is die moeder, ik heb er geen woorden voor. Breng dat jongetje maar hierheen, hier gebeuren dat soort dingen niet. Heb het filmpje niet uit kunnen kijken Het is dat mijn knulletje net/bijna slaapt anders liep ik zo naar hem toe om nog even extra te knuffelen en te zeggen hoeveel ik van hem hou.
Ik had niet alles in het topic gelezen maar jij omschrijft precies datgene wat ik probeerde te zeggen in mijn reactie. Ik kom gelukkig uit een heel fijn thuis/gezin. Ik heb me gezworen dat ik mijn kind(eren) ook zo'n heerlijk veilig en warm thuis biedt. En nu we onze dochter hebben doe ik er alles aan om ervoor te zorgen dat ze zich thuis happy voelt. Als het thuis al niet meer kan waar dan nog???!!! Dat wil niet zeggen dat het thuis een losgeslagen boel is alleen maar om de kleine te pleasen maar je kunt ook consequent, eerlijk en rechtvaardig opvoeden. Ik denk zelf dat die mensen gewoon een kronkel ik hun kop hebben. Lekker "makkelijk" om als volwassenen een kind zo in een hoek te drijven. Pak iemand van je eigen kaliber zou ik zeggen!!!!!!
Ik zou zo het eerste vliegtuig willen pakken, en dat jongentje gaan halen. En hem een veilig en warm thuis willen geven. Vreselijk dit En weet je wat ook zo erg vindt, die vrouw toont nog geen greintje emotie. Met haar kille blik, brrrr.
Juist! Discipline en consequentheid, veiligheid, liefde en warmte zijn allemaal hele belangrijke factoren in de opvoeding van een kind. Je komt niet overal mee weg, maar waarom zou je als ouder wel met zulk gedrag wegkomen?? Dat is toch juist hetgene wat je niet wilt dat je kind leert! Je bereikt er het tegenovergestelde mee. Ik heb met femaleman gisteren ook een lang gesprek gehad over hoe ik 'straf' zie - maar vooral wat we NIET gaan doen. Juist vanwege mijn eigen ervaring. Ik wil dat mijn dochter altijd het gevoel heeft dat ze me alles kan vertellen! Dat ze als persoon ook een inbreng, mening en waarde heeft. Wat die 'moeder' doet is pure vernedering. En je kind verneder je niet. PUNT!
Verschrikkelijk. Ik heb het filmpje niet eens afgekeken. Wil het gewoon niet weten wat er nog meer komt, want zit nu al met tranen in mijn ogen.
krijg gewoon spontaan hyperventilatie dit is echt niet normaal en waarom komt ze in godsnaam in zn show is ze er trots op ofzo wat een achterlijke en ja ik denk ook dat ze m sloeg achter dat douche gordijn aaaah die hete saus dat mondje en daarna dat lichaampje zo koud verdomme gelijk weghalen dat kind dat mens moet opgesloten worden
En die camera maar blijven filmen ook... Waarom wordt in hemelsnaam niet ingegrepen??????? Edit: Oke... Haar dochter heeft dit dus gefilmd.. Voortaan eerst iets afkijken voor ik commentaar geef . Maar jongens, dit is toch echt vreselijk. Ik kan echt niet bevatten dat je zo met je kind omgaat. Dat mens had nooit moeder mogen worden. Arm, arm kind. Wat zal die een trauma overhouden aan zijn jeugd....
Ik kan alleen maar meegaan in wat je zegt!!!!!!!!!!! Ik hoop mijn dochter op te kunnen voeden tot een mooie, stevig in haar schoenen staande, liefdevolle, blakende van zelfvertrouwen vrouw. Maar dat bereik je niet met mishandeling en vernedering. Als ik me probeer voor te stellen wat dat met je moet doen als je daar als klein mannetje staat en je moeder schudt hot sauce in je mond en smijt je daarna onder de koude douche. Diegene die er ALTIJD voor je zou moeten zijn breekt je helemaal af. Buiten het feit dat ik daar zo boos :x om kan worden doet me dat ook veel verdriet. Ik vind het vreselijk als mijn prinses huilt laat staan dat ze huilt door mijn toedoen en nee niet omdat er een ongelukje gebeurd is maar om dat ik haar willens en wetens mishandel. Ik zou niet met mezelf kunnen leven.
verschrikkelijk arm kind zal die moeder eens van die hete saus in der mond proppen en een kokendhete douche rotwijf
Oh wat vreselijk........hoe KUN je dat als moeder in godsnaam doen!!!!! Wat heb ik een medelijden met dat kind zeg.....wat een angst zal dat kind hebben, terwijl je moeder toch degene is die je het meest vertrouwt!!! Walgelijk walgelijk t*ringwijf, verder heb ik er nog veel ergere woorden voor, maar die zullen toch verwijderd worden.
ik blijf er nu maar mee in mn hoofd zitten, ook al heb ik het niet afgekeken,blijf er mee in mn hoofd zitten en het gehuil horen...vreselijk.. Mijn man is vroeger ook flink geslagen (ja,met de blote vuist en nog veel meer...) vind ik ook echt erg,al lijkt hij er zelf niks om te geven (denk dat hij zegt van niet maar het wel erg vindt..) kan ook goed zijn dat mn man ook onder koude douche gezet is vroeger...schoonvader heeft nl nieuwe vriendin en die heeft een keer aan de deur gestaan ,kleren zeiknat (was trouwens een jaar geleden ook rond deze tijd) huilend, dat hij (schoonvader) haar eerst onder heeft zitten spugen (hij hield haar vast) en heel erg uit heeft zitten schelden voor wat ze allemaal wel niet was en daarna had hij haar onder de ijskoude douche gezet,met kleren al aan...ze kwam hier dus ook met zeiknatte kleren aan, en het was ook nog koud buiten..had zo met haar te doen!(ze is trouwens veel jonger dan hem) zo gebeurden er vaker dingen, echt vreselijk...nu gaat het redelijk,wat betreft de lichamelijk mishandeling dan,maar schoonvader heeft niet lang meer te leven ivm ziekte. Ik hoop heel erg dat hij mijn man nog zijn excuses aan gaat bieden voor wat hij allemaal heeft gedaan vroeger bij zijn kinderen en exvrouw... maar dat wetende heb ik zoiets van>: dan heeft ie dat misschien ook bij de kinderen gedaan vroeger (hij heeft ze echt heel wat aangedaan,geestlijk en lichamelijk,geestelijk doet ie het nog steeds helaas....) kinderen zijn zo onschuldig en kunnen zich helemaal niet verweren ofzo..vreselijk..zou alle kindjes die zo behandeld worden willen helpen..
Oh vreselijk....waarom kijk ik hier weer naar? Waarom doen mensen dit??? Zit hier gewoon te janken...dat geschreeuw gaat me door merg en been...het arme ventje:x Kan dit niet bevatten!
heb het niet afgekeken. kon het niet. zit gewoon te huilen. arm vendje. kinderen moeten leren van hun fouten en moeten ook fouten kunnen maken. dat huilen onder de douche pfff echt hartverscheurend. die moeder moeten ze echt opsluiten. zijn straffen zoals vandaag geen snoep of vandaag niet buiten spelen niet goed genoeg meer. hete saus en koude douches. k*twijf
ik zat naar het filmpje te kijken en dacht echt in mezelf godverdomme wat een kutwijf!! Dat vreselijke wijf wou ik wel ff onderhanden nemen en oohhh zo zielig voor dat jochie