ontslag via hyves rechtsgeldig

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Shaylen, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dit gaat toch helemaal nergens meer over....vreemde actie!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daar zou ik ook niet happy van worden!!!! Laat staan dat je vrienden het ook nog eens allemaal kunnen lezen.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Schandalig. Hoe sommige bazen met hun medewerkers omgaan:(

....of je leest een regionaal huis-aan-huisblad, dat er nog grotere financiele problemen zijn bij de instelling waar je werkt, dan je al wist. En dat tijdelijke contacten niet worden verlengd. Jijzelf zit thuis met zwangerschapsverlof en wordt niet eerst even op de hoogte gesteld van het een en ander:$:x. Je gaat er dan zelf maar achter aan en wordt 1 week voor je uitgeteld:$:x bent uitgenodigd op kantoor met de mededeling dat je contract inderdaad niet wordt verlengd. Dat je na je verlof nog 10 dagen moet werken en dan een maand vakantie kunt opnemen.

Dit is mij dus overkomen voor de geboorte van ons dochtertje en kan me er nog steeds behoorlijk kwaad om maken.

Nu hebben ze daar weer mensen nodig...nou foget it dat ik daar weer heen ga.

5. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik ben wel eens ontslagen via een mailtje. Daar stond zoiets in als: je hoeft niet meer terug te komen en of ik de kleding even terug wou brengen.
    Gelukkig was ik nog jong, het was maar een bijbaantje en ik had het er toch niet naar mijn zin. De begeleiding was ontzettend slecht geregeld, leerde ik het eerst van de ene zo, bleek dat bij een andere verkeerd te zijn. Bovendien was ik degene die tijdens kerst gedwongen werd te werken (ik was toch alleen thuis, was de mening) en ik kreeg echt niet meer betaald. Bovendien beweerde ze dat ik niet was komen opdagen tijdens een afspraak, terwijl zij juist degene was die dat niet deed.
    Maar ik heb er nog steeds spijt van dat ik niet terug heb gemaild dat ze de kleding maar moesten komen halen, aangezien ze ook zo laf was om me te ontslaan via de mail.
    In principe hebben ze er, denk ik, gewoon gebruik van gemaakt dat ik niet zo veel wist van mijn rechten.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    moet je toch ook niet aan denken om op die manier je ontslag te krijgen!
    mn hyves account ook helemaal op prive... en kunnen alleen vrienden mn account zien!
    moet er niet aan denken dat mn leidinggevende op mn hyves loopt rond te snuffelen!

Deel Deze Pagina