Schokkende onderwerpen

Discussie in 'Over deze site' gestart door chantal1984, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

#1 chantal1984, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2010
    Enige tijd geleden is er een heftige discussie geweest over schokkende onderwerpen, er is toen afgesproken dat als je een schokkend onderwerp zou hebben dat je dat in de titel zou vermelden..

Nou zie ik nog steeds veel schokkenden onderwerpen en dan vooral in het telefivisie/nieuws etc gedeelte ..

Het gaat mij er niet om dat er het woordje '' schokkend '' niet in de titel staat want vaak zegt de titel al snel genoeg waar het over gaat .. Het gaat mij er dan voornamelijk om dat ik niet snap dat we die discussie toendertijd hebben gehad ...

Sommige zullen wel zeggen '' als je de titel ziet en het staat je niet aan dan lees je het niet '' dat klopt daar heb je gelijk in maar daar gaat het niet om, vaak vind ik de titel gewoon al schokkend, zet het er dan anders neer want zoals je sommige titels ziet staan dan hoef je niet eens de link te lezen want dan weet je al waar het over gaat.. het gaat mij er ook om dat ik vind dat als er afspraken worden gemaakt dat we ons daar ook aan moeten houden ..

En melden van de topics heeft niet altijd zin want wat ik schokkend vind hoeft iemand anders niet schokkend te vinden ..

Bedoel het bovenstaande niet vervelend ofzo maar vraag me echt af waar die discussie toen voor is geweest ?

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb de titel aanpast chantal.
    Wij hebben hier al over van gedachten gewisseld, dus ik laat het hier verder bij.

Ik zal het wederom bespreken met het team.

3. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    dat was mijn topic, excuseer, het was niet mijn bedoeling om te shockeren!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Oke ;)

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    #5 brusje, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    Ik hou er ook niet van om schokkende verhalen hier te lezen, en lees ze ook maar niet, maar een titel zegt soms genoeg. En die wil ik eigenlijk ook niet lezen, het blijft ook zolang hangen, zeker omdat ik zelf eenkleine heb. schokkende onderwerpen over volwassenen schokken mij niet zo. Maar baby onderwerpen hoeven van mij hier niet geplaatst te worden!!
    Dus plzzzzz haal ze er af!!

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Waarom eigenlijk? Je ziet de titel, je leest het niet, klaar. Je kan het wel weghouden, maar je ziet het toch wel op nu.nl of een dergelijke site. 'Gewoon' de realiteit, het leven is niet alleen maar leuk.

7. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Eens....

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ehm... Nou nee, dus. Ik kijk heel bewust zelden of nooit op nieuwssites, juist omdat ik zo van slag kan raken van sommige berichten.
    Als ik hier een titel zie waar al uit blijkt wat voor verschrikkelijks er met een baby is gebeurd kan ik daar al dagen last van hebben.
    Dus ook ik vind: andere titel + aanduiding 'schokkend'. De sensatiebeluste mensen kunnen dan kijken, de tere zieltjes gaan snel door.
    iedereen blij, toch?

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Op die manier kan je toch helemaal geen nieuws kijken? Je ziet toch al in de topictitel meestal? In de wereld/Nederland gebeuren nog veel ergere dingen dan die hier geplaatst worden, misschien is het ook wel eens goed om bij stil te staan; dat geluk niet vanzelfsprekend is.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Denk je echt dat ik denk dat geluk vanzelfsprekend is??
    Ik weet helaas maar al te goed dat dat allesbehalve waar is.

Maar het feit dat ik gauw last heb van schokkende berichten zegt niets over mijn realiteits-beleving, hoor. Ik ben me maar al te bewust van alles wat er gebeurt wat je liever niet zou weten. Maar da's nou juist waarom ik het nieuws niet opzoek.
    En dat is toch mijn eigen keuze? Ik vind niet dat ik elke avond jankend voor de tv hoef te zitten omdat ik zo nodig 'op de hoogte moet blijven'. Ik hoor van mijn man de hoofdpunten wel. Werkt prima.

EDIT
    Ter verduidelijking: ik zie die topictitels dus voorbij komen omdat ik meestal klik op "Nieuwe berichten" en ik vertik het om sub-forum voor sub-forum alles te gaan zitten bekijken omdat anderen geen zin hebben rekening te houden met mensen zoals ik....

11. Trees

Trees Niet meer actief

Misschien moet je je beseffen dat er een goede reden is waarom sommige onder ons bepaalde schokkende berichten vermijden. Juist als je hele nare dingen hebt meegemaakt, raken berichten je keihard doordat ze confronterend zijn en herinneringen losmaken. De opmerking dat we moeten beseffen dat geluk niet vanzelfsprekend is, vind ik dan ook veroordelend.

Volgens mij is deze discussie al gevoerd en was er een hele goede oplossing bedacht. Wat TS wil aanvoeren is dat er schijnbaar niet naar deze oplossing wordt gehandeld en dat vind ik inderdaad ook erg jammer.

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik kan gelukkig wel wat hebben hoor,maar vraag me wel af,dat als de meeste onderwerpen al op nu.nl staan,of op andere nieuws sites,ze OOK nog een keer hier moeten staan.
    de meeste mensen op deze site hoeven geen schokkende dingen te lezen,die zien en horen we al genoeg op radio en tv,en iedereen weet dat het bestaat,en ik geloof echt niet dat er iemand hier is die er zijn of haar ogen voor sluit.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik brei hier een eind aan, om te voorkomen dat we precies dezelfde discussie krijgen als de laatste keer.

Plaats je een bericht wat schokkend is / of voor een ander zou kunnen zijn, dan zet je dit in je onderwerp.
    Je onderwerp maak je sowieso duidelijk, dit is ook gewoon een forumregel.

Loop je nou toch tegen een onderwerp aan waarvan je echt vindt dat dit verwijderd moet worden of waarvan de titel alsnog aangepast moet worden, dan meld je dit onderwerp via de meldknop (het verkeersbordje wat bij elk berichtje rechtsboven staat).

Elmo

Deel Deze Pagina