Schokkend, kindermishandeling bij dokter Phil

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jada08, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Tranen staan in mijn ogen. Arm kind, ik kan niet begrijpen dat er ouders zijn die hun kinderen zo behandelen.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36

hier ben ik het dus ook absoluut mee eens hoor.
    Alleen soms denk ik dan wel eens aan de foute dingen die ik doe. En dat is niet wat zij doet. maar je kan je als moeder soms zo schuldig voelen (mijn ervaring als mijn kind me het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald:D) maar idd. dan ga ik ook wel naar hem toe om te zeggen sorry dat ik anders had moeten reageren en zo.
    Maar ik kan me soms voorstellen als ik flink boos op hem ben hoe het over zou "kunnen" komen. dan ga ik gewoon extra denken voor ik een ander veroordeel zeg maar.

Maar absoluut vind ik wat zei doet niet correct. en als t gefilmd wordt en hoe dat mannetje precies weet wat er komen gaat.. is het natuurlijk niet de eerste keer. dit is veel vaker gebeurd.
    Ik vind het daaraantegen wel goed dat ze hulp zoekt.

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Mijn god wat een ellendig pokkewijf zeg. Sorry hoor maar ik vind dit NIET normaal. Die kinderen moeten daar uit huis gehaald worden!!! Dit is geestelijke mishandeling. Hoe oud is dat kindje nou eenmaal???

Zet dat mokkel maar eens ff een half uurtje bij mij in de kamer, dan zal ik haar es ff leren..:x

4. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    :$ omg!
    het zweet staat hier op m'n handen en rug!
    ik heb het filmpje uitgezet toen ik 'm hoorde huilen onder de douche...wat een gestoord wijf!
    sorry maar als dit m'n buurvrouw was dan ben ik morgen in het nieuws!
    wat ziek...zoooo zielig voor dat mannetje!
    kan er echt goed om huilen...ga m'n prinsessje even knuffelen boven...

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hebt het filmpje niet gezien zeg je? Dan zou ik dat eerst maar kijken, want dit heeft in GEEN ENKELE zin iets met correctie te maken! Dit is gewoon een machtsspel en een kind de grond in boren! Ik snap je standpunt wat betreft correctie, maar dit heeft daar echt niets mee te maken.

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    zo iemand verdient geen kind,had maar langer getwijfeld of je het hier neer wilde zetten want ik vind dit echt niet normaal hoe jij hierover denkt dit is verdomme geen correctie maar overheersen kleineren zo doe je niet met kinderen dat kind is doodsbang voor zn moeder die gaat niet met plezier uit school naar huis.

die denkt iedere dag oooh waarvoor zou ik nu weer op mijn donder krijgen...tjonge zeg sorry hoor maar t is zo duidelijk als wat hoe durft dat mens nog met dr kop op de tv te komen terwijl ze zo met haar kindje omgaat zelfs vrouwen in t publiek zaten te huilen

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind het niet normaal hoe jij reageert! PARDON! Lees dan eens verder. dan 1 zinnetje! ik geef aan dat ik het jammer vind dat je alleen dat stukje ziet en niet het hele programma zodat je een completer beeld kan krijgen!
    EN jij mag wel eens 10 keer nadenken voor je iemand zo veroordeeld!
    Ik geef een mening in het algemeen en stamp niet gelijk iemand volledig in de grond!

8. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0

tja cheri ik SNAP jou reactie absoluut NIET (watbetreft dit filmpje)
    dat mens mag nooit geen kinderen meer krijgen/verzorgen

9. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    zit hier gewoon te huilen.. wat een raar wijf zij is geen kinderen waard en die zoon moet een lieve verzorger krijgen en niet zo'n gestoord mens!!

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zeker is het goed dat zij hulp zoekt, maar ik ben wel van mening als ik dat zie, dat er veel en veel meer aan de hand is. Ik zou haar niet een kind toevertrouwen totdat ze de kijk op zichzelf dratisch kan veranderen. Zolang ze nog zegt "heb ik allemaal geprobeerd", vind ik dat ze zichzelf goed wil praten. Er is niets goed aan haar opvoedmethode vind ik.

Als je zo boos bent op je kind wat jij hier omschrijft, dan kan je nog beter het kind uit de situatie trekken, achter de tv zetten of iets en zelf een flink eind gaan lopen. Degene die zo (oncontroleerbaar) boos is, is fout en niet het kind wat fouten hoort te maken. Daar is het namelijk kind voor, het moet nog heel veel leren en dat kost geduld, geduld en nog eens geduld. Je richt minder schade aan om je kind weg te laten komen met liegen (of iets), dan het ooit zo aan te pakken. Zelfs al is het nog erger dan liegen wat het had gedaan, dan kan je nog beter het uit handen geven en hulp inschakelen.

Wij zijn de volwassenen, wij hebben als groot mens de macht over het kleine mens. Misbruik je dat of ga je daar liefdevol mee om naar het kind. Al haalt het nog ze het bloed onder je nagels van, het rechtvaardig niet om zo over de kop te gaan als deze vrouw doet. Dat je dan een keer terug snauwt kan ik me voorstellen, maar daar moet het stoppen en moet je bedenken "ik moet even lucht gaan halen".

11. Kwekijzer

Nou zeg....kan toch dat ze ook een kwetsbare kant ziet. Ik vind het altijd wel mooi aan mensen als ze verder willen kijken dan de daad. Ze is het erover eens dat het niet kan hoe die vrouw met het kind om gaat. Nou, dan zijn we het in de kern toch eens. We hoeven niet allemaal extreem met moord te gaan dreigen hoor....

Laat elkaar in de waarde, anders doe je niet veel anders dan die vrouw, die laat haar kind ook niet in zijn waarde.

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Akelig rotwijf!!
    Echt waar! mijn handen jeuken bij dit soort mensen!
    Ik kan wel janken om dat jochie, hartverscheurend! hoe durft ze met hot souce? en koude douche? kind heeft een trauma!

13. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    EENS! we mogen best wel eens een foutje maken.
    Dit is kindermishandeling, en daar heb ik geen goed woord voor over? dat jochie kan zichzelf niet verdedigen.
    Jij vind sommige reacties niet normaal? Bekijk het filmpje eens goed. Dat mens is knettergestoord!!!!!!

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    o my god!! ik moest er van huilen wat een arm manneke!!! wat een klotewijf van een moeder!! die verdiend geen kinderen.. aah breng dat jochie maar hierheen dan krijgt hij alle liefde die hij ontzettend verdiend!! bah ik haat dat mens met dat domme geschreeuw en haar gezeik... alleen die stem al doet je haar haten... wat erg dat zoiets maar gewoon toegelaten word dat arme kereltje krijgt gewoon hete saus in zn mondje en daarna onder de koude douche!! dat gehuil ging door merg en been... als ik wist wie dat wijf was!!! schijtwijf!

15. Kwekijzer

ach als ik hier lees tot hoeveel haat mensen in staat zijn, dan begin ik ineens steeds beter te snappen dat er mensen zijn die zo ver gaan om hun eigen ideeën van de grond te krijgen. Jullie doen net alsof het mishandelen van dit kind erger is, dan iemand anders toewensen dat het geen kinderen kan krijgen, met moord gooien, zelf als een gek vanalles schreeuwen, dreigen tot ernstige mishandeling.

Ik zie het verschil niet hoor. Behalve dat dit een kind betreft, maar als er zo'n horde mensen die zo extreem reageren los zouden worden gelaten op zo'n vrouw, kan ze zichzelf net zo min verdedigen....

Wat dat betreft snap ik Cheri dus wel.

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dank je wel. Dat is puur het gene wat ik wil zeggen.
    Dat mens is hier al 100 keer vermoord op de meeste verschrikkelijke manieren en dan allemaal gebasseerd op 1 stukje. JA het is verschrikkelijk. Maar de rest van de show zie je niet. Je ziet niet hoe ze reageerd op raad. als ze alles in de wind slaat dan zou ik zeggen ja haal dat kind weg. Maar je weet nogmaals niet wat het vervolg is. en om dan te zeggen dat zo iemand doodgemept moet worden weet ik niet of je wel een hoger niveau hebt.

Sorry. dat is het enige wat ik wil zeggen.
    En verder ben ik het ook totaal met je andere bericht eens Suenne.

Ik zeg ook nergens dat ik het normaal vind. maar jammer dat "men" weer eens niet verder wil lezen maar gelijk zijn conculsie trekt zonder er verder bij na te denken. lees mijn hele stuk en nuanceer een btje.

17. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    @Cherie,
    Het is ook niet dat ik haar wil vermoorden. Maar hoe haalt ze in haar hoofd om zo met haar zoontje om te gaan? jeetje!!! Waar gaat dit heen met de wereld? Ze vind het een normale zaak, want beheerst is ze dan wel weer :(

Ze heeft hulp nodig, maar ik zou haar in geen geval nog alleen willen laten met de kinderen. :( Ik mag toch hopen dat Dr.Phill dat ook inziet!!

Jaarlijks worden er veel kinderen mishandelt, verdriet gedaan, geestelijk mishandeld. RAAR dat ik daar geen begrip voor kan opbrengen. (lukt me gewoonweg niet!)

Hoe verpruts je het leven van een kind? Zo dus! (zie filmpje)
    Ik heb er gewoon kipppenvel van, die stem, de manier van praten, de handelingen...
    Het komt niet goed met dat jochie als de mama daar bij mag blijven.

Die vrouw moet onder de douche worden gezet, de hot sauce in haar mond krijgen, en ook zo worden toegesproken!! Daar zal ze van leren. Kan me niet begrijpen dat mensen hier nog een goed woord voor overhebben.. maar goed dat ben ik!

Ps. dit is geen aanval OP jou, ik snap dat je verder wilt kijken. Doe ik ook met veel dingen, maar niet met kindermishandeling.

18. Kwekijzer

Vroeger was het doodnormaal om je kind lens te slaan...De wereld is al verrot, dus waar gaat het heen, hopelijk naar meer beschaving. Dat gaat blijkbaar niet zomaar, we maken elkaar om het minste af als je niet uit kijkt... Vroeger kregen mensen de strop als ze iets steelde, al was het omdat ze honger hadden. Mensen zijn monsters af en toe. Daar monsterlijk mee om gaan, lokt nog meer monster uit. Ik denk alleen door scholing en ontwikkeling dat er dan een kering kan komen. Deze vrouw denkt blijkbaar dat ze haar kind moet opvoeden door het maar hard aan te pakken. Wat bij mij de vraag omhoog brengt hoe er met haar is omgesprongen en of ze eigenlijk beter weet. Heeft ze voldoende informatie over de effecten van verschillende opvoedstijlen, is ze in staat om zichzelf dat inzicht te verschaffen. Er zijn mensen die zo hun leven blijven doen, waar het achter de muren blijft!! Deze vrouw treed ermee de openbaring in, dat vind ik eigenlijk ook wel van lef getuigen.

Ik heb een keer een film gezien van kinderen die geslagen werden (echt om de minste kik, achter elkaar met een pollepel), die moeder was gewoon trots op hoe ze het deed, op haar slaan, op haar schreeuwen, zij geloofde in hart en nieren dat haar kinderen dat nodig hadden. Dát vond ik eerlijk gezegd veel erger, die stond niet open voor feedback. Dat heb ik bij deze vrouw (wat ik ervan gezien heb en nagelezen) nog wel een beetje, dat ze het graag anders wil.

Voor alle duidelijkheid, ik vind afschuwelijk om te zien wat ze met dat jochie doet. Ik zou het ook zo hier in huis willen nemen, zo van, kom maar, dan wordt je geknuffeld. Het trekt mij ook over mn rug.

Maar ik zou al het geloof in een betere wereld verliezen als ik er zo op zou reageren met zo weinig begrip. Want het gebrek aan begrip is in mijn ogen het begin van een verharde maatschappij waarin er geen ruimte meer is voor een ontwikkeling die voorkomt dat mensen zo blijven omgaan met hun kinderen of andere mensen.

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

sorry hoor maar jij bent dat niet wijs als je zo kan denken nadat je dat bange kindje ziet...:( die laat haar kind niet in zijn waarde? nee ze mishandeld hem ook nog eens psygisch met dat gebler en gemopper en dan nog niet te spreken over de "hot souce"en de koude douche... god mag hem behoeden voor wat ze hem nog meer aandoet!!! wat een beest is dat mens! die moeten ze opsluiten in een inrichting waar ze nooit meer uitkomt en haar zoontje in een liefdevol gezin onderbrengen die hem vooral veel liefde geven en hopen dat hij geen trauma;s aan dat mens overhoud..

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dus jij vind het normaal dat je zo tegen je kind doet? en dan wens je dat ze er nog maar meer gaat krijgen?

Deel Deze Pagina